Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik ben nu al paar dagen kijken op internet maar kom er echt niet meer uit.
Er zijn zoveel telefoons.
Zelf heb ik nu de N95 en ben zeer tevreden over de agenda optie, toetsenbord, dat ik me hotmail erop kan krijgen en mee kan internetten.

Nu kan ik a.s zaterdag de 12e mijn abbo verlengen en ben dan op zoek naar een leuk nieuw toestel.

Ik heb al gekeken naar de E75, N900 en Htc Hd2...........
Maar lees bij jullie dat de E75, erg traag is met applicatie;s openen........en de N900 is alleen touch.......
Ik wil toch echt graag een normaal toetsenbord, voor mijn grote smsduim ;)

Kleine opsomming wat ik graag wil:

* Nummeriek toetsenbord (of toetsenbord en touchscreen, dus mag ook beide, maar géén Qwerty......dit omdat ik gewend ben om normaal te smsen......of is qwerty makkelijk te leren?.)
* Goede agenda optie's (verjaardagen, vergaderingen, memo's en taken)
* Camera 3.2mp of meer
* Mijn hotmail binnen kan halen
* Op internet kan en hyves en marktplaats en vele andere goed te kunnen zien, duidelijk scherm
* Zoals bij Nokia, kantoor en dan notitie's kan maken

Verder heb ik niet veel eisen....... O-) :D

Deze vind ik erg belangrijk en zou ik graag willen behouden.......
Het lijkt mij heel mooi een tochscreen met vele optie's, maar wil dan graag ook een toetsenbord erbij hebben, voor het smsen......

Zat er zelfs aan te denken om dan de Nokia N95 8Gb te nemen, maarja dan blijf ik hangen en ga er niet op voorruit..... dus das niet handig zeker....?

Hoop graag iemand te horen of suggestie's qua telefoon......
Alvast bedankt :)

Met vriendelijke groeten,
Roos

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Waarom niet je N95 houden en een goedkoop Sim Only abonnement nemen? Dat lijkt mij stukken beter en voordeliger voor je.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58

MsG

Forumzwerver

Als de enige bottleneck voor een QWERTY-toetsenbord is dat je denkt dat het moeilijker is (althans dat maak ik op uit je TS) zou ik het zelf eens proberen. Het is in bijna alle gevallen een stuk sneller en makkelijker. Nadeel is wel dat je met 2 handen moet SMSen. Typen op enkel een virtueel vlak is niet bij elke telefoon even prettig, hou daar ook rekening mee.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag de stad in geweest en bij ons (Alkmaar) bij HI, liggen vele mobieltjes die je Live kan proberen.
Dus heb ruim 15 minuten met de E75 staan oefenen (qwerty) en vond het best rot......maar begrijp ook wel..... Wat zijn 15 min ;)

Nou ja, me vriend zijn mobiel is stuk, dus dan krijgt hij mijn mobiel, vandaar.......
Maarja sim only is wel beter.....
Maar nieuwe mobiel is ook leuk.......toch?
Of dan misschien de N95 8Gb nemen, dan weet ik hoe alles werkt....en is het vertrouwd...
maar is die nog ergens te krijgen dan?
is ie niet te oud/?

bedankt voor jullie berichten :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52

franssie

Save the albatross

Coldcat schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:17:
Waarom niet je N95 houden en een goedkoop Sim Only abonnement nemen? Dat lijkt mij stukken beter en voordeliger voor je.
Heb ik ook gedaan - wel nieuwe accu en nieuwe cover op ebay gekocht en het werkt ook nog steeds als nieuw. Voordeel is ook dat alle accessoires (houder in auto etc) niet vervangen hoeven te worden en bij ben.nl ben ik voor E17 incl internet klaar.
De meeste nieuwe deals met telefoon zijn voor twee jaar en dit is nou toevallig mijn eerste telefoon die het ook echt meer dan twee jaar volhoud :) Besparing is toch een paar honderd euro op jaarbasis en als er echt een killerphone uitkomt voor een goede prijs koop ik die wel zonder abo-korting want dat is op de langere termijn toch goedkoper blijkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Coldcat

Coldcat

HODL

franssie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:30:
[...]

