Sony Bravia laat niet hele desktop zien

Pagina: 1
Acties:

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste medetweakers,

sinds een maand of 2 ben ik de gelukkige eigenaar van een Sony KDL-32V5500.
Deze heb ik na aanschaf op mn pc aangesloten via HDMI (op een Sapphire HD5850), ik draaide toen Windows 7.

Daar heb ik een week later Fedora linux extra op geinstalleerd, om een dualboot te creeren.
Hier zijn geen problemen geweest, ik kreeg mooie full screen weergave in 1920x1080. Alleen bij Linux (ongeacht drivers, distributie, Gnome of KDE) werden alle teksten onleebaar klein weergegevn. dit zou aan te passen moeten zijn en aan de dpi instellingen moeten liggen. Ik ben hier nog niet uit gekomen.

Nu is dat allemaal niet zo belangrijk (offtopic maybe), maar nu heb ik Windows 7 (x86 Ultimate, zelfde als al draaide) opnieuw geinstalleerd en nu staat onder andere mn startbalk buiten beeld. Bij 1776x1000 past het wel maar heb ik zwarte randen om mn bureaublad. naar de instellingen van de TV heb ik al 10 keer gekeken 8)7 , en ik begin me behoorlijk stom te voelen (het heeft tenslotte gewerkt). Maar ik kom er dus niet uit. Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?

*detail* Linux heeft nog steeds t probleem met de letters na deze "verandering" in het scherm, en op component aangesloten SNES geeft gewoon fullscreen weer. Ik heb geen console of ander HDMI afhankelijk apparaat.

Alvast bedankt.