285GTX primair, 9500gt als physics

Pagina: 1
Acties:

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:01
Mensen,

Ik heb een vraagje wat ik eigenlijk niet echt terug kan vinden op Google.
Ik heb namelijk een 285GTX als videokaart. En ik heb nog een 9500GT liggen en die schijnt Physics aan te kunnen.
Nu was mijn vraag, kan ik deze 9500GT als physicskaart ernaast zetten?
Heb ik dan de sli bridge ook nodig?
En zou ik in physicsspellen veel verschil merken met die 9500GT erbij?
Anders ligt hij hier toch stof te happen en het lijkt me wel leuk om die ernaast te zetten maar ik wil niet dat mijn andere kaart er straks uitploft als ik die sli bridge aansluit:P

Bvd
:)

Verwijderd

Dat kan. SLI brug heb je niet nodig want je draait geen SLI. Ondanks het feit dat er nog niet echt veelgames zijn die het ondersteunen is het wel leuk om er mee te klooien natuurlijk.

• Sir.roYa
Het werkt eindelijk hoor. Ik had een 9500GT kaart van XFX liggen. En die kaart heeft veel problemen met nieuwe drivers, probleem dat het scherm zwart blijft na de installatie. Ik moest een bios update doen maar ik had geen voor de hand liggende computer. Want mijn eigen computer had al nieuwere drivers en dan pakt hij die ook meteen. Dus uiteindelijk wel bios geupdate met een andere computer.
Ik kan nu in nVidia control panel instellen welke videokaart in Physics wil enablen. Dit heb ik op de 9500GT gezet ipv de GTX285.

Thnx anyway:)
btw sli brug past niet eens want sli stekker zit bij de 9500GT verder naar voren. Met een flexibele zou het kunnen maar wil niet weten wat er dan gaat gebeuren:P

Hier kan een slotje op denk ik?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Slotjes doet tweakers niet aan tenzij een topic niet aan de regels voldoet. En maar goed ook, want ik ben niet overtuigd dat die 9500GT je extra performance gaat opleveren. De 9500GT is niet echt een snel kaartje, dus het zou heel goed kunnen zijn dat dat je een PhysX bottleneck op gaat leveren. Als je je GTX 285 PhysX laat doen hef je die bottleneck op. Dat gaat wel enigszins ten koste van de grafische kracht, maar in de situatie van een PhysX bottleneck stond een deel van die kaart sowieso al niets te doen. Ik zou als ik jou was eens wat PhysX games gaan benchmarken om te kijken welke opstelling sneller is.

specs

Verwijderd

Wat? Die physx kaart is ook niet bedoeld om extra performance te geven. Ding is bedoeld om de physx af te werken en zodoende de processor die de physx zou kunnen afhandelen te ontlasten.

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
IK gebruik een gtx 285 met een gtx 260 voor physx . Gemiddeld FPS rate scheelt 4 tot 9 frames op crysis warheid 1900x1080 4xAA op enthiusiast settings. dus ging ik van een avg van 47 naar 56 niet verkeerd. Het scheelt wel maar of ik hier een kaart van 140 euro voor wil gebruiken is een andere vraag :P kan beter een sli setje maken denk ik.

Verwijderd

Ik geloof dat een nvidia 9600 serie een meer waarde had als physicskaart .
Met deze kaart ging de fps omhoog.

Een nvidia 9500 deed ook zijn werk en ging de fps niet omhoog maar ook niet echt omlaag.
Een lagere geklokte nvidia zoals een 9200/9400 serie totaal geen meer waarde.

• Sir.roYa
Ja ik ga het denk ik wel een keertje testen. Ik had de kaart toch in de kast liggen. Ik verwacht er ook geen boost van ofzo maar dat was ook helemaal niet de bedoeling. Ik was gewoon benieuwd of het uberhaupt zou werken. Kan ik het ook met een programma benchen zoals 3d mark vantage?

Dit kwam ik trouwens net tegen: http://www.driverheaven.n...hp?reviewid=633&pageid=10
Maar dat is ook een 9800GTX. Dus die is een stuk langzamer.

[ Voor 21% gewijzigd door Sir.roYa op 19-12-2009 23:54 ]

Pagina: 1