Heb ik ook gedaan - wel nieuwe accu en nieuwe cover op ebay gekocht en het werkt ook nog steeds als nieuw. Voordeel is ook dat alle accessoires (houder in auto etc) niet vervangen hoeven te worden en bij ben.nl ben ik voor E17 incl internet klaar.
De meeste nieuwe deals met telefoon zijn voor twee jaar en dit is nou toevallig mijn eerste telefoon die het ook echt meer dan twee jaar volhoud :) Besparing is toch een paar honderd euro op jaarbasis en als er echt een killerphone uitkomt voor een goede prijs koop ik die wel zonder abo-korting want dat is op de langere termijn toch goedkoper blijkt.
Precies heb ik dus ook gedaan. Mijn N95 was gejat en dus betaal je wel een dikke rekening elke maand maar heb je geen telefoon meer. Dus voortaan een klein bedrag per maand, ook ben, en telefoons koop ik wel als ze op zijn.

Als je echt zit te twijfelen tussen een N95 black en je huidige zou ik echt niet switchen. Die vriend kan zijn eigen telefoon kopen lijkt me, en voor jou is het voordeel echt gering.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze foon nu een jaar...... en doet het nog steeds prima :)
Ben dan toch weer bang, als je een nieuwe neemt, dat er altijd wel bugs of foutjes in zitten en je weet niet wat je krijgt......en weet nu dat ik zéér tevreden ben over de N95....dus vast ook over de N95 8Gb........

Maarja, als je kan verlengen na 2 jaar, dan wil je toch kijken of er een ander leuk iets bestaat, toch? ;)

Heb weleens een nieuw frontje geprobeerd, maar dan werkte het knopje voor de camera niet echt goed.... dus dat was niet top.

maar er is dus geen mooi toestel met touch....toetsenbord......agenda.....camera 3.2+....en internet en msn ???

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar zijn er tallozen van. Dus maak eerst zelf eens een korte selectie + onderbouwing, zou ik zeggen. Bijna elke smartphone (Symbian, WebOS, Android, Windows Mobile, Maemo) heeft dit.

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:39:
[...]
Die vriend kan zijn eigen telefoon kopen lijkt me, en voor jou is het voordeel echt gering.
Het is mijn man ;)
en gun hem met kerst een leuke mobiel :)
Hij heeft nu al een mobiel van mij te leen, maar gewoon geen geld voor een nieuwe en zijn abbo verloopt pas over 3 jaar......omdat zijn mobiel 2x gestolen is.....2x verlengt.....

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
En die W960i in je sig dan? Dat is niks?

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al verkocht 1 jaar geleden, die vond ik vreselijk.... heel erg gladde toetsen..... kon er niet meer overweg.....heb er een maandje mee gelopen, maar vond het niet handig

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:42:
Daar zijn er tallozen van. Dus maak eerst zelf eens een korte selectie + onderbouwing, zou ik zeggen. Bijna elke smartphone (Symbian, WebOS, Android, Windows Mobile, Maemo) heeft dit.
oooh oeps......echt waar ? :? 8)7 :D stom.....

Touch met veel mogelijkheden lijkt me super en normaal toetsenbord, welke zijn dat dan?
Vind het moeilijk alles af te gaan.....*bloos*

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je wilt geen Qwerty-toetsenbord?

Want dat is nu erg in trek volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
naja misschien wel..... maar dan moet ik ermee leren omgaan.......is kwestie van oefenen natuurlijk......
Misschien wel hoor....
Maar ik ben geen mode typje......dus mij boeit het niet of iets "in" is of niet.... als ik er maar mee overweg kan ;)

En misschien optie: navigatie..... standaard erop of dat je erop kan zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 23:28 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Uiteindelijk is een QWERTY gewoon het snelst. Je hebt het binnen een paar dagen wel onder de knie hoor. Windows Mobile zonder toetsenbord is vaak wat priegelig en vervelend is mijn ervaring.

