Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marschmellow
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-07 22:36
Ik denk dat meerdere mensen dit zich ook wel afvragen of willen weten.
Zelf kan ik er wel veel informatie over vinden, alleen dit is dan toen Vista net uitkwam, dus niet met Service Pack 1, of 2 als die inmiddels al uit is.

Dus hierbij de vraag:
Wat is beter om op mijn game pc te zetten van besturingssysteem?
XP of Vista?
En eventueel ook de service packs ervan.
En natuurlijk 32bit of 64bit

Edit:

Windows 7 heb ik er momenteel opstaan ja, maar ik vind dat games dan minder snel opstarten, dit kan ook door andere dingen komen, maar dan zou ik niet weten waardoor.
Ben al een tijdje aan het denken hierover, dus daarom dit topic :)

[ Voor 23% gewijzigd door Marschmellow op 09-12-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-07 15:20
Wat dacht je van Windows 7 ;)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Nou, XP geeft nog steeds de meeste FPS voor zover ik weet, maar dat is ook al weer bejaard. Het beste kun je gewoon voor Windows 7 gaan, aangezien dit voor veel mensen het snelste aanvoelt (ookal is het Benchmarkgewijs gemiddeld genomen gewoon even snel als Vista).
Vista is, zeker na Service Pack 2, een volwassen besturingssysteem. Zelf draai ik deze prima op mijn computertje al 1,5 jaar. Nieuwe spellen (zoals Shift) doen t gewoon maxed (op AA na dan).
Vista is na de Service Packs sneller geworden en t werkt nu gewoon prima.

Specs:
E8400 @ 3.0Ghz
P35-DS3R
6 Gig (2x1 + 2x2 Kingston ValueRAM 800 Mhz Dual Channel)
Geforce 8800GT
Vista Home Premium x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Vista gaat echt op den duur zoveel drivers opslaan dat je denkt waar is al mijn vrije harde schijf ruimte nou opeens gebleven. Nee liever XP of Windows 7. Ik heb zelf Windows 7 en ga echt niet meer terug in de tijd. Lekker stabiel Windows 7, alles werkt en gamen gaat prima :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
aXe schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:36:
Vista gaat echt op den duur zoveel drivers opslaan dat je denkt waar is al mijn vrije harde schijf ruimte nou opeens gebleven. Nee liever XP of Windows 7. Ik heb zelf Windows 7 en ga echt niet meer terug in de tijd. Lekker stabiel Windows 7, alles werkt en gamen gaat prima :)
Vista is net zo stabiel naar mijn mening. In 1,5 jaar nog maar 3 of 4 BSOD's gehad. En dat was door de Nvidia drivers, en dit had niks met Windows zelf te maken. De meeste hardeschijf ruimte bij Vista verdwijnt door de Volume Shadow Copy (de gebruikt standaard 15% geloof ik, en dit is niet zonder commandline aan te passen). VSC is de Systeemherstel functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marschmellow
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-07 22:36
is het ook niet dat Windows XP geen DirectX 10/11 ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:51
Dat klopt, alleeen DX9 en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Windows XP is echt voor de mensen die nog een pokke traag systeem hebben of niet logisch nadenken. Als je echt wilt gamen waarom dan een OS gebruiken dat enorm achter loopt qua ondersteuning, geen Directx10/11 ondersteuning en verder gewoon echt crappy.
Gebruik gewoon Windows 7, snel stabiel en ondersteund gewoon DirectX11. Waarom iets gebruiken dat zo oud is als het nieuwe gewoon net zo snel is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-07 11:34
Windows 7, geen zin meer om op een verouderd, vervangen OS te werken. Je zult toch ooooit moeten overstappen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:15
Ik denk dat je ook moet nadenken over de toekomst.

Vragen als:
* Wil ik mijn PC nog upgraden met nieuwe hardware binnen nu en een jaar?
* Wil ik de laatste games gaan spelen die ook DX11 ondersteunen en wil ik dat ervaren?
* Welke games wil je nu spelen en zijn die wel met Windows 7 compatible?
* Zijn de games wel compatible met 64 bit ?

Dit zijn toch belangrijke dingen om te weten wil je bepalen wat het beste is qua OS.

Hier heb je bijvoorbeeld een overzicht van games die wel en niet werken onder vista/windows 7 in 32 en 64 bit.
http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74134

Hier kan je dus snel zien of de game(s) die jij wilt spelen het ook daadwerkelijk doen op jou nieuwe OS.

Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

Marschmellow schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:59:
Edit:

Windows 7 heb ik er momenteel opstaan ja, maar ik vind dat games dan minder snel opstarten, dit kan ook door andere dingen komen, maar dan zou ik niet weten waardoor.
Ben al een tijdje aan het denken hierover, dus daarom dit topic :)
nou ik zou zegge ga niet voor vista...
want vista is zwaarder dan windows7

maar is het alleen bij opstarten van spellen sloom of ook ingame (lage fps), je kan proberen resolutie van de game iets lager zetten (doe ik zelf ook met cod4 :p me desktop resolutie is 1920x1200 en cod speel ik op 1280x1024)

en dat 32 / 64 bit ligt er puur aan wat je in je pc hebt zitten (en natuurlijk je pc moet het kunnen ondersteunen)

windows XP ondersteunt geen directX 10 en 11

maar als je wilt dat je games sneller loopt neem dan windows xp (gebruikt alsnog minder dan windows 7 ) en hoeveel bit je wilt ligt aan je pc.

anders hou het op windows7 en upgrade videokaart en of geheugen
* Zijn de games wel compatible met 64 bit ?
meeste games van nu zijn 64bit compatible, maarja dat ligt eraan hoe oud de games zijn die je wilt spelen bijv 5 ~ 6 jaar geleden die zijn vaak niet 64bit compatible. WoW is wel 64bit compatible voor als je WoW speelt, dat hebben ze toegevoegd met een aantal patches.

[ Voor 25% gewijzigd door Obscure op 15-12-2009 13:22 . Reden: teveel om nog aan te passen O.o ]

Pagina: 1