SATA Naast IDE? Wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• speedphreak1976
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 17:15
Beste lezer en hulpaanbieder ;)

Ik heb zelf een bescheiden systeempje. Een P4 2,4 dualcore, 2GB geheugen. Dit is geprikt op een Asus P5KPL-AM moederbord en dit allen draait op Windows XP.

Nu heb ik altijd een Maxtor 100GB IDE HDD gehad maar aangezien dit écht aan een upgrade toe was heb ik vandaag een samsung 1TB SATAII 7200rpm HDD bijgekocht. Dat lukte me nog, het kopen ;-)

Affin, ik ga de schijf erin schroeven, sluit de benodigde kabeltjes aan en doe mn pc aan. Ik start eerst de bios op zodat ik ff kan checken of deze schijf ook wel herkent wordt. Ja, dat wordt hij! Maar, ik vond het al gek dat ik deze in de boot volgorde niet kon selecteren. Ik moet in de bios echt een keuze maken tussen een eerste en een 2e schijf (dus of mn Maxtor, of mn nieuwe Samsung SATA schijf) en de schijf die ik op 1 zet is ook écht de enige die ik in de boot volgorde terug kan vinden, naast mn floppy (ja die heb ik nog) en mn DVD-romspeler. Maar ik was naief en aangezien de BIOS hem wel herkent, startte ik vol goede moed mn Windows XP op.

Vervolgens komt het windows welkomst scherm en windows meldt vrijwel direct dat er nieuwe hardware gevonden is. 2 Tellen later is deze volgens windows klaar voor gebruik! Top, dacht ik, ik kan mn (voor mij zeer) waardevolle data gaan back-uppen. Ik open vervolgens "mijn computer" en ik zie........niets nieuws! Vreemd. Mn schijf is goed geinstalleerd en als ik bij apparaatbeheer kijk staat mn nieuwe schijf daar ook gewoon als werkend tussen. Maar ik kan deze met geen mogelijkheid benaderen!

Dus is mijn vraag: wat doe ik fout? Ik heb vooraf op fora gekeken of deze 2 interfaces naast elkaar willen werken en volgens velen moet dit gewoon kunnen, maar blijkbaar doe ik iets niet goed. Dus, wie kan mij helpen?

Bij voorbaat heel veel dank

PS Ik heb de omschrijving zo volledig mogelijk proberen neer te kladden hier, maar mocht ik een belangrijk detail vergeten zijn, excuses daarvoor. Ik zal deze na verzoek nog ff bij pennen.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Psst... denk dat je deze link ff moet bekijken...
Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?

Niets bijzonders dus, is zo opgelost als je de vermelde stappen doorloopt. Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door MaikelG op 09-12-2009 21:04 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• speedphreak1976
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 17:15
Mijn god, wat stom zeg. Net ff gepartitioneerd en klaar is kees. Excuses voor de vervuiling en bedankt voor je hulp!! (ik hoop dat het "verhaaltje" wel leuk was om te lezen ;-) )

[ Voor 8% gewijzigd door speedphreak1976 op 09-12-2009 21:24 ]