Je zegt trouwens dat de N900 alleen touch heeft. Dat is echter niet waar, deze heeft ook een QWERTY-toetsenbord.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mwa, ik bedoelde het meer dat er nu veel van die mobieltjes te verkrijgen zijn. :P

Maar als je erg tevreden ben met je N95, dan zou ik niet overstappen. Ga dan gewoon leuk verder en neem een goedkoop abonnement (die je dan niet eens per se 2 jaar hoeft te nemen etc.). Als je dan toch iets anders wilt kan je nog iets nieuws nemen :o

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:27:

Je zegt trouwens dat de N900 alleen touch heeft. Dat is echter niet waar, deze heeft ook een QWERTY-toetsenbord.
Ja zie het nu ook ja.....sorry.....
Die lijkt me ook erg mooi ja.....
Dan moet ik maar leren met 2 handen te smsen en niet meer met 1........

• Coldcat

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:35:
[...]

Ja zie het nu ook ja.....sorry.....
Die lijkt me ook erg mooi ja.....
Dan moet ik maar leren met 2 handen te smsen en niet meer met 1........
Je moet niets, maar legt jezelf iets op :), dat is net wat anders. Ik denk echt dat je veel beter bij je N95 kan blijven. Neem een goedkoper abonnement dat is echt de goedkoopste oplossing. Uiteindelijk went alles wel, alleen moet je er even wat tijd in investeren. Schijnt dat QWERTY gewoon stukken makkelijker is dan een cijferblokje. Maar ja wennen is het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen nog weleens naar de winkels toe om te informeren......
Alleen zo jammer dat je bijna in geen enkele winkel, toestellen Live kan zien......
Dan zou het kiezen en stuk makkelijker zijn....
bedankt allemaal :D

• MsG

MsG

Forumzwerver

Los van het toestel zou ik je ook aanraden om over te gaan op sim only. Je bent vaak goedkoper uit met een sim only met dezelfde hoeveelheid belminuten/sms/data en dan het toestel los kopen. Soms vind je tweedehands op marktplaats ook nog zeer goede mobiels die amper gebruikt zijn. Zo doe ik het althans.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:52:
Ik ga morgen nog weleens naar de winkels toe om te informeren......
Alleen zo jammer dat je bijna in geen enkele winkel, toestellen Live kan zien......
Dan zou het kiezen en stuk makkelijker zijn....
bedankt allemaal :D
Moet je eens langs de MediaMarkt/Saturn gaan, daar hebben ze redelijk wat toestellen hangen, gewoon ingeschakeld en zonder hijgende verkoper in je nek. De Hi Store hier in Groningen heeft dat ook op die manier, alleen geen idee of die dat overal zo hebben.

Ik heb vanmiddag een E71 in gebruik genomen, met QWERTY toetsenbord dus en de eerste indruk is erg goed. De E75 heb ik ook wel eens in handen gehad maar dat is echt een toetsenbord bedoeld om met 2 handen te bedienen, met de E71 (en E72 ook gok ik) gaat het met 1 hand prima! Ik zelf ben voor de E71 gegaan omdat ik geen € 400 aan een telefoon uit wil geven, wil je dit echter wel of neem je 'm 'gratis' bij een abonnement dan is de E72 wellicht interessanter!

Ander leuk toestel is de E52, deze is een fors stuk sneller dan de E75/N95/E71 maar heeft helaas nog redelijk wat kwaliteitsproblemen...

Verwijderd

Topicstarter
Bij mediamarkt was ik ook geweest, maar was denk ik verbouwing, want bijna alles was weg.......
De E75, leek mij ook erg mooi, maar las veel foute dingen op een ander forum.... zal hier eens op Tweakers kijken.....bedankt voor je berichtje :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:22:
Maar ik ben geen mode typje......dus mij boeit het niet of iets "in" is of niet.... als ik er maar mee overweg kan ;)
Heel verstandige houding, hou die vast :) je neemt een telefoon voor jezelf en niet om anderen te imponeren.

De N900 is prima, voor wie bewust voor dit model kiest, omdat er zoveel meer mee gedaan kan worden, een toestel voor tweakers, dus ;).
Het is absoluut geen toestel voor iemand, die nauwelijks weet, wat hij voor mogelijkheden heeft en die deze mogelijkheden ook niet gebruikt. Bovendien werken een aantal standaard functies er nu (nog) niet op, zo kan hij bijv. niet MMSen. De software is duidelijk nog niet helemaal "af", hij heeft dus nog diverse updates nodig, om als een "gewone telefoon" te functioneren, ben je van plan, die updates te gaan uitvoeren ?
Bovendien ben je Symbian gewend, de N900 heeft Maemo, een ander besturingssysteem.

