Rss balk en website openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de title is misschien wel een beetje verkeerd gekozen maar weet niet hoe ik het moet omschrijven.

Ik ben eigenlijk opzoek naar iets waar in een site stand kan openen en daar onder een RSS feed kan laten lopen.

Het leukste lijkt mij dat om het zelf te schrijven. Maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken. En hoop dat iemand mij opweg kan helpen.

Ik zal kort uitleggen wat de bedoeling is.
Een kennis heeft mij gevraagd om een scherm opgehangen waar hij kan zijn waar zijn vrachtwagens reiden door Nederland. Maar dat vind ik zelf een beetje saai en ik dacht ik wil iets hebben waarmee ik die site kan openen en onder die site wil ik een balk maken waar de nu.nl berichten inlopen.

Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Kwestie van een frame met de RSS lezer van nu.nl?
http://www.nu.nl/gadgets.html

[ Voor 24% gewijzigd door ShitHappens op 09-12-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke maar het mooiste zou zijn als hun op een progama'tje kunnen klikken en dat alles dan vanzelf opend.

Zat zelf eerst te denken aan VB. maar weet niet of dat wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat lukt er niet aan wat je wil dan? Loop je tegen een probleem aan, twijfel je of dit wel de juiste manier is? Wat wil je dat we tegen je zeggen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de code niet vinden om een website te openen.

ik wil BV dat als je het exe bestand opende dat hij gelijk www.google.nl opend. maar ik kan dat niet vinden. ben echt al een poos aan het zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Programmeren is iets anders dan ergens een kant en klare oplossing vandaar halen en dat maar kopieren ;) Je zult op de 1 of andere manier een browser moeten starten en die een URL laten openen. En ja, als je daar op gaat googlen (liefst nog met engelse zoektermen) dan ga je echt wel zaken tegenkomen die je verder gaan helpen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je echt niks kan vinden. Waar heb je precies allemaal op gezocht?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Je zegt iets over een site boven en een site onder openen, wat wil je dan met een exe? Gewoon HTML-bestand (of snelkoppeling ernaar) op bureaublad o.i.d. zetten met daarin een frameset met voor beide sites een frame en je bent klaar toch? Als het fullscreen moet, zou ik eerst kijken of er een browser is die een commandline-optie als -fullscreen ondersteunt en dat in de snelkoppeling meenemen, anders zelf iets maken (of iemand vinden die exact hetzelfde wilde en een tooltje beschikbaar heeft gemaakt).
Pagina: 1