Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Geen remote meer nadat pc uit domein word gehaald*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het volgende is me voor gevallen. Ik had mijn pc toegevoegd aan de AD waarmee ik bezig was. Dit was om een aantal dingetjes te testen.

Hiervoor kon ik altijd via externe bureaublad mijn pc benaderen, en dit werkte echt vlekkenloos, in tegenstelling van de meeste verhalen wat ik hoor.

Eenmaal weer uit het domein gehaalt, en weer terug naar een ordinairy werkgroep, kan ik geen connectie meer krijgen van buiten af op mijn pc.

Nu heb ik me laten vertellen dat dit niet meer mogelijk is, omdat mijn pc verwacht dat hij via de AD kijkt of je wel de juiste bevoegdheden hebt.

Ik heb al vanalles geprobeerd. En ben zelfs helemaal opnieuw gaan instellen, ook gezien de configuratie van mijn modem.

Heeft iemand een ideetje of is er iemand die het zelfde probleem heeft ondervonden?

Ik hoop graag iets van jullie te horen.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

dat het niet kan is onzin....

krijg je een melding dat het niet kan of krijg je totaal geen verbinding?

in dat laatste geval even de firewall controleren.

daarnaast moet je een user hebben die remote mag inloggen MET wachtwoord, de user moet je instellen in het scherm waar je ook remote aan zet....

welk OS ?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Het duurt even maar ik krijg een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Firewall en instelling op de pc kloppen nog gewoon.

Ik gebruik op dit moment Win XP.

Wat me wel opgevallen is dit

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/3305/verbindingenvanbuitenaf.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 19:12 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik hier op XP SP3 niet in een domein: Ik heb hetzelfde scherm, dus inclusief "Select Remote Users". Doormiddel van die knop kun je gebruikers zonder admin rechten met een wachtwoord toevoegen, administrator enabled accounts met wachtwoord kunnen altijd via remote desktop verbinding maken.

Verwijderd

Topicstarter
Arie- schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:53:
Ik hier op XP SP3 niet in een domein: Ik heb hetzelfde scherm, dus inclusief "Select Remote Users". Doormiddel van die knop kun je gebruikers zonder admin rechten met een wachtwoord toevoegen, administrator enabled accounts met wachtwoord kunnen altijd via remote desktop verbinding maken.
oke is al een hele geruststelling dat jij dat ook hebt. Normaal gesproken log ik in onder mijn eigen account in. Ik gebruik ook alleen maar mijn eigen account. En heb nog nooit iemand daaraan toegevoegd, afgezien van het feit dat er automatisch administrator in staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me zelf toegevoegd, en ik krijg nu wel connectie!... na het toevoegen van eigen account bij remote users en resetten en opnieuw invullen van portforwarding. Maar ik kan nu even niet testen anders krijg ik loopback.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is moet het weer allemaal werken. Ik heb wat users toegevoegd, die waarschijnlijk weer weg waren gegooit nadat ik van het domein ben af gegaan en terug naar een werkgroep.

dank jullie wel!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, ik ben blij dat het is opgelost, maar dit is veel meer een topic voor Windows Clients

Toch nog even een schopje :)
Pagina: 1