Club3D: kwaliteit, doorsnee of te vermijden?

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:09
ik ben dringend toe aan een nieuwe GPU, gezien mijn huidige 7600GS er meer en meer de brui aan geeft. Voordien was dat enkel in 3D, maar nu begint het ook al randomly tijdens 2D.
Ik wou nog wachten tot er een passieve HD5670/50 op de markt kwam begin volgend jaar, maar het kan zo lang niet meer wachten.

Voor mij moet de kaart passief gekoeld worden. Dus niet low-noise of iets dergelijks, simpelweg no-noise.
Oudere generaties zouden performance wise ruim voldoende zijn, maar gezien de nieuwe HD5xxx reeks goed overweg kan met audio over HDMI lijkt me dit op termijn wel de goeie keuze voor gebruik in een HTPC (ooit).

Nu ben ik dan beperkt tot 2 opties denk ik zo:
de passieve HD5750 van PowerColor, of die van Club3D.
Beide kaarten zijn gelijk (standaard) geklokt, en ze hebben op het eerste zicht ook dezelfde heatsink. Daar zal de keuze dus al niet van afhangen. Eerder merkvoorkeur, maar ik heb nog geen enkel product van beide fabrikanten gekocht. Enkel Asus en Msi hier tot nu toe. Of prijs, maar veel zal het niet schelen vermoed ik. Alhoewel de Club3D iets goedkoper zou moeten zijn, volgens de aankondiging op T.net.

Op het forum van silentpcreview las ik dat powercolor niet altijd evengoeie kwaliteit aflevert. Bijvoorbeeld dat het verbruik bij sommige kaarten toch veel hoger is dan normaal. Dus mijn voorkeur zou dan gaan naar die van Club3D.
Maar dus om to-the-point te komen: hoe zit het met de kwaliteit van dat merk?

[ Voor 0% gewijzigd door freeco op 10-12-2009 11:59 . Reden: typo: niet HD4670/50 maar HD5670/50 uiteraard ]

Verwijderd

Prima kaartjes, iedereen gebruikt ze. En is meestal geen eigen fabrikaat maar een referentie-ontwerp.

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Deze kaarten zijn vrijwel identiek, het zijn referentiemodellen.
Je hebt wel gelijk dat over het algemeen Powercolor slechter spul levert dan andere merken. Club3d daarentegen levert goede kaarten. bij hun is de prijs vaak lager omdat er geen extra games of andere extra's bij zitten.

Daarnaast zit het hoofdkantoor van Club3d in Nederland dus alles wat via fabriekgarantie verloopt gaat bij hun makkelijk en snel.

Ik heb geen ervaring met Powercolor, maar wel met Asus, XFX, MSI, EVGA Gigabyte en natuurlijk Club3d. Hiervan vindt ik XFX en EVGA de beste merken, maar het laatste jaar is er nauwelijks onderling verschil tussen alle merken.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Rexxar schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:06:
Deze kaarten zijn vrijwel identiek, het zijn referentiemodellen.
Inderdaad, dus geen kwaliteitsverschil te verwachten. Of de verschillende stickers die erop zitten moeten invloed hebben op de kwaliteit.
freeco schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:21:
Ik wou nog wachten tot er een passieve HD4670/50 op de markt kwam begin volgend jaar, maar het kan zo lang niet meer wachten.
HD5600 bedoel je? HD4600-kaartjes zijn al in alle soorten en maten te vinden. HD5750 is inderdaad wat overkill voor een HTCP.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Al vaak Club3D gebruikt. 7200GS, 6200, 4870, 4890 en nog geen enkele keer ook maar enig probleem.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:33

superwashandje

grofheid alom

mijn powercolor HD4850 had ik uitgekozen omdat ie heel stil moest zijn in vergelijking met alle andere hd4850s dus die leek heel goed. totdat ik een uurtje crysis had gespeeld en de kaart stukging :S na garantie maar voor een MSI gegaan. bottomline: ik blijf er nu liever uit de buurt maar dat wel vanwege maar 1 ervaring.

verder geen ervaring met club3d maar ik vind de simpele looks van de kaarten er altijd wel goed uitzien :)

[ Voor 12% gewijzigd door superwashandje op 10-12-2009 10:02 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 19:50
Ik had een 8800GT van Club3D en deze werkte prima. Is gewoon een no-nonsens merk die gewoon een goede kaart levert voor een mooie prijs, zonder extra zooi of eigen design koelers.

