is windows 7 backup een vervanging voor ghost?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Hallo mensen,
ik heb net Win7 geïnstalleerd en zag een nieuwe Windows backup optie.
hier kun je blijkbaar ook een image maken een een soort van herstel DVD

maar voordat ik er aan begin: werkt dit net zo goed als Ghost of acronis?
dat zal toch heel raar zijn als dit standaard nu in Windows is ingebakken.

heeft iemand hier toevallig al mee gewerkt?

Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Volgens mij maakt het alleen een backup van bijvoorbeeld je documenten en wat instellingen. Het is sowieso geen volledige vervanging voor Ghost en consorten, want die maken een identieke kopie van de gehele schijf.

The devil is in the details.

• raffie77
tijdens het instellen van je backup (als je handmatig kiest) staat er een vinkje bij, iets van schijf image.
kijk, ik heb een herstel CD bij gekregen
als ik die zou gebruiken dat staat alles weer in de fabrieksinstellingen
als ik dan die zogenaamde image van win7 backup zou gebruiken,
heb ik dan hetzelfde bereikt als Ghost?

Ralph

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

raffie77 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:44:
tijdens het instellen van je backup (als je handmatig kiest) staat er een vinkje bij, iets van schijf image.
kijk, ik heb een herstel CD bij gekregen
als ik die zou gebruiken dat staat alles weer in de fabrieksinstellingen
als ik dan die zogenaamde image van win7 backup zou gebruiken,
heb ik dan hetzelfde bereikt als Ghost?

Ralph
Nee, hij wodt niet naar fabrieks instellingen gezet, maar naar de instellingen op het moment dat je de backup gemaakt hebt.
Het werkt echter net zo effectief als ghost, stop er een andere harde schijf in, zet de backup weer terug en je kunt weer verder zoals op het moment dat de backup gemaakt was.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Je kan selecteren om een image van je systeem mee te nemen in de backup ja. Dus instellingen en programma's.
Zat er in Vista ook al in. En zelfs xp en ervoor had je bij Windows al automatische backup maar wel niet met images.

De meerwaarde van ghost bijvoorbeeld blijft wanneer hd crashed en je er snel een 1:1 copy van wil nemen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zer0 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:31:
[...]

Nee, hij wodt niet naar fabrieks instellingen gezet, maar naar de instellingen op het moment dat je de backup gemaakt hebt.
Het werkt echter net zo effectief als ghost, stop er een andere harde schijf in, zet de backup weer terug en je kunt weer verder zoals op het moment dat de backup gemaakt was.
Met de door de fabrikant meegeleverde recovery cd word het systeem waarschijnlijk wel gewoon naar fabrieksinstellingen gereset (herinstalleert).

https://discord.com/invite/tweakers

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mute schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:51:
Volgens mij maakt het alleen een backup van bijvoorbeeld je documenten en wat instellingen. Het is sowieso geen volledige vervanging voor Ghost en consorten, want die maken een identieke kopie van de gehele schijf.
I beg to differ. Ik heb op mijn backupschijf een VOLLEDIGE kopie staan van mijn C en D schijf. Ik kan dus naar eender welke lege harde schijf mijn volledig systeem restoren.

Je moet gewoon aanvinken 'Create System Image'

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Je kan alleen een systeem image maken met Windows 7 Professional of hoger. De home versies kunnen alleen bestanden back-uppen.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
Arjan Scholl schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:55:
Je kan alleen een systeem image maken met Windows 7 Professional of hoger. De home versies kunnen alleen bestanden back-uppen.
Niet waar. Home kan dit ook vanaf Windows 7 (in Vista niet inderdaad).

• raffie77
Snake schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:52:
[...]

I beg to differ. Ik heb op mijn backupschijf een VOLLEDIGE kopie staan van mijn C en D schijf. Ik kan dus naar eender welke lege harde schijf mijn volledig systeem restoren.

Je moet gewoon aanvinken 'Create System Image'
Precies, als ik lees: 'create system image' (op mijn home versie trouwens)
dan vat ik dat op dat er net als ghost of acronis een exacte kopie gemaakt word.
ik heb zo'n image gemaakt en nu geeft hij ook de optie om een systeem herstel CD te maken.
dit lijkt toch akelig veel op het ghost image principe.
ik las trouwens dat ghost ook win7 compatible is
maar waarom zou ik nu ghost kopen als win7 backup hetzelfde kan?

ook voor zakelijke markt: als je images wilt maken val alle werkstations, doe je dat via win7 backup, opslaan op een netwerklocatie (NAS) en klaar.

Verwijderd

raffie77 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:51:
maar waarom zou ik nu ghost kopen als win7 backup hetzelfde kan?
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:33:
De meerwaarde van ghost bijvoorbeeld blijft wanneer hd crashed en je er snel een 1:1 copy van wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:34
En hoe krijg je hem dan weer van je nas af zonder OS op je hdd

oeps sorry wist zelf het antwoord al |:(

Je moet 2 dingen doen
1. een systeemhersteldisk maken (ook in backup te vinden W7)
2. backup instellen=> zelf bepalen=>alle mappen en schijven selecteren=> EN aanvinken "systeemkopie opnemen van je stations" (ook in backup te vinden W7)

[ Voor 65% gewijzigd door Mel33 op 17-03-2010 02:22 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Arjan Scholl schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:55:
Niet waar. Alle versies van W7 kunnen een volledige image van je systeem maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er is 1 nadeel bij die backup.