Zoals al eerder gezegd is : je moet niet een van de nieuwste modellen nemen, wanneer jij met de N95 tevreden bent, dan kun je hem toch prima nog een jaartje houden, met een goedkope sim-only.
Wil je hem echt aan je vriend/man geven, kies dan voor de N95 8GB, die is inmiddels heel voordelig bij een abo te krijgen, het is nog steeds een uitstekend toestel, de kinderziektes zijn eruit en het is vertrouwd, wat wil je nog meer ?
Veel beter dan een van de allernieuwste modellen te nemen, met een duur abo of een flinke bijbetaling, om er vervolgens nauwelijks mee overweg te kunnen, dan heb je er ook geen plezier van, want dat "nieuwe" is leuk in het begin, maar het is er gauw genoeg vanaf, wanneer je er niet prettig mee kunt werken.
Alle telefoonfora lopen inmiddels over van helpdesk-topics, gestart door mensen, die de nieuwste smartphone "moesten" hebben, maar niet snappen, hoe ze hem moeten bedienen.

Verwijderd

Topicstarter
@ MarlyS:
je hebt helemaal gelijk!
Dan ga ik denk toch voor de vertrouwde N95 en dan 8gb.....
Ben gewoon happy met die telefoon en weet hoe die werkt en wat ie kan.
En kan ermee wat ik wil......
En dan krijgt me man mijn mobie, want gun hem toch wel een goedwerkend dingetje en niet me oude Samsung D600 ;)
Elke mobiel is iets waard, maar die begint toch echt oud te worden.......
En mijn N95 is nog top!!!

Alleen, welke winkel heeft nog een N95 8gb???
Maar even de winkels af speuren morgen en anders via internet.......alleen ben zelf geen fan van internet bestellen.......mobieltjes dan.
Want als je iets hebt, dan kan je niet makkelijk naar de winkel, zelfde geld voor Marktplaats.....
je hebt dan totaal geen garantie of wat dan ook.
]En je weet niet wat er met zon toestel is gebeurd........

Morgen maar naar de winkels.......
Hopelijk heeft Hi hem of Belcompanu/Phonehouse........want dan kan je nog van korting profiteren....;)

TNX for the message

Ps.....
Als ik hem alleen online kan bestellen,.....waar dan?
Welke site is echt vertrouwd???
Goede ervaringen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 02:18 ]

• Marly
Ja, bij winkels in de stad zul je de N95 8GB idd niet meer zo vaak aantreffen, bij webshops echter wel, zo heeft een collega hem twee weken geleden nog bij Simshop.nl besteld, met verlenging. Deze shop levert alleen toestellen met abo, dus geen losse toestellen en het is een van de allerbesten, correct en betrouwbaar. Ook met 2Call.nl hebben we goede ervaringen, maar ik weet niet, of ze dit toestel nog hebben.

Met een Nokia kun je overigens voor garantie bij elk Nokia Service Point terecht, dat doen wij ook altijd, want opsturen naar een webshop is idd niet handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt!
Wilde al vragen waar die nog te koop is, want zie hem eigenlijk nergens meer......:(

• Marly
Heb even snel gekeken, bij 2Call hebben ze hem niet meer, maar bij SimShop, zoals gezegd, nog wel, hier kun je checken, wat hij je met een verlenging kost :
http://www.simshop.nl/?st...Group=New&blnRenewal=true

Verwijderd

Topicstarter
Dank jewel :)
Ik zit bij HI..... en heb nu 40 geloof ik.....
Zal eens kijken, want heb dat wel nodg.
En heb online internet en 1000 smsjes ;) hihihi

Alleen dat extra snel online hoef ik niet... wil normaal online....
Alleen kan niet daarvoor kiezen.......

Wordt toch wel duur....
Nou ik ga slapen, morgen maar naar de winkel toe....

Bedankt!!!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 02:46 ]

• wouzy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 16:18
ik heb zelf een "Blackberry Bold 9000" en ook al zou ik deze niet direct aanraden vanwege een probleem met de trackball, de camera zou voor jou ook een te lage resolutie hebben.
Echter is zijn opvolger de Blackberry 9700 (zonder trackball) misschien een goede optie?

