Radeon 3450 AGP ati2dvag BSOD loop

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geachte heren,

Bij mijn oude pc die nu bij mijn zusje staat is korte tijd geleden een Radeon 3450 AGP in de pc gestopt. Het betreft een Pentium 4 2.4 ghz met hyperthreading, 2gig ram, winxp 32 bit. Ze krijgt sinds de kaart in de pc zit bij het opstarten af en toe de ati2dvag BSOD loop. Dit gebeurt volgens haar eens in de twee keer. Eerst waren de drivers die bijgeleverd bij de ati kaart geinstalleerd, hierna de nieuwste catalyst 9.11 agp hotfix. O ja, deze kaart zit erin omdat de oude geforce 4 TI kapot was, misschien is er meer fout?

Graag hoor ik suggesties over wat ik kan doen. Zoeken op het forum met 'ati2dvag' heeft voor mij nog niets opgeleverd. Ik probeerde 'bios protection' uit te zetten, maar heb geen idee waar ik dat in de bios kan vinden van die pc.

Sj44k13

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 21:54

Audione0

Strijdt der titanen

Sj44k13 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:03:
Geachte heren,

Bij mijn oude pc die nu bij mijn zusje staat is korte tijd geleden een Radeon 3450 AGP in de pc gestopt. Het betreft een Pentium 4 2.4 ghz met hyperthreading, 2gig ram, winxp 32 bit. Ze krijgt sinds de kaart in de pc zit bij het opstarten af en toe de ati2dvag BSOD loop. Dit gebeurt volgens haar eens in de twee keer. Eerst waren de drivers die bijgeleverd bij de ati kaart geinstalleerd, hierna de nieuwste catalyst 9.11 agp hotfix. O ja, deze kaart zit erin omdat de oude geforce 4 TI kapot was, misschien is er meer fout?

Graag hoor ik suggesties over wat ik kan doen. Zoeken op het forum met 'ati2dvag' heeft voor mij nog niets opgeleverd. Ik probeerde 'bios protection' uit te zetten, maar heb geen idee waar ik dat in de bios kan vinden van die pc.

Sj44k13
Wat voor voeding zit er in? Dus merk en wattage? Het kan zijn dat die HD3450 iets teveel stroom weg sleurpt uit het AGP slot.. Of heeft deze een apparte stroomtoevoer?

Groet

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Cobiwan
  • Niet online
Hij heeft zo'n aparte voedingskabel nodig... Voeding is of 250 watt of iets van 300... Maar zon geforce 4 TI neemt toch haast meer stroom in dan een budget ati kaartje zou je denken? Pc crasht ook niet als hij de videokaart aardig benut met Sims 3 o.i.d.

Edit: maak morgen wel even de kast open.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 10-12-2009 00:09 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 21:54

Audione0

Strijdt der titanen

Ah dan zal het iig niet aan je voeding liggen denk ik..

Is je DirectX up to date?

Haal alles wat maar met ATI temaken weg, met drivercleaner. Installeer 9.11 zonder AGP fix onder veilige modus.
Zet in je bios fastwrites uit..
Ik weet niet of je in je bios kunt kiezen op welke AGP snelheid die kaart moet werken, maar zet deze eens op 4x

[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 10-12-2009 00:19 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Cobiwan
  • Niet online
DIrect x is up to date, heb alles dat met ATI en Nvidia te maken heeft weggehaald... In bios kan ik geen fastwrites/ AGP snelheid vinden. Normale 9.11 kan niet, alleen de hotfix, staat er nu ook weer op. Laat weten of hij weer problemen geeft.

• Cobiwan
  • Niet online
En het heeft dus niet geholpen... weet iemand hoe ik AGP fastwrites e.d. misschien in windows kan uitzetten?

Verwijderd

Met Rivatuner, alleen ik denk niet dat het aan AGP fastwrite zal liggen, is het mss een AGP x4 bord, zet hem eens handmatig in de bios op 4x anders.
Een verse windows installatie al geprobeerd? Dan het liefste zorgen voor meeste recente bios en chipset drivers, daarnaast minimale hoeveelheid ATi software installeren, dus alleen CCC en driver
Pagina: 1