De wijzen komen uit het Oosten!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 13:27

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb net de Club3D 5770 gekocht, prima kaartje ;)

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 00:11

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Ik heb ook alleen goede ervaringen met Club3d en negatieve met Powercolor. Club3d is een van de goedkoopste fabrikanten, die poespas (die zij niet meeleveren) gebruikt toch niemand. Ik heb ooit eens een Radeon 9800Pro van powercolor, maar er zat een 9800SE in de doos :P Daar ben ik dus gelijk mee terug gegaan. Vervolgens na een maandje een Club3d geforce 6600GT gekocht en daar is op dit moment nog steeds iemand vrolijk mee aan het gamen.

Powercolor vs. Club3d is voor mij een no-brainer..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je de kaart alleen maar wil gebruiken om videomateriaal te decoderen, kan je evengoed de passief gekoelde HD4670 van Sapphire nemen. Die verbruikt nog wat minder en is krachtig genoeg. Audio over HDMI werkt daar ook goed bij.

@hierboven: Powercolor, maar ook andere merken hebben een tijdlang 9800Pro's verkocht met een 128-bit geheugenbus in plaats van 256-bit. De core was wel een 9800Pro, maar de geheugenbus was dus serieus gehandicapt. Club3D heeft zich daar evengoed schuldig aan gemaakt :P

[ Voor 37% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-12-2009 10:16 ]

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Ik heb twee videokaarten van Club3D en heb met beide tot op heden nooit problemen gehad. Met Powercolor videokaarten heb ik geen ervaring.

Club3D is een Nederlandse dochteronderneming van Powercolor / Tul: je ziet daarom ook vaak dat ze dezefde non-reference videokaarten uitbrengen. Ik had daarom verwacht dat de kwaliteit ongeveer gelijk zou zijn, maar gezien de reacties lijkt dat toch anders te liggen. Ik heb destijds gekozen voor Club3D omdat het een Nederlandse onderneming is.

Een HD 5750 is voor een HTPC, zoals reeds gezegd, een overkill. Mocht je af en toe nog een spelletje willen spelen, dan is het wel een goede keus.

Signature

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Heb geen goede ervaring met Club3d.
Laatste 2 kaarten (4870X2/5850) wat ik toendertijd had aangeschaft, bleek de fan niet goed te zijn.
Fan had teveel speling waardoor ie tegen de behuizing aankwam. Probleem was bij beide kaarten.

De 4870x2 had ik ingeruild voor een ander merk(Sapphire) en de 5850 kon ik geen vervangende kaart meer krijgen. (30+ rma-dagen)

Persoonlijk voor mij geen Club3d meer.

|2600k|Asus 290|

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:38
't Enige wat merken zo'n beetje zelf doen is de koeling en dat is meestal ook vrij standaard. Er zijn natuurlijk altijd maandagochtendexemplaren en slechte series, maar dat geldt voor ieder merk...

Club3D is redelijk goedkoop en heeft volgens mij niet meer/minder problemen dan de andere goede merken... Heb zelf ook een Club3d kaart gehad, maar ja, een steekproef van 1 is niet zo boeiend :P

Verwijderd

Bullus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:27:5850 kon ik geen vervangende kaart meer krijgen. (30+ rma-dagen)
Er is ook zoiets als garantie en dat is verplicht minstens 2jaar voor fabrikanten die in EU verkopen, bij de winkel is het in Nederland minimaal 6maand dacht ik.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Mijn 2 Club3D kaarten zijn helemaal OK :) Alleen de 9200 ging niet goed samen met Windows 7 geloof ik.
Ik praat over een Radeon 9200 AGP 256MB en een Radeon HD2400 AGP 512MB. Dat is een oude en een relatief recente kaart.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb hier een Club3d HD 4870, en over een maand nog een Club3d hd 4890 erbij. Ben er zelf aardig te spreken over, de fans zijn inderdaad niet altijd kwalitatief goed, maar slecht zijn ze ook niet.

Bijgeleverde software vind ik altijd aan de matige kant. Maar die haal ik toch altijd van het internet.

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:09
ok, door de band genomen gaat de voorkeur hier dus ook uit naar Club3D
Zal vanavond al mijn bestelling doen van dat kaartje dan.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 23:41
Hier een 8800 gt van club3D, maar de koeler gaf er wel al na een half jaar de brui aan. Kaart draait echter nog steeds een casefan op het koelblok.

http://specs.tweak.to/16567

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

heb n club3d 7600gt, de 1e heb ik zelf gemold min of meer doordat ik de fancontroller vergeten was op n molex aan te sluiten toen ik de kaart tijdelijk ff in een andere pc had gedouwd...
de zelfde kaart, nieuwere versie heeft helemaal n miniscuul koelblokje met n onwijs luid fannetje, maargoed, je weet in ieder geval waar ze op besparen, een standaard kaart met een zo goedkoop mogelijke koeler (soms wel n mooie, dat wisselt dus :?), geen overdreven assecoires, wel goede service..
Pagina: 1