-Hij heeft qwerty keyboard, maar het wordt wel als een van de beste keyboards gezien (ik kan nagenoeg blind typen en haal nu na een jaar max 46 woorden per minuut)

-Heeft een goede agenda met verjaardagen, vergaderingen, taken en er is ook een memo functie aanwezig.

-3.2MP camera

-Blackberrys zijn voornamelijk ontworpen om (veel) mee te emailen e.d. dus hotmail moet ook geen probleem zijn (ik gebruik zelf gmail, maar dat werk perfect)

-Internet werkt prima al is de standaard browser niet altijd erg handig, in die gevallen gebruik ik opera mini.

-Voor navigatie gebruik ik zelf Google Maps... en er zijn ook (alleen betaalde) turn by turn navigatie programma's alleen heb ik dit zelf nog nooit geprobeerd.

review1 review2

Het is natuurlijk wel een erg dure telefoon. Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes met je zoektocht.

[ Voor 0% gewijzigd door wouzy op 10-12-2009 03:10 . Reden: algemene aanpassingen ]

• Marly
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 02:44:

Alleen dat extra snel online hoef ik niet... wil normaal online....
Alleen kan niet daarvoor kiezen.......
Zie het nu ook, vreemd, dat je in het drop-down menu niet gewoon Eindeloos Online kunt selecteren, bij de goedkopere abo's kan het wel.
Je kunt ze uiteraard altijd nog bellen, voor meer info, ze hebben een gewoon 020-tel.nr., niet zo'n duur 0900-nummer :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ben toch nog even online gebleven......
heb dit gevonden:
http://www.simshop.nl/?st...Renewal=true&strGroup=New

N95 8gb
Met eindeloos online
Sms eindeloos
EN een tom tom europe.......
Hi 35 voor 2 jaar

Voor als ik het goed uitgerekend heb: 53.85 per maand......

is dat een goede deal????

Ikzelf bel niet heel veel, maar wel regelmatig even snel.... dus kote gesprekjes......
Denk dat dat ook aantikt.....
en smsen, ja dat doe ik elke dag wel 20 keer ofzo
en check altijd mijn mail en kijk op hyves online......

Goed if niet goed?

Ps.....ik kan bijna nergens de N95 8gb vinden om te kopen......is ie echt helemaal weg ??? :'(

Ps2...
Stel ik zou toch voor een nieuwe gaan....tocuscreen en numeriek toetsenbord......welke is dan goed?
Mag elk merk zijn.....
En op zijn minst 3.2 mp.....goede agenda en internet goed kunnen zien.....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 05:03 ]

• Marly
Ik ben er ook nog :) (nachtdienst aan de telefoon in het ziekenhuis, het is rustig).

Bij de bovengenoemde aanbieding heb je wel weer de duurdere internetbundel, aan de andere kant heb je gedurende de hele looptijd korting op het abo, daardoor worden die meerkosten weer opgeheven.
Wanneer je die TomTom kunt gebruiken, is het een goede aanbieding. Door je belgedrag moet je immers toch wel een vrij grote bundel nemen, want aangezien de meeste providers intussen per minuut afrekenen, tikken korte gesprekjes idd wel aan. Wanneer je je huidige bundel dus vrijwel opgebruikt, zul je nu ook zoiets moeten nemen, bij veelvuldig buiten de bundel bellen rijzen de kosten immers de pan uit.

Wanneer je een nieuw model neemt, tja..., er zijn de afgelopen maanden best wel leuke toestellen op de markt verschenen, alleen zijn ze er nog niet allemaal zo lang, dat de bugs er inmiddels overal uit zijn.
Wil je weer een Symbian toestel ? Dan heb je keuze uit Nokia, Sony Ericsson en Samsung. Van Nokia zijn er de N97 en de N97 mini, met touchscreen, numeriek en qwerty toetsenbord en de N86, die een "gewone" slider is, dus zonder touchscreen, maar met 8 mp camera. Zowel N97 als de N86 hadden bugs, de N97 (inmiddels een half jaar op de markt) is nu na de laatste firmware-update wel aardig stabiel, althans wanneer ik uitga van mijn eigen exemplaar, ik weet niet, of dat ook voor de N86 geldt. De Sony Ericsson Satio, die nieuwer is (prachtig toestel met touchscreen en 12.1 mp camera), heeft nog een aantal bugs, die nog door enkele updates weggewerkt moeten worden. Van de Samsung toestellen met touchscreen en Symbian weet ik niet zoveel, voor ervaringen hiermee kun je het beste eens in het betreffende toestel-forum kijken.

