Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
Beste tweakeraars,

Mijn probleem is dat ik mijn Xtreamer (media streamer) nu werkend heb, maar zodra ik deze laat streamen (LAN via netwerk) dat de rest van het netwerk het dan begeefd, wat resulteerd in geen telefoon (VOIP), TV (interactief) en internet.
Gebruikte hardware:
KPN experia box (zilveren), dat is dus een Siemens Gigaset SX551
Xtreamer, bedraad
Vista PC (draadloos)

Interactieve TV, telefoon en internet van KPN

Een medewerker van KPN zei dat het aan de DHCP van de Xtreamer zou ''kunnen'' liggen, aangezien ik erg veel ruzie heb met mijn moeder als alles er weer uitligt voor ongeveer een uur door een foute gok, zou ik graag willen weten of jullie weten waar het aan ligt en hoe ik het op kan lossen.

B.v.d. Thomas Moors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Isoleer je PC en Xtreamer eens van de Experiabox, dan kun je naar hartelust met de Xtreamer klooien zonder dat je netwerk eruit klapt, want ja, 2x DHCP in een netwerk is niets minder dan zelfkastijding en de DHCP van de SX551 moet de DHCP blijven, anders kan tv/itv/internet niet werken.

...

• thomasmoors
en hoe doe ik dat? <ik ben niet echt een netwerkexpert>

Verwijderd

gebruik een ander ip voor je streamer bijv 192.168.10.1
en voor je tv 192.168.14.1

volgens mij bedoelde hij isoleer je ip segmenten

xxx.xxx.10.1
en xxx.xxx.14.1

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 14:41 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
Wacht eens even...een media player met een DHCP server? Dat lijkt me toch niet. Dat ding krijgt wellicht een IP via DHCP (wat niet echt handig is), maar zelf voor DHCP server spelen geloof ik niet.

Ben iets specifieker in je probleem. Je geeft aan dat je netwerk niet meer wil zodra je gaat streamen. Hoe moet ik dat zien? Kun je alles nog pingen? Is het alleen verschrikkelijk traag? Gaat je router op z'n gat?

• thomasmoors
volgens mij mag ik alleen kiezen uit 192.168.2.x, of niet dan? en mijn tv is gewoon output, heeft geen eigen IP.
het ligt misschien inderdaad wel aan 2 apparaten met hetzelfde IP, ik heb namelijk WII, PC, laptop, PSP, Xtreamer, Interactieve TV (bedoel je die, geen idee hoe die te veranderen, en HP printer via WIFI).

http://i47.tinypic.com/2vuc9w8.png

@ Realone: hij gooit ALLES eruit, behalve juist de verbinding tussen de Xtreamer en mijn PC (dus ik kan doorgaan met films kijken enzo en van de PC zelf gaat het internet inderdaad verschrikkelijk traag en na aan en uitzetten (nog groter raadsel) staat de security ineens weer op de standaard WPA sleutel van KPN, ipv op de door mij ingestelde WEP (ik weet dat dat een slechte beveiliging is :+ )

Alvast bedankt

[ Voor 37% gewijzigd door thomasmoors op 10-12-2009 15:16 ]

• thomasmoors
ik heb het opgelost, voor anderen: handmatig IP opgeven op je Xtreamer en dan een getal ver boven de 10 opgeven, http://192.168.2.92/ bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06 19:00
Waarschijnlijk heb je een collega van mij aan de lijn gekregen, die kwam gister opeens met een opmerkelijk verhaal over iemand die dankzij de xtreamer problemen kreeg in het hele netwerk. Mogelijk jij?

Normaal gesproken zou de xtreamer of wel een ander netwerkapparaat geen invloed moeten hebben op de verbinding van ander aangesloten apparatuur op het modem. Tenzij deze natuurlijk een ip-adres heeft ontvangen dat ergens anders statisch staat ingesteld.

Echter goed om te horen dat je een oplossing hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
grote kans dat ik het was, overigens is de Xtreamer een bijzonder ingewikkeld apparaat om te laten doen wat ie moet doen: 2 registersleutels aanpassen, zeer geavanceerd delen, een commando om account te beheren onder windows (om de login te kunnen doen op de Xtreamer) en dan nog dat netwerkprobleem inderdaad, ik had geen apparaten statisch ingesteld btw en de oplossing wa kiezen voor een IP ver boven de automatische IP's van de DHCP in de experiabox (hij telt gewoon op en ik zat al aan de 10 apparaten ofzo)

Nog iets vreemds aan de Xtreamer: de handleiding die erbij zit doet alsof je debiel bent: steek de rode componentkabel in rode gat enz.
Maar als je dan die dingen van hierboven moet weten moet je de meest vage fora afspeuren.

Ik ga met een vriend binnenkort een tutorialsite maken en zal dan ook een handleiding hiervoor maken, het is echt niet zo dat ik zo slecht ben met dit apparaat want op bovengenoemde fora stonden veel reacties van mensen die het opgaven en hun geld terug gingen vragen.
Pagina: 1