Toon posts:

Nieuwe Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een Dell Isnpiron 531 - AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor5600+ 2.90 GHz. ik heb alleen een standaard-VGA grafische adapter van 16mb.
Wat voor videokaart ik moet kopen?!? (ik wil er games mee spelen (call of Duty enz.)

ik hoorde van vrienden dat het wel afhangt van mijn processor, voeding beeldscherm licht..
als het aan zoveel afhangt, is het dan verstandiger een nieuwe pc te kopen?

MvG,
Corneel

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Je kunt even een foto maken van de aansluitingen op de voeding en het moederbord. Dan kunnen wij zo zien wat je kunt aansluiten.

Ik weet niet hoe lastig het is om andere hardware in een Dell PC te installeren, of de boel moeilijk gaat doen. Lijkt me niet op zich, maar je weet maar nooit.

Je processor is nog wel goed genoeg hoor. Maar het gaat vooral om op welke resolutie (en kwaliteit) je wilt spelen en of je voeding wel een videokaart aankan die presteert naar jouw wensen.

Je PC op zich lijkt me nog wel goed genoeg, mits je 2+ GB werkgeheugen hebt, zo niet moet je dat ook even upgraden.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 11:02

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Heb je een aansluiting voor de videokaart op AGP, of PCI-Express? Misschien heb je wel helemaal geen aansluiting, soms is het alleen maar onboard...

Als je inderdaad 2gb ram hebt. raad ik je toch wel een 5750/5770 aan. Of zoekt op V&A naar een mooie 2dehands kaart. Wel een goede want CrossFire/SLI, gaat het denk ik niet worden op jou mobo.

Things are cheaper for a reason

Verwijderd

http://www.redplanettradi...s/ry206/ry206-top-300.jpg

zijn moederbord
heeft een pci-e slot

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 20:19 ]

• Tekelenburg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 15:16
De processor is het probleem niet. Die bied aardige ondersteuning voor bijv. cod4 op 17" / 1024*768

Aangezien het moederbord een pci-e slot heeft, bied deze ruimte voor een pci-e videokaart.

Zoals DjDuivert aangeeft het handig even te achterhalen hoeveel werkgeheugen je op dit moment hebt, en op welke snelheid deze draait. In CPUz kan je dit makkelijk aflezen. Even kijkend op Google heeft een Dell Insp. 531 2GB DDR2 werkgeheugen, als dit op 667Hz draait zal dit voldoende zijn voor cod4

Dan is er ook nog wel de vraag of de voeding een upgrade naar een degelijke grafische kaart aankan aangezien deze meer vermogen zal vragen van de voeding. Lees hiervoor even de specs op de zijkant van je voeding. Mocht je er een flink vretende kaart in willen gooien moet je hier dus ook even rekening mee houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Tekelenburg op 09-12-2009 21:24 ]