Betalingsmogelijkheden Steam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik loop tegen het volgende aan wil graag games via steam aanschaffen maar .....

A : creditcard heb ik niet en ga die ook niet aanschaffen enkel voor steam .

B : paypall account heb ik verwijdert en ben ook niet van plan een nieuwe account aan te maken.

C : dan heb je click and buy klinkt goed maar hoor hier veel klachten over.

D : vriend vragen om het via hem aan te schaffen ja werkt maar is niet zoals ik het wil. en kost een hoop moeite
daarom schaf ik nog steeds games aan in de normale game store maar die add-ons zijn niet verkrijgbaar in de normale game store .

E : daarnaast kunnen jongeren tot de 18 jaar zelf geen games aanschaffen via steam via de manier steam aanbiedt.

zo ik vroeg me waarom valve/steam geen prepaid systeem heeft als apple je koopt het gewoon in de winkel
en wanneer je een game wilt kopen gebruik je het klaar. simple makkelijk en snel ....

daarom stuurde ik maar een e-mail naar valve/steam met deze vraag hier kreeg ik een no-repley op met verwijzing naar het forum heb daar een account aangemaakt maar nog geen activatie gehad. en kan dus daar niet posten en verwacht er ook niet veel aan.

mijn vraag nu is : gaat steam uberhaupt nog zo,n prepaid systeem in bouwen of is dat weer eens te veel moeite voor zo,n groot bedrijf ? of komen er nog andere manieren van betalen zoals ideal ? zodat ik gewoon mijn games en add-ons via steam kan aanschaffen.

hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internationaal gezien betekent Ideal niets, dus ik zou er niet vanuit gaan dat Steam dat ooit zal aanbieden. De investeringen daarvoor moeten moeten namelijk ook weer terugverdient worden. Ik gebruik zelf cc, maar als paypal en clickandbuy ondersteund worden dan lijken me er voldoende mogelijkheden te zijn. Paypal ondersteunt ook het gebruik van directe incasso's en ik ken persoonlijk clickandbuy niet maar zo op de site lijkt het alsof zij een vergelijkbare functionaliteit bieden.

Of er ooit tegoedkaarten komen hangt een beetje af van het succes van de Microsoft online store. Maar goed, dan is het nog steeds maar de vraag of het bedrijf achter Steam, Valve, hier ook fysieke tegoedkaarten voor gaat aanbieden. Dit is mijns inziens iets wat voor digitale distributie betekent dat ze toch weer met de logistiek van lokale distributie moeten werken en dat is nu precies wat Valve niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
Ideal kan via click and buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Credit Card hoef je niet alleen maar voor Steam aan te schaffen. Er zijn zat winkels waar je met CC kan betalen (vooral buitenlandse winkels). En waarom zou je niet een CC halen voor alleen Steam? Heel vaak zijn games uit het buitenland inkopen veel goedkoper dan Steam. Steam moet je het meer hebben van de aanbiedingen (weekende).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou gewoon betalen via Click and Buy, werkt prima. Of gewoon PayPal. Waarom wil je dit niet gebruiken? Lijkt me toch een prima optie.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Paypal werkt hier al jaren als een tierelier. Waarom geen Paypal?

Xbox360 gamerprofile

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn een aantal prima opties en dan ga je klagen dat net jou optie er niet bij zit? Pas je gewoon eens aan, zo moeilijk is dat niet. Of koop het in de winkel en niet bij Steam.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Beetje jezelf in een hoekje praten zeg maar.
Komt erop neer dat je nu een keertje internetbankieren hebt, en daarmee steam wilt betalen.
Dat kan dus niet ;)

Dan raad ikzelf paypal aan, die kan je machtigen , over ClickandBuy hoor ik ook goede dingen :)
Voor de rest heb je ook iets als een tijdelijke creditcard, Misschien is dit iets? Ik weet niet of het werkt met steam trouwens.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudy op 10-12-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 07:53
Oud topic, maar gezien de status van dit onderwerp veranderd is lijkt het me wel een kickje waard.

