Toon posts:

Recipient rejected op exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een Exchange 2003 server komt de mail binnen van enkele van mijn domeinen. Alle DNS records van de domeinen zijn op dezelfde manier aangepast om de mailafhandeling op mijn server te krijgen. Voor zover ik kan zien zijn ook alle domeinen op de Exchange server op dezelfde manier toegevoegd en email adressen aan gebruikers toegekend. Bij mijn weten hebben alle domeinen en alle daaraan gekoppelde emailadressen ook daadwerkelijk gewerkt. Ben er nu sinds 2 dagen achter gekomen dat de mail verzonden aan enkele domeinen niet afgeleverd wordt, maar (door de Exchange server) rejected worden met error 550 5.0.0. Ik heb alles gelezen op internet wat ik kon vinden, alles met telnet geprobeerd, etc etc. Toch moet er een reden en dus een oplossing zijn waarom het ene domein wel werkt en het andere niet.

Hoop op de gouden tip.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35
Post eens een header van een afgewezen mailtje.

Verwijderd

Topicstarter
hhoekstra schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:47:
Post eens een header van een afgewezen mailtje.
Bedoel je dit?

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Test
Verzonden: 12/9/2009 10:49 PM

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

info@kralenhuis.nl op 12/9/2009 10:49 PM
Het e-mailsysteem kan dit bericht niet bezorgen, maar heeft hiervoor geen reden opgegeven. Controleer het adres en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als u hier weer niet in slaagt, moet u contact opnemen met de systeembeheerder.
<psmtp12.wxs.nl (tcp-daemon) #5.0.0 smtp;550 Recipient rejected>

Verwijderd

Dat is geen header maar het is wel handig.
Als je de foutmelding leest, en niet alleen de errorcode, dan zie je dat de server die de melding geen psmtp12.wxs.nl is, niet jouw exchange bak. (tenzij je bij wxs werkt als mailserver beheerder maar dan gaat er veel meer mis :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:07:
Dat is geen header maar het is wel handig.
Als je de foutmelding leest, en niet alleen de errorcode, dan zie je dat de server die de melding geen psmtp12.wxs.nl is, niet jouw exchange bak. (tenzij je bij wxs werkt als mailserver beheerder maar dan gaat er veel meer mis :+ )
Dat zag ik ook, maar in de log van mijn antispam (die voor de exchange server zit) zie ik de mail wel binnenkomen. Voordat ie iets filtertered zegt ie direct recipient rejected. De afzender heb ik op de whitelist gezet, dus dat is het ook niet....

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
welke antispam oplossing gebruik je?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
arjants schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:09:
welke antispam oplossing gebruik je?
Ik heb cleanmail draaien.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik gok dat psmtp12.wxs.nl op een aantal blacklists voorkomt.

En inderdaad:
psmtp12.wxs.nl was resolved to 195.121.247.24.
Checking psmtp12.wxs.nl against 101 known blacklists...
Listed 4 times with 4 timeouts.
Het zijn niet 4 heel bekende blacklists trouwens.

[ Voor 68% gewijzigd door Oogje op 10-12-2009 11:37 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
En zoals altijd was het weer eens iets heel stoms en werkte alles zoals het hoorde. In CleanMail (een hele leuke en gratis spamfilter) zit de mogelijkheid om een smtp proxy te activeren. Dat heb ik dus ook gedaan. In de instellingen voor deze proxy moet je opgeven welke domeinen geaccepteerd worden en welke niet. En juist: daar zaten de niet werkende domeinen gewoon niet bij..... Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. Dat wxs er ineens tussenzat is voor mij nog niet verklaard overigens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:10:
Dat wxs er ineens tussenzat is voor mij nog niet verklaard overigens.
Die levert jou je mail voor de geweigerde domeinen :)
Pagina: 1