goedendag,
ik heb de volgende vraag;
is er software om van een server een exacte kopie te maken, zodat ik deze daarna op een andere server kan terug zetten?
het zit namelijk zo;
ik heb een oude fujitsu siemens server van +/- 6 jaar oud.
nu heb ik een ibm server gekocht die nog maar pas een jaar oud is.
ik zou graag alle exacte instellingen zoals gebruikers,dns, ip instellingen, dhcp, exchange, sbs, programma's etc overzetten op die nieuwe server zonder alles helemaal van af het begin weer te moeten installeren.
hieronder vallen dan ook shares en gebruikers profielen.
evt door middel van een ghost, image, backup etc.
heb probleem dat ik namelijk heb is wanneer ik een ghost maak, hij ook alle drivers mee neemt. en zet ik deze dan op de ibm server dan krijg ik blue screens.
OS op de server is windows server 2003 standard
p.s. nu heb ik al wel wat gegoogled en kwam ik uit bij acronis. deze bieden software aan alleen ik weet niet hoe deze te werk gaat. misschien iemand hier ervaring mee?
al vast bedankt voor jullie reacties.
ik heb de volgende vraag;
is er software om van een server een exacte kopie te maken, zodat ik deze daarna op een andere server kan terug zetten?
het zit namelijk zo;
ik heb een oude fujitsu siemens server van +/- 6 jaar oud.
nu heb ik een ibm server gekocht die nog maar pas een jaar oud is.
ik zou graag alle exacte instellingen zoals gebruikers,dns, ip instellingen, dhcp, exchange, sbs, programma's etc overzetten op die nieuwe server zonder alles helemaal van af het begin weer te moeten installeren.
hieronder vallen dan ook shares en gebruikers profielen.
evt door middel van een ghost, image, backup etc.
heb probleem dat ik namelijk heb is wanneer ik een ghost maak, hij ook alle drivers mee neemt. en zet ik deze dan op de ibm server dan krijg ik blue screens.
OS op de server is windows server 2003 standard
p.s. nu heb ik al wel wat gegoogled en kwam ik uit bij acronis. deze bieden software aan alleen ik weet niet hoe deze te werk gaat. misschien iemand hier ervaring mee?
al vast bedankt voor jullie reacties.