Bij grote volumes performed hij echt BRAK.

Zie: http://social.technet.mic...f5-48ca-ae13-321cdfc44fbd en http://social.technet.mic...ac-443b-9e22-5b8f175c69ba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja er staat ook bij dat de backup niet groter mag zijn dan 32GB zal wel met fat te maken hebben.

Maar nog even iets, klopt het dat... als ik naar dat backup bestand kijk, hij dan maar 600MB groot is, of heeft hij nog een map op mijn nas gezet die groter is en daar alles in heeft gezet.

en ja hoor
Ook al weer gevonden ik dacht laat ik eens naar datum zoeken
en ja hoor een map met de naam WindowsImageBackup is gemaakt van 29GB ong

|:(

[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 17-03-2010 10:09 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

En dat klopt. Dat is gewoon een image van de C schijf.

Maar de D, E, (enz...), daarvan maakt hij geen image maar kopieert ie file per file. En dat maakt het zo traag :X .

Ik hoop dat ze dat oplossen met Windows 7 SP1...

[ Voor 13% gewijzigd door Snake op 17-03-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
hallo ik heb een vraag over backup maken en partities verwijderen van hdd's (W7 x64)

Ik heb 2 schijven, op de 1st(schijf 0) "staat in schijfbeheer": het Systeem en hij is actief en primair (oude vista)
Op de 2de (schijf 1) staat opstarten en wisselbestand en crashdump (W7 x64)

Nu staat op de eerste weinig tot niets aan data, ook geen windows (alleen een deel versleten vista) maar, ik kan hem niet verwijderen in schijfbeheer (W7 x64)

Kan ik de 1st schijf uitsluiten bij de backup of moet hij mee (omdat het systeem er staat?en omdat hij Actief is)

ik vraag dit omdat ik alle 2 schijven wil parten en formateren want schijf 1 bevat fouten als ik hem wil partitioneren vanuit W7 wil dit niet (door het systeem of boot sector of wat dat dan ook is)
ik wil de boot op de andere 2de schijf hebben. en de eerste misschien in 2 part's verdelen
hoe te handelen mbt. backup terug zetten
alvast bedankt

ps. ik weet hoe ik systeemschijf moet maken en de backup's en hoe de image en backup terug kan zetten, alleen weet ik niet of ik de boot terug krijg, op de 2de schijf dan, en de eerte schijf weer kan verkleinen of vergroten desnoods uitschakelen. Want nu kan dat dus niet ivm de boot

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 17-03-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snake schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:16:
En dat klopt. Dat is gewoon een image van de C schijf.

Maar de D, E, (enz...), daarvan maakt hij geen image maar kopieert ie file per file. En dat maakt het zo traag :X .
Ik kan me niet herinneren dat je andere disken niet kon uitzonderen. Een System backup van enkel de C is gewoon mogelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Hij maakt een system image van een "drive", dus een physiek station. Wellicht iets om rekening mee te houden dat ook bij een restore met deze techniek de HELE disk terugkomt. Ghost biedt daarin iets meer vrijheden maar het grote voordeel van deze techniek is dat het allemaal vrij eenvoudig en gratis vanuit je operating zelf kan.

Je kan wel handmatig een disk image van een ander physiek station aanmaken vanuit dezelfde backup interface.

We gebruiken dit zakelijk voor onze gebruikers aangezien het gewoon heel erg makkelijk is om op deze manier een systeem terug te toveren. De backups worden netjes op een netwerklocatie weggeschreven welke alleen toegankelijk is voor de eindgebruiker (en IT).

Thuis heb en gebruik ik het ook, maar omdat mijn boeiende OS+Apps disk maar een 80GB SSD is heb ik dus al de potentiele problemen niet ;)

Met andere woorden, ik ben er best over te spreken mits je het goed gebruikt en in staat bent het goed te gebruiken. Bij mijn ouders met een 500GB single partition werkt het ook feilloos. Je moet gewoon in je achterhoofd houden dat het een gratis entry-level backupproduct is bedoeld voor de gemiddelde gebruiker.

[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 17-03-2010 18:22 ]

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Ik heb net 12 identieke Acer laptops aangeschaft voor een project. Er staat WIN7 (Home Premium 64bit) op, maar eerste installatie gaat ie nog een hoop dingen installeren.

Ik heb nu van 1 laptop alle instellingen en programma's goed:
  • Hoop meuk eraf gegooid
  • 2 te gebruiken programma's geinstalleerd
  • Useraccounts aangemaakt en ingesteld
  • AVG Free geinstalleerd
Nou wil ik graag deze zelfde acties op de overige 11 laptops automatiseren. Kan dat door met windows7 een backup te maken en deze op de andere laptops te zetten of moet ik dit op een andere manier doen? Ik ben bang dat wellicht eea mis gaat met de serials van Win7 en AVG, of valt dat op te lossen?

Tenks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Laat maar :)

Oplossing al gevonden.

[ Voor 89% gewijzigd door Snowwie op 16-10-2010 02:44 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1