Toon posts:

Geen internet meer na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een laptop op een draadloos netwerk vrijwel altijd zonder problemen.
Sinds 2 weken ben ik tevens in bezit van een desktop van Emachines. Ik heb via een Netgear adapter (WG111v2) de computer aangesloten op het netwerk en werkte prima. Op het moment dat de computer uit staat blijft het lampje op de netgear adapter branden. Als ik de PC weer opstart valt de adapter uit en probeert steeds op te starten, maar lukt niet ( ook niet als ik hem handmatig opstart). Pas nadat ik de Netgear adapter gedeinstalleerd heb en weer opnieuw installeer doet hij het weer.
Wie heeft hiervoor een oplossing?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 22:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

dat lijkt flink op een driver conflict

Verwijderd

Ik heb tegelijk WG111v1, WG111v2 en WG111v3s in gebruik gehad, en de v2 was echt een goeie reden voor de v3.
Als je op de website de verkeerde driver downloadt (die voor de v1) dan doet ie volgens mij exact dit.
Wat je verder nog even moet aankijken is dat je Windows verbiedt je USB stickje uit te schakelen om stroom te sparen, en Wake on USB moet uit in de BIOS. Verder weet ik niet welk OS je draait maar het werkte op XP 64bit stabiel, op XP 32bit niet, op Vista 64bit stabiel, en op Vista 32bit niet...

Ook als je alles goed hebt ingesteld is die v2 nog een goeie reden de v3 te gaan halen, of een kabel te trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ga er binnenkort mee aan de gang en zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. (Sinds mijn bericht loopt het internet trouwens tot nog toe als een zonnetje...) :-) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik wel de juiste driver (v2). Aanvullende vraag, kan ik een Netgear adapter v3 op mijn huidige router gebruiken? Ik werk met XP, weet niet hoeveel bit, waar kan ik dat vinden?
Waar kan ik nakijken of Windows het verbied om adapter uit te schakelen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:24:
Ik gebruik wel de juiste driver (v2). Aanvullende vraag, kan ik een Netgear adapter v3 op mijn huidige router gebruiken?
Tuurlijk? ze babbelen allebij gewoon de wifi standaard (802.11g geloof ik uit m'n hoofd?) dus in principe moet elke router met elke wlan kaart werken. De v3 werkt in elk geval met dezelfde routers als de v2 en de v1.
Ik werk met XP, weet niet hoeveel bit, waar kan ik dat vinden?
Dan is het 32. Anders wist je het wel.
Waar kan ik nakijken of Windows het verbied om adapter uit te schakelen?
Eh, bij Power Management van je netwerkadapter in Device Manager?

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals dank!
Heb de realtek verboden uit te schakelen, bij de netgear zelf was die optie er niet (kon ik hem niet vinden). Ik ga je advies opvolgen, ik koop een v3, want internet is nu wel iets stabieler bij het opstarten, maar wordt er nog regelmatig afgegooid wat de nodige frustratie oplevert....
Pagina: 1