Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey Tweakers,

Ik ben echt ten einde raad, en dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen met onderstaand probleem.
Ik heb hier 2 internetverbindingen, een kabel en een adsl lijn.
Die zitten gekoppeld aan een Cisco RV042 Multi-Wan router.
Deze werkt top en doet aan load-balancing.

Nu zit er in die router ook een VPN server, je kan dan met QuickVPN van Cisco inbellen op je thuisnetwerk.
Ik heb dus de VPN functie ingesteld, en probeer op afstand te verbinden met de VPN.

Zowel via de Cisco QuickVPN als Windows Netwerken krijg ik totaal geen verbinding met die VPN.
QuickVPN blijft hangen op "Connecting".

Windows geeft aan : "Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding is gesloten".

Hieronder een screenshot van de VPN pagina in de Cisco RV042.
VPN

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe, of hoe ik dit kan oplossen :) Na 10x de handleiding te hebben gelezen en meerdere keren Google te hebben doorzocht weet ik het echt niet meer :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zonder een netwerkschets heb je weinig aan dit screenshotje he?
Wat hangt ervoor de linksys, is het een router of een modem... zit daar toevallig een firewall in?
Heb je al op het remote netwerk een sniffer aangezet?

En DES en MD5 zijn niet echt sterk, ik neem aan dat je ze alleen in de troubleshoot situatie gebruikt?

Moet je even sniffen @ de client die een vpn op wilt zetten kijken wat er gebeurd...

[ Voor 30% gewijzigd door LuckY op 10-12-2009 09:36 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LuckyY schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:20:
Zonder een netwerkschets heb je weinig aan dit screenshotje he?
Wat hangt ervoor de linksys, is het een router of een modem... zit daar toevallig een firewall in?
Heb je al op het remote netwerk een sniffer aangezet?

En DES en MD5 zijn niet echt sterk, ik neem aan dat je ze alleen in de troubleshoot situatie gebruikt?
Voor de Linksys Dual Wan hangt inderdaad 2x een modem, het buiten IP is rechtstreeks toegekend aan de Linksys Dual Wan.
Andere poorten kan ik namelijk wel zonder enig probleem openzetten, dus de firewall in het modem zal het niet zijn.

En nee, een sniffer heb ik nog niet geprobeerd.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En kan je het via een andere site testen dan je enige client want weet je zeker dat het uitgesloten is dat die erbij kan. Tevens probeer het anders eerst zonder encryptie en makkelijke passphrases om typefouten uit te sluiten.