Internet is gewoonlijk op touchscreen toestellen geen probleem, ze hebben een groot scherm, het zijn vaak ook grote toestellen, we lopen weer met koelkasten en bakstenen ;).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 03:29:

is dat een goede deal????

Goed if niet goed?

Stel ik zou toch voor een nieuwe gaan....tocuscreen en numeriek toetsenbord......welke is dan goed?
Ja zo werkt het hier dus niet hè? We willen je best helpen, maar we verwachten wel wat specifiekers dan "is dit goed?" Wat denk je zelf? :)

Ik pas trouwens je titel even aan zodat deze wat duidelijker is.

Verwijderd

Topicstarter
ja begrijp dat jullie niet kunnen weten of dat een goede keuze is........Sorry.....

@ MarlyS, jij was ook nog laat op zeg, toen vielen mijn ogen echt dicht hoor....
Maar die N97 ziet er ook wel mooi uit.....
TNX
vandaag geen kans gehad om naar de winkels te kunnen (huishouden)
Dus zaterdag maar.....
Voorlopig nog ff op internet rond neuzen.....

Verwijderd

Ik heb zelf al 2 jaar een N95 8 Gb en die is sinds kort vervangen door een HTC HD2 vanwege verlenging.
Ben wel een half jaartje zoet geweest om een toestel te vinden waar ik een "WOW"gevoel bijkreeg omdat de N95 het gewoon nog steeds goed deed ondanks de uitgewoonde status en dat was pas bij deze HD2.
Ik moet er zeker aan wennen aan het touchscreen maar goed .... de N95 blijft lekker bij mij als backup voor de HTC HD2.
De HTC is een stukje sneller als de N95 maar dat mag ook wel omdat de N95 8 Gb al ruim 2 jaar op de markt is.
De HTC HD2 is een duur toestelletje als je hem los koopt maar je hebt er heel wat voor terug .....
Ik heb hem bij een winkel gehaald voor verlenging en daar was ik hetzelfde kwijt als bij Vodafone zelf maar simlockvrij voor € 140,- voor 2 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, vind alleen touch toch niet mijn ding..... ik sms vreselijk veel en heb allen geprobeerd, maar werd echt krielig van al dat gepriegel met die knopjes intoetsen op dat schermpje en niet gewoon met een knop in te kunnen drukken.......

Ik ben denk toch meer van de ouderwetse mobieltjes haha met me 26 jaar :P

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik heb een aantal jaar de N95 8GB gehad en het was inderdaad een goed toestel en ik was er (zeker na diverse softwareupgrades) uiterst tevreden over.

Hier is een Samsung I900 Omnia 8GB voor in de plaats gekomen, maar ik weet wel dat ik een echt toetsenbord mis, zelfs na een jaar 'wennen'. De invoerknopjes daadwerkelijk onder je vingers kunnen voelen is een must voor mij.

Nu ga ik in elk geval kijken of een toestel met een Qwerty-toetsenbord wat is voor mij op de lange duur. Invoer zou bij smsjes e.d. wat sneller gaan, maar de echte ervaring krijg je toch pas als je zo'n toestel zelf een tijdje hebt. Als die uiteindelijk tegenvalt wordt ie gewoon weer verkocht. De Omnia die ik nu heb ken ik en die hou ik ook gedurende mijn 'test-periode', zodat ik terug kan vallen als het nodig is.

In mijn geval wordt het waarschijnlijk de N97 of N97 Mini, maar het kan ook nog de Omnia Qwerty worden, of mogelijk nog een andere?

