[Elsawin 3.7] Is dit legaal (voor mij)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Zoals sommige misschien wel hebben gelezen heb ik een andere auto erbij gekocht een VW Golf MK 3 GTI. Ik wil hem helemaal opknappen en heb daar een beetje 'leesvoer' voor nodig :P ofwel een goed 'garage' handboek.

Na veel zoeken ben ik een How to tegengekomen via torrent met wat speciale dingen zoals stoelverwarming, climate control inbouwen spiegelverwarming enz. (ik heb 1 sp. verwarming kapot, dus opzich staan wel wat handige dingetjes in die wiki) en toen liep ik hier tegenaan.

http://www.tmbbooks.be/nl/autom_Vwrep39.html
http://www.pitstop.net.au...gen/page/query/plu/11762/
Duur en helaas in een andere taal.

Toen kwam ik dit tegen.......
Elsawin 3.7+ e.v.t. Etka
Elsawin3.30

Na een beetje door goo(ch)elen kwam ik bij verschillende topics die gesloten waren op interweb omdat er een vraag over dit programma werd gesteld. Admins sloten vaak direct het topic omdat dit programma enkel voor dealers 'te' gebruiken zou zijn en ook Ebay versies zouden volgens admins illegaal zijn. Maar ik kan hem hierboven kopen b.v. de 3.7 versie met de garantie op updates voor 10 euro ook nog toegang tot de onderdelen database.

Is dit nou illegale verkoop, en zijn wij als particulier gebruiker illegaal bezig om zo'n programma te gebruiken en zijn wij ombouwers of beginnende tuners toegewezen aan een 'stoffige' bibliotheek en vage Engelse (papieren) handboeken :?
Kortom, mag/kan ik dit programma als particulier legaal gebruiken?

offtopic:
Anders kan ik het natuurlijk net zo goed via torrent binnen trekken, weliswaar Engels maar om nou 30€ neer te plempen voor een illegaal programma tsja
:X

[ Voor 0% gewijzigd door BAS80 op 09-12-2009 23:46 . Reden: ook tic 8)7 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
SRY voor de topic kick, helemaal niemand ook misschien een ICTer van/voor een automobiel bedrijf die hier een antwoord op heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door BAS80 op 11-12-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:50
Ik heb ook even gegooglet in de hoop diezelfde forum posts te vinden, maar ik vind daarin geen grond waarop het gebruik of de aanschaf van dit programma als illegaal kan worden beschouwd. Sowieso kan ik daar eigenlijk geen grond voor bedenken. Voor zover ik weet is het volstrekt legaal.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Het hangt af van de licentievoorwaarden, deze zou je moeten zien voordat je het 2e hands aanschaft. Software wordt normaliter geleverd onder licentie, en meestal zijn licenties niet overdraagbaar en daardoor is de meeste software niet legaal 2e hands te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
Dus ik moet de licentie boven water krijgen, hmmzz eens kijken of ik die via torrent kan krijgen, puur om in te lezen wat de voorwaarden zijn. Aangezien ik de fabrikant van de programmatuur niet eens kan vinden.

Het zal dan wel werken zoals met Adobe, de programmatuur kost geen drol. Enkel de licentie kost bakken. Ik zoek ff door hierop. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door BAS80 op 11-12-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
Hmmz een schopje/update, gisteren ben ik naar de VW garage gegaan aangezien ik het antwoord niet kon vinden op internet. De bedrijfsleider wist het ook niet, maar hij kende wel iemand uit zijn organisatie die het wel wist. Ik werd zonet teruggebeld, het kan dus niet. Enkel VW garages en andere garages na een toetsing kunnen hiervan 'legaal'gebruik maken.....

Ik ben bang dat ik maar een abonnement bij de biep moet nemen. :/

Pagina: 1