Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31
Ik heb vandaag win7 geïnstalleerd op mijn HP 8510w maar nu staat hij op d en de c schijf is weg.
Ik heb het al via een register hack geprobeerd de schijf te renamen maar dan start hij alleen nog maar in een soort safemode op en kan ik geen één programma meer draaien. (explorer werkt dan ook niet)

Ik dacht nu dan upgrade ik hem vanaf de normale safe mode zodat ik niet opnieuw mijn TU instellingen hoef in te stellen maar dit lukt niet want dan krijg ik een unexpected error.

En dit is wel nodig want sommige programma`s willen perse een c schijf hebben anders weigeren ze te installeren.

Hebben jullie nog ideeen hoe dit op te lossen behalve een complete cleane herinstallatie van windows :?

Ik heb diskmanager ook al geprobeerd maar die weigert sowieso de drive waar windows op staat te renamen

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/jifi3t.png

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ik ben bang dat je dit niet meer (eenvoudig) goed krijgt. In diverse verwijzingen wordt ook naar de D: verwezen nu en als je dat gaat veranderen levert dat problemen op zoals je zelf al hebt ondervonden.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Iet meer informatie, heb je een kale installatie of een upgrade gedaan? Had je alle partities eerst gewist of niet?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:38:
Iet meer informatie, heb je een kale installatie of een upgrade gedaan? Had je alle partities eerst gewist of niet?
kale installatie want ik heb er vandaag ook een nieuwe hd in laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

en wat is het probleem precies? is het werkelijk vervelend? .. ... zit gewoon tussen de oren hor, want of j enu van een C een D of een Z werkt.. werkt precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wellicht dat je dit zonder herinstallatie niet kan oplossen. Ik weet dat het soms gebeurd in Windows dat je C-schijf opeens in een D-schijf veranderd, maar zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt, en ik ben bang dat dit één van de dingen is die niet gemakkelijk te herstellen zijn.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:59

Aganim

I have a cunning plan..

zit gewoon tussen de oren hor, want of j enu van een C een D of een Z werkt.. werkt precies hetzelfde.
Helaas bestaan er programma's die inderdaad hard-coded een deel op de C: schijf willen hebben. Hoe slordig het ook mag zijn.

Voor Windows XP bestaat deze handleiding. Ik vermoed dat je op die doelde met 'registerhack'? Als dat niet werkt, dan wordt het denk ik erg lastig, zo niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Het kan volgens mij trouwens zijn dat een usb stick/usb reader ervoor zorgt dat de C: niet beschikbaar is :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
punisher007 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:57:
Het kan volgens mij trouwens zijn dat een usb stick/usb reader ervoor zorgt dat de C: niet beschikbaar is :)
Dat klopt. Daar kwam ik achter toen ik bij een nieuwe installatie eens format c: deed met de USB-stick er nog in... Was niet zo'n handige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb dit zelfde gehad, windows noemde een ander hdd waar geen OS op stond C. Die harde schijf had meerdere partieties waardoor ik windows op mijn F: had staan. Hier heb ik echten nooit problemen mee gehad. Het enige dat uit zou kunnen maken is dat virii en trojans ed. op zoek gaan naar de C schijf en niet kunnen vinden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
punisher007 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:57:
Ik dacht dat die 'bug' opgelost was in vista en 7 setups? USB disks krijgen nu lagere priority dan SCSI (SATA)-devices? Of Windows wil alleen op C: installeren. Of allebei. Dit is iig nieuw voor mij bij win7

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Het enige dat uit zou kunnen maken is dat virii en trojans ed. op zoek gaan naar de C schijf en niet kunnen vinden gelukkig.
Dat valt vies tegen, aangezien de meeste virii en trojans gewoon de variabelen %SystemDrive% en %TEMP% uitlezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik kan me voorstellen dat je in de huidige config problemen krijgt doordat je helemaal geen C schijf hebt, als er dan een programma is dat deels op C geinstalleerd moet worden geeft dat een probleem. als je 1 van de andere stations C maakt voor dat soort problemen zou het volgens mij goed moeten gaan.

Het lijkt mij tenminste sterk dat je nog programma's installeert die op zoek gaan naar "C:\windows\...".

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvdv1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:57
Je zou de C drive kunnen koppelen aan een map op D met het SUBST commando. Dan kan je in ieder geval programma's installeren die een C schijf vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Sa1 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:41:
en wat is het probleem precies? is het werkelijk vervelend? .. ... zit gewoon tussen de oren hor, want of j enu van een C een D of een Z werkt.. werkt precies hetzelfde.
Nu bv mijn videokaart drivers unpacken automatisch op c en dat is in installshield niet te veranderen.
Dus dat is behoorlijk vervelend

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
icecreamfarmer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:13:
[...]

Nu bv mijn videokaart drivers unpacken automatisch op c en dat is in installshield niet te veranderen.
Dus dat is behoorlijk vervelend
Pak ze anders gewoon handmatig uit met 7-Zip of WinRAR ofzo ?
Natuurlijk is dat wel een workaround voor het probleem, geen oplossing.
Ik zou zelf niet verder willen gaan met een 'corrupte' Windows-installatie, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Petervanakelyen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:46:
[...]

Pak ze anders gewoon handmatig uit met 7-Zip of WinRAR ofzo ?
Natuurlijk is dat wel een workaround voor het probleem, geen oplossing.
Ik zou zelf niet verder willen gaan met een 'corrupte' Windows-installatie, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
dat werkt nietr maar ik ga hem idd herinstalleren want dit werkt zo niet
alleen jammer dat ik voor de domein instellingen op de tu moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Heb je toevallig windows geïnstalleerd met een USB stick, of een card reader erin? dat wil er nog wel eens voor zorgen dat C: niet meer kiesbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

offtopic:
Er van uit gaand dat je met TU de TU/e bedoelt:

Het is voor zover mij bekend nergens voor noodzakelijk om je laptop daadwerkelijk in het domein te hangen. Als je je laptop niet in het domein hangt, maar vervolgens wel bepaalde zaken wilt gebruiken waar je domein login voor nodig is, dan kan je die gewoon "ter plekke" invullen. Zoals bijvoorbeeld het draadloze netwerk, de server met software, etc.

* Orion84 werkt al jaren met laptop @ TU/e zonder dat die laptop in het domein hangt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan je met schijfbeheer de driveletters niet gewoon aanpassen?
Als daar de C-schijf niet bij staat, dan is deze reeds in gebruik, bijvoorbeeld omdat je een dual boot hebt.

Bij ATi / AMD video drivers moet je eerst aangeven om een custom installatie uit te voeren.
Dan kan je wel de locatie selecteren waar zij uitgepakt moeten worden en anders, zoals gezegt, de drivers eerst uitpakken met WinRAR of 7Zip of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

erikvdv1 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:25:
Je zou de C drive kunnen koppelen aan een map op D met het SUBST commando. Dan kan je in ieder geval programma's installeren die een C schijf vereisen.
^^
QFT

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Kan je met schijfbeheer de driveletters niet gewoon aanpassen?
Als daar de C-schijf niet bij staat, dan is deze reeds in gebruik, bijvoorbeeld omdat je een dual boot heb
Probeer jij met schijfbeheer maar eens de driveletter van je systeemschijf aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subst gebruiken.

Is niet de beste oplossing, maar hierdoor heb je wel weer een C disk die programmas ook zien als C schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Ik heb hem in regedit gelabeld naar c: en dan een nieuwe install gedaan.

Pagina: 1