Kortom ja ook IK ben er nog niet uit :P

• Marly
Natuurlijk is er, voor iedereen, die de N95 mist :), ook nog de N86 8MP, goed toestel, dat echter wat ondergesneeuwd wordt door het "touch"-geweld. Dit is in feite de echte opvolger van de N95, i.p.v. de N96, die ronduit tegenviel (vastlopers, traag), maar omdat touch nu "in" is, hoor je nauwelijks iets over de N86.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm heb die N86 gezien...... die lijkt me ook wel wat.
Ik dacht dat ik de N97 wel heel erg mooi vond.......maar nu ik die N86 heb gezien..... die is ook mooi!

Waar ik het meeste bang voor ben is dat smsen minder goed gaat met de N97 dan met de N86....(N95 is dat zo handig).......

Ik ga ze eens vergelijken met elkaar,
Want als ze hetzelfde kunnen, dan is normaal toetsenbord toch beter voor mij........

Tnx for the suggestion :)

*edit* heb ff gekeken en ziet er erg goed uit!

ben er trouwens wel achter als ik naar andere provider wil..... dan mag ik pas volgende maand :(
En als ik bij me huidige blijf dan mag ik nu al......

Alleen, heeft de N86 zelfde software/besturing als de N97 ???
Ze zullen wel verschillende dingen kunnen.....

Kan iemand mij vertellen, wat precies het verschil is tussen de N97 en de N86 ???

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 02:56 . Reden: Heb op nokia.nl gekeken en toestellen vergeleken..... ]

• Marly
Je hebt ze al vergeleken, zie, ik, dan heb je dus ook ontdekt, dat ze heel veel overeenkomsten hebben, de N86 heeft Symbian60 versie 3 en de N97 heeft S60 versie 5, maar dat heeft zijn oorzaak hoofdzakelijk in het feit, dat versie 3 niet geschikt is voor touchscreen telefoons.
Zelf ben ik zonder problemen overgestapt van de N95 naar de N97 (de N95 is nu reserve, we doen hem niet weg :)), je hebt in het gebruik het gevoel, dat je bijna hetzelfde toestel hebt, maar dan met touchscreen en QWERTY toetsenbord, allemaal heel vertrouwd. Ik vind het on-screen toetsenbord ook wel goed bruikbaar, maar...... ik sms vrijwel niet, misschien 10x per maand en dat is toch heel wat anders. Fanatieke smsers heb ik al vaker horen zeggen, dat er toch niets bover een echt toetsenbord gaat.
Of de toetsjes van de N86 lekker smsen kan ik (nog) niet zeggen, mijn man heeft hem besteld, we krijgen hem in de loop van deze week.

Het meest opvallende verschil is natuurlijk de vorm : N97 is een slider met touchscreen en QWERTY toetsenbord, de N86 is een dual-slider zoals de N95.
Verder heeft de N97 de bekende 5mp camera, N86 heeft 8mp met groothoeklens (2.8mm, dit betekend, dat je meer op de foto krijgt, maar is minder geschikt voor portretten, die moet je dan niet van te dichtbij maken). Ook kun je met de N86 panoramafoto's maken.
Ook het interne geheugen verschilt nogal : 32GB bij de N97, 8GB bij de N86, bij allebei echter uitbreidbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 14-12-2009 03:19 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Marly:
Erg bedankt voor je reactie!!!
Heb ik veel aan.
Had idd al gezien dat ze beide S60 Symbian hadden, alleen vroeg me toch af, of ze beide hetzelfde konden.....dus precies alles hetzelfde....
En dat alleen het besturen via toetsjes of qwerty/touch anders zou zijn.......??

Want als alles precies hetzelfde is en de N86 met zijn nummeriek toetsenbord beter en makkelijker smst, dan ga ik toch voor de N86.....

Ik hoef niet veel geheugen..... heb nu bij de N95 een 2 Gb kaartje en gebruik lang niet alles.
Dus daar hoef ik niet naar te kijken.

De camera vind ik wel handig ivm mijn werk......

Verder zoals ik al zei, gaat het mij het meeste om de agenda optie;'s en taken en notitie's kunnen beschrijven......
Dus als die dezelfde optie's en mogelijkheden heeft als de N86 zoals de N97 heeft........

Ben benieuwd als je de N86 in huis hebt, wat je ondervind....

Hoor graag van je :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi marlyS, weet je al iets meer?
Ben erg benieuwd :D

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 15:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica