Hey Tweakers,
Ik ben echt ten einde raad, en dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen met onderstaand probleem.
Ik heb hier 2 internetverbindingen, een kabel en een adsl lijn.
Die zitten gekoppeld aan een Cisco RV042 Multi-Wan router.
Deze werkt top en doet aan load-balancing.
Nu zit er in die router ook een VPN server, je kan dan met QuickVPN van Cisco inbellen op je thuisnetwerk.
Ik heb dus de VPN functie ingesteld, en probeer op afstand te verbinden met de VPN.
Zowel via de Cisco QuickVPN als Windows Netwerken krijg ik totaal geen verbinding met die VPN.
QuickVPN blijft hangen op "Connecting".
Windows geeft aan : "Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding is gesloten".
Hieronder een screenshot van de VPN pagina in de Cisco RV042.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe, of hoe ik dit kan oplossen
Na 10x de handleiding te hebben gelezen en meerdere keren Google te hebben doorzocht weet ik het echt niet meer
Ik ben echt ten einde raad, en dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen met onderstaand probleem.
Ik heb hier 2 internetverbindingen, een kabel en een adsl lijn.
Die zitten gekoppeld aan een Cisco RV042 Multi-Wan router.
Deze werkt top en doet aan load-balancing.
Nu zit er in die router ook een VPN server, je kan dan met QuickVPN van Cisco inbellen op je thuisnetwerk.
Ik heb dus de VPN functie ingesteld, en probeer op afstand te verbinden met de VPN.
Zowel via de Cisco QuickVPN als Windows Netwerken krijg ik totaal geen verbinding met die VPN.
QuickVPN blijft hangen op "Connecting".
Windows geeft aan : "Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding is gesloten".
Hieronder een screenshot van de VPN pagina in de Cisco RV042.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe, of hoe ik dit kan oplossen
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer