monitor aansluiten met display port

Pagina: 1
Acties:

• Yammaski
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03-2019
--------------------------------------------------------------------------------

Als ik mijn scherm verbind metde display port en de pc aanzet, krijg ik volgende popup :
"Signaal in buiten bereik - Verander instellingen naar 1680 x 1050 - 60 Hz".
Dan gaat het scherm in slaapstand en wordt helemaal zwart.

De instellingen (eigenschappen monitor) staan goed, maar de refresh-rate staat op 59 Hz. Ik kan het veranderen (in een dropdownmenu) naar 60 Hz, maar het springt telkens terug naar 59 Hz nadat ik op Toepassen heb geklikt. Zou het hier iets mee te maken hebben ?

Ik kocht deze graka speciaal om via display port aan te sluiten.

Met DVI aansluiting heb ik geen problemen. Ik heb de laatste drivers van monitor en graka, dus ... ?

monitor : HP LP2275w
PNY nvidia quadro FX580
windows 7 pro 64 bits

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 09:01
Op het forum van HP zijn er verschillende posts waar men ook over problemen met de displayport spreken.

Dit zou ook voor het 24" model van toepassing zijn.
Het lijkt eerder een displayport manufacturing probleem te zijn voor de 2x75w serie.
Er komt wel weinig feedback van HP's kant uit.
Het enige dat ze aanraden is ofwel via dvi/vga te connecteren of een dvi-displayport adapter te gebruiken.
verre van ideaal maar er zijn gebruikers die melden dat de adapter het probleem heeft opgelost.

• Yammaski
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03-2019
Bedankt,

Ik heb het gevonden op de site van HP, maar de "Possible Cause" die ze geven is bij mijn instellingen wèl juist : de refresh staat wel op 59 Hz ipv 60 Hz, maar dit krijg ik niet gefixed ! Dus ... |:(

zie 5de item : Input Signal Out of Range ...

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=nl&taskId=110&prodSeriesId=3648453&prodTypeId=382087&prodSeriesId=3648453&objectID=c01508108

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:33

superwashandje

grofheid alom

hmm, ik was van plan mijn 2475W aan te sluiten op een display port zodra de 58xx serie goed beschikbaar word.

zou je het (hier) kunnen laten weten als je het nog weet op te lossen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:32

M2M

medicijnman

maar nu eigenlijk een andere vraag... waarom was het zo belangrijk om je monitor via een displayport aansluiting aan te sluiten? Het bied namelijk op standaard resoluties, niet echt veel meerwaarde ten opzichte van DVI. (en de meerwaarde van een VGA aansluiting aangesloten met een fatsoenlijke kabel, ten opzichte van DVI is ook niet heel erg veel, maargoed :))

-_-