Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Dag allen,

Mijn huisgenote zit met een probleempje met haar laptop. Wanneer ze deze opstart begint direct de PC-speaker te 'bliepen''. Wanneer er op backspace wordt gedrukt, houdt dit geluid op. Als windows(vista) is geladen en het wachtwoordscherm verschijnt, worden ook daar telkens sterretjes ingevoerd. Een enkele keer gebeurt dit ook zonder reden in MSN. We weten zeker dat de toets op het toetsenbord niet is beschadigd en dus de knop ingedrukt.

Weet iemand hier een verklaring voor? En eventueel een oplossing? Mocht je meer info nodig hebben, dan post ik het graag :)

Alvast bedankt!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
pc? vervang het toetsenbord eens. zit toch ergens sluiting.
is het laptop, toch alles ff goed nakijken, niet toevallig iets vloeibaars gemorst?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Het betreft een laptop, dus het verwijderen van een toetsenbord is niet 1-2-3 gefixed. Het vreemde is dat wanneer de backspace wordt ingedrukt, dan houdt het op. Ik dacht zelf dus aan een softwarematig probleem.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
• Heb je alle externe hardware al eens losgekoppeld?
• Is er vloeistof over het toetsenbord gegaan?
• Heb je het al eens met een LiveCD geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 10-12-2009 00:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
vizion88 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:41:
Het betreft een laptop, dus het verwijderen van een toetsenbord is niet 1-2-3 gefixed. Het vreemde is dat wanneer de backspace wordt ingedrukt, dan houdt het op. Ik dacht zelf dus aan een softwarematig probleem.
open notepad eens, druk een random toets in (bijvoorbeeld "D") en druk daarna backspace. heb je hetzelfde resultaat. er zit een toetst vast of maakt sluiting ergens. waarschijnlijk zit of een connectie brak in de buurt van de backspace toets of het is een toetst daar. kan ook ergens anders zijn en het hefboom effect van het indrukken doet het werk. maar het is zeker je toetsenbord.

[ Voor 18% gewijzigd door Razwer op 10-12-2009 01:39 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft weinig te maken met Windows zelf ---Hardware issue--> Overige Hardware

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wanneer ze deze opstart begint direct de PC-speaker te 'bliepen''.
Dan kan het toch geen softwareprobleem zijn?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ dat dacht ik ook.
Grote kans op toetsenbord probleem.

Als je in notepad een sterretje wilt maken, werkt dat?
(Er zijn doorgaans 2 sterretjes: shift 8 en het sterretje in het numpad (indien aanwezig)).

Alles kan stuk.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Hey, dat klinkt als een heel oud virus waar ik op mijn oude dos-machine wel eens mee besmet ben geweest... het zogenaamde Keypress virus :)

http://vil.nai.com/vil/content/v_672.htm

Verwijderd

MicGlou schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:17:
Hey, dat klinkt als een heel oud virus waar ik op mijn oude dos-machine wel eens mee besmet ben geweest... het zogenaamde Keypress virus :)

http://vil.nai.com/vil/content/v_672.htm
Maar die zou niet bij het booten al actief moeten zijn lijkt mij?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Kan je niet het interne toetsenbord even loshalen & alleen een extern toetsenbord aansluiten?
Doorgaans zijn die vrij simpel los te halen door een paar schroefjes los te draaien en een connectortje los te halen.
leading front edge at the base has three screws. Remove all of these and then the pad in front of the keyboard can be removed, you sould be able to access the keyboard then.
...
After alot of messing arround it seems the plastic containing the power switch slides to the left and comes out.
Three screws undeneath and your done....
Zie ook: http://www.daniweb.com/forums/thread30989.html#

Dit is voor de Easynote k5285, wellicht is de procedure hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:22:
[...]

Maar die zou niet bij het booten al actief moeten zijn lijkt mij?
Jawel, in principe wel omdat dit virus zich in het geheugen nestelde en van daaruit bestanden infecteerde, het had dan wel een willekeurige toetsaanslag nodig om te activeren. Maar het is echt al een oud virus wat je vandaag de dag niet meer tegenkomt... ik had gewoon ff last van een flashback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MicGlou schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 06:58:
[...]

Jawel, in principe wel omdat dit virus zich in het geheugen nestelde en van daaruit bestanden infecteerde, het had dan wel een willekeurige toetsaanslag nodig om te activeren. Maar het is echt al een oud virus wat je vandaag de dag niet meer tegenkomt... ik had gewoon ff last van een flashback :)
Maar bij de POST van je computer wordt er nog helemaal niets met bestanden gedaan, en je geheugen is leeg als de PC uit staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ehh nee, je hebt de link die ik erbij had geplaatst ook helemaal doorgelezen?
Keypress is a memory resident, file infecting virus. It infects .COM and .EXE files...

The first time a program infected with the Keypress virus is executed, the virus will install itself memory resident at the top of free available memory, but below the 640K DOS boundary. Interrupts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 00:34
Dan nog kan het virus niet tijdens de post al werken, dan is er nog geen byte van de disk geladen en als de pc uitgaat is het memory leeg. Kan idd niet anders dan een hardware probleem zijn,

[ Voor 11% gewijzigd door martijnve op 11-12-2009 10:39 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MicGlou schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:34:
Ehh nee, je hebt de link die ik erbij had geplaatst ook helemaal doorgelezen?
Ja, dat heb ik. "Memory resident" betekent dat het virus huist in het geheugen. En zoals ik al zei, bij een (re)boot is je geheugen leeg, en is het virus enkel nog aanwezig in de bestanden op de harde schijf. Dit is dus niet merkbaar in het bios, want daar worden geen bestanden uitgevoerd vanaf de harde schijf... met uitzondering van bepaalde oude series Compaq-computers maar dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ja, er zijn virussen die zichzelf in het bios kunnen nestelen. Ze zijn uniek, maar ze zijn er.
Echter, het keypress virus waar we het hier over hebben is slechts een virus wat zich op file nivo nesteld en kan dus _onmogelijk_ al meteen tijdens de post (nog voordat het OS wordt geladen) al aktief zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
bedankt voor alle reacties. de maatregelen zijn vrij ingrijpend, dus de laptop gaat even terug naar mediamarkt. bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:17
Waarschijnlijk is dat piepje gewoon dat de Keybuffer vol is gelopen oftewel er wordt constant een knop in gedrukt. Er is dus duidelijk een toets die vast blijft hangen.

Je hebt dus nog garantie dus dan zou ik hem inderdaad gewoon terugbrengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Lars93 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:18:
Je hebt dus nog garantie dus dan zou ik hem inderdaad gewoon terugbrengen. :)
... garantie totdat er een halve kop koffie wordt gevonden in de laptop. (bijvoorbeeld).
Hoewel een toets ook prima vast kan komen te zitten buiten je eigen schuld om natuurlijk.

Indien mogelijk, als er genoeg handigheid voorhanden is, om toch even zelf het toetsenbord op te lichten en wat te bekijken zonder schade te maken).

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 13-12-2009 10:44 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1