[WIndows 7] Sidebar Vista Style

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik wil de oude vertrouwde Vista Sidebar terug en heb op het net wat trucs gevonden om dit te realiseren. Daarvoor moet ik wel de orignele sidebar bestanden overschrijven. Dat lukt niet omdat ik volgens windows 7 niet de juiste bevoegdheden heb. Ook daar heb ik verschillende oplossingen voor gevonden maar die willen niet werken.

Op dit moment krijg ik de melding dat ik door trustedinstaller gemachtigd moet zijn. Ik heb geprobeerd, middels rechtermuis op de sidebarmap, ownership te krijgen. Dat helpt niets. Ik krijg een snel commandscreen, te snel om de tekst te lezen. Volgens mij staat er dat het niet kan.

Iemand enig idee. Ik vond die oude sidebar juist zo handig.

Verwijderd

Sidebar afsluiten en eigenaar worden van de bestanden/mappen die in de tuts beschreven staan.
Daarna kan je ze hernoemen/verwijderen en de bestanden van de Vista bar op de goede plek zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Heb ik al geprobeerd. Ik krijg dus zo'n dosschermpje in beeld die in 0,01 seconde verdwijnt. Ik weet dus niet wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wil het in veilige modes lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Edit Check deze tut. eens; http://www.mydigitallife....yle-sidebar-in-windows-7/

....

Als het om een supervage rede nog altijd niet gaat kan je even een linux live-cd gebruiken,
om een extreme oplossing te geven....

[ Voor 36% gewijzigd door filenox op 12-12-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Heb je wel de goede ownership reg file geapplied (32bit voor 32bit en 64 voor 64).
Anders dan werkt het inderdaad niet, en je kan ook nog via eigenschappen ownership nemen.
Dit moet gewoon werken, anders doe je toch echt iets fout. (ik heb zelf ook de vista sidebar in windows 7, zelfs geskinned met de vista sidebar styler)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Het is me nu gelukt via deze manier.
  1. Ik krijg nu wel een error (niet nader omschreven fout) wanneer ik een gadget wil toevoegen. Iemand enig idee?
  2. En weet iemand hoe je handmatig gadget's kan toevoegen. Soms zijn het nml geen .gadget bestanden maar download je de oorspronkelijke bestanden en mappen. Ik heb deze bestanden toegevoegd aan de gadget map van windows sidebar maar ze zijn niet te selecteren.
@tjtristan: ja ik heb de goede reg file gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door michielvz op 12-12-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

michielvz schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:53:
Het is me nu gelukt via deze manier.
  1. Ik krijg nu wel een error (niet nader omschreven fout) wanneer ik een gadget wil toevoegen. Iemand enig idee?
Als je sinds de wijzigingen die je hebt aangebracht, door de tutorial die je net gevolgt hebt, lijkt het me dat het probleem hem daar in zit en dus in de files die je hebt aangepast, dan wel verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ja maar bij anderen werkt dit wel dus wat doe ik verkeerd? Ik kan het wel terugdraaien maar dan heb ik niet meer de gewenste vista style sidebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Wat je zegt, dat klopt.
Je moet de .gadget files uitpakken met winrar, dan een map maken in: "C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets" met naamvangadget.gadget en daar de uitgepakte bestanden naar kopieren.
Nu zal de gadget selecteerbaar zijn bij de sidebar.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1