Toon posts:

Netwerk Win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Mijn netwerk draait helemaal...ik kan van de ene comp op de andere komen en andersom...
Maar dit werkt het snelst wanneer ik bv op de server (win200) in deze computer een netwerk drive aanmaak...
Als ik mijn netwerk omgeving dubbelklik dan kan ik wel op de cleint komen met die boom van microsoft...maar zodra ik op die icoon ernaast klik.....die van computers vlakbij dan blijft ie hangen ..en geeft een foutmelding.
Hij zegt dan werkgroep is niet toegankelijk...de lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.
Erg vreemd vindt ik want ik kom wel gewoon op de andere comp en andersom ook..werkgroepen zijn hetzelfde

Wat zou dit kunnen zijn...?
Alvast bedankt..Groeten Klaas

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je wel die client aangemaakt bij de users in win2k? Dat wil wel eens helpen, anders ziet de win9x de win2k bak niet, dan kan je ook niet binnenkomen.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Bedankt voor je reaktie.....
Maar lees eerst de boel eens goed....
Het is dus via een netwerkdrive helemaal geen probleem om om de client te komen....
En vanaf de client is het dus ook geen enkel probleem om op de server te komen....
Het gaat er dus om als ik vanaf de server in het netwerkomgeving naar computers dichtbij laat zoeken blijft ie hangen....
Terwijl ik als ik het hele netwerk gebruik op de server er wel gewoon opkomen kan...
Dus waarom niet computers vlakbij en ...zoeken over het hele netwerk wel?
Het probleem ligt dus bij de server neem ik aan maar wat?

Groeten Klaas

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:27
Ik heb dus ook, ik ben ook erg benieuwd naar een eventuele oplossing, aangezien nu me hele netwerk niet doet

Verwijderd

Even een vraagje :?

Draaien jullie programma's mee zoals sygate of winroute :?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 06 maart 2001 12:55 schreef Bor_de_Wolf het volgende:
Hallo

Bedankt voor je reaktie.....
Maar lees eerst de boel eens goed....
Het is dus via een netwerkdrive helemaal geen probleem om om de client te komen....
En vanaf de client is het dus ook geen enkel probleem om op de server te komen....
Het gaat er dus om als ik vanaf de server in het netwerkomgeving naar computers dichtbij laat zoeken blijft ie hangen....
Terwijl ik als ik het hele netwerk gebruik op de server er wel gewoon opkomen kan...
Dus waarom niet computers vlakbij en ...zoeken over het hele netwerk wel?
Het probleem ligt dus bij de server neem ik aan maar wat?

Groeten Klaas
Eerlijk gezegd denk ik dat dit te maken heeft met master browser geneuzel, maar het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn. Helaas weet ik er niet zoveel van af om jou een oplossing te bieden. Misschien is het een idee om NetBEUI te activeren/installeren. Op deze manier zien jouw pc's elkaar iig wel! :) LET OP dat je NetBEUI dan niet op je internet netwerkkaart activeert, want dan gaat jouw server gepropageerd worden over het ganze internet :(

Mare misschien is het handig om je IP settings te posten. Op deze manier kunnen we misschien wat beter hulp bieden.

Beantwoord dan (indien van toepassing) ook meteen de vraag van reneetje
Op donderdag 08 maart 2001 05:13 schreef reneetje het volgende:
Draaien jullie programma's mee zoals sygate of winroute :?
Hier draait MS Proxy Server 2.0 In het verleden ook met Sygate (3.0 en 4.0) gewerkt, maar in verband met studie moest ik op MS Proxy Server overstappen. :( Nu heb ik geen zin meer om dat allemaal opnieuw te installeren, want het werkt allemaal goed genoeg.... nee, ik ben niet lui, alleen maar een beetje gemakzuchtig! ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1