Ik heb deze week wat onderdelen ingekocht.
Zo heb ik via V&A een kast, mobo, proc en geheugen gekocht,
via een andere kerel een videokaart gekocht,
en bij DataByte een voeding (Cooler Master M520) en een harde schijf (Samsung F1) gekocht.
Nu heb ik de hele mikmak binnen en in elkaar gezet, echter het systeem wil niet opstarten!
Als ik de stroom er op zet gaan wel alle fans draaien, maar ik hoor geen piepjes, zie geen beeld, geen bios, niks! Ik moet er overigens wel bij zeggen dat dit pas de tweede keer is dat ik een PC in elkaar zet.
Hier even een opsomming van alle kabels die ik heb aangesloten:
voeding-> 2x mobo (4 pin en 24 pin)
voeding-> VGA (2x 6 pin)
voeding -> hdd en cd/dvd
mobo -> vga (pci-e)
mobo -> hdd en cd/dvd (sata)
Ik heb geprobeerd:
- 'kaal' opstarten met bijna alle mogelijkheden
- hang- en opstartprobleme FAQ van tweakers doorgenomen
- zoek-functie van zowel tweakers als google gebruikt en weinig gevonden (in de meeste gevallen is er sprake van het piepen van het moederbord - is het mobo speakertje misschien kapot?)
Ik lees op verschillende plekken dat...
- of mijn mobo kapot is, verkoper beweert dat het hele zootje werkte bij hem, ik kwam er wel daarstraks achter dat er een schroefje op het mobo heeft gelegen, kan dit misschien kortsluiting hebben gevormd?
- of dat het aan mijn voeding ligt ,wat ik betwijfel, aangezien het een prima voeding is.
Is er een manier om vast te stellen of uit te sluiten aan welk onderdeel het ligt of juist niet?
Zo heb ik via V&A een kast, mobo, proc en geheugen gekocht,
via een andere kerel een videokaart gekocht,
en bij DataByte een voeding (Cooler Master M520) en een harde schijf (Samsung F1) gekocht.
Nu heb ik de hele mikmak binnen en in elkaar gezet, echter het systeem wil niet opstarten!
Als ik de stroom er op zet gaan wel alle fans draaien, maar ik hoor geen piepjes, zie geen beeld, geen bios, niks! Ik moet er overigens wel bij zeggen dat dit pas de tweede keer is dat ik een PC in elkaar zet.
Hier even een opsomming van alle kabels die ik heb aangesloten:
voeding-> 2x mobo (4 pin en 24 pin)
voeding-> VGA (2x 6 pin)
voeding -> hdd en cd/dvd
mobo -> vga (pci-e)
mobo -> hdd en cd/dvd (sata)
Ik heb geprobeerd:
- 'kaal' opstarten met bijna alle mogelijkheden
- hang- en opstartprobleme FAQ van tweakers doorgenomen
- zoek-functie van zowel tweakers als google gebruikt en weinig gevonden (in de meeste gevallen is er sprake van het piepen van het moederbord - is het mobo speakertje misschien kapot?)
Ik lees op verschillende plekken dat...
- of mijn mobo kapot is, verkoper beweert dat het hele zootje werkte bij hem, ik kwam er wel daarstraks achter dat er een schroefje op het mobo heeft gelegen, kan dit misschien kortsluiting hebben gevormd?
- of dat het aan mijn voeding ligt ,wat ik betwijfel, aangezien het een prima voeding is.
Is er een manier om vast te stellen of uit te sluiten aan welk onderdeel het ligt of juist niet?
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 181309 op 09-12-2009 23:26 . Reden: info toegevoegd ]