Sinds vandaag (5/8/2010) kan je op Steam ook direct met iDeal betalen. Lijkt me een geweldige oplossing voor veel mensen die geen vertrouwen hebben in een een "tussenpersoon" (ClickandBuy/PayPal/Moneybookers etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
is er iemand waarbij het al is gelukt?
ik probeer het nu al 2 dagen en krijg alleen maar foutmeldingen.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 16:54
Nienix schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 08:55:
is er iemand waarbij het al is gelukt?
ik probeer het nu al 2 dagen en krijg alleen maar foutmeldingen.
Hier ook nog steeds geen succes, ik krijg als ik via iDeal wil betalen de eerste paar keer de "An unexpected error has occurred. Your purchase has not been completed. Please contact Steam Support." foutmelding, na wat structureel doorklikken krijg ik "There has been an internal error initializing your transaction. Please contact support for assistance."

Heb op Steam support al een ticket aangemaakt, maar daar nog geen reactie op gehad (is ook pas 2 uur geleden aangemaakt). Zodra ik daar een reactie op krijg zal ik die hier ook neer zetten...

--edit--

Heb inmiddels contact gehad met Steam Support. Een setting bij mijn account stond niet goed, en op de vraag of ik dit zelf aan had kunnen passen heb ik geen antwoord gekregen. Mocht je dus hetzelfde probleem hebben, contact support (ik had binnen 4 uur reactie).

[ Voor 15% gewijzigd door dacoon op 10-08-2010 00:21 . Reden: reactie vanuit Steam Support gekregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:34

psyy138

blackbulls.nl

zoiets heb ik hier ook

ik wil dan een spel kopen klik "ga verder na je ideal betaling"
komt er een pop-up te voorschijn van steam,
dan kies ik mijn bank ( in mijn geval rabobank ) en dan klik ik op continue.
dan vernieuwt mijn pop-up en dan blijf het beeld maar zwart.
dan probeer ik om het scherm weg te klikken en dan probeer ik het opnieuw te doen,
krijg ik meteen van het is gelukt door niks in te vullen ( dus bugs ) mijn spel verschijnt wel in mijn spellenlijst maar kan het niet installeren omdat de betaling nog niet is voltooid en dat klopt ook omdat ik nog niks ik heb gevuld.

Ik hoop dat dit snel werkt..

P.S.
Heb inmiddels contact gehad met Steam Support. Een setting bij mijn account stond niet goed, en op de vraag of ik dit zelf aan had kunnen passen heb ik geen antwoord gekregen. Mocht je dus hetzelfde probleem hebben, contact support (ik had binnen 4 uur reactie).
hoe krijg jij dit dan werkend??

[ Voor 19% gewijzigd door psyy138 op 15-08-2010 16:25 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Had het gisteren ook met Rabobank. Toen ben ik naar http://store.steampowered.com/ (in Firefox dus) gegaan en daar ingelogd, spel geselecteerd en netjes kunnen betalen via iDeal. Dus voor iedereen die met iDeal wil betalen is dat waarschijnlijk de best werkende optie momenteel, en spel komt daarna ook netjes in steam en bevestigingsmail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:34

psyy138

blackbulls.nl

ga het nu proberen hopen dat het werkt :D
alvast bedankt

EDIT: Het werkt bedankt je bent mijn held 8)

[ Voor 30% gewijzigd door psyy138 op 16-08-2010 15:38 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je ergens anders wil betalen kan je ook gewoon een virtuele creditcard aanmaken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 16:54
psyy138 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:23:

[...]

hoe krijg jij dit dan werkend??
Zoals hierboven ook al staat betaal ik vanuit een browser met iDeal (dat werkt wel). Ben nu weer met Steam Support aan het mailen om uit te zoeken wat er mis gaat met betalingen in een browser. Kan goed zijn dat dat de rabobank de steam-client niet als volwaardige browser of iets dergelijks ziet, en om phishing te voorkomen dan maar gewoon zwart beeld geeft.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het mijn persoonlijke voorkeur niet heeft om de desbetreffende signeercodes door Steam heen te sturen, maar voor deze keer wilde ik wel proberen of eea ook werkte (was mij ook door Steam support gevraagd). Heb nu wel de aanbieding van quake 1 t/m 3 incl uitbreidingen voor 7.50 net gemist omdat de iDeal betaling daarna even niet meer mogelijk was :( Ben benieuwd of ze daar nog iets aan gaan doen (verwacht van niet, maar je kunt altijd blijven hopen he :P )

[ Voor 5% gewijzigd door dacoon op 17-08-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46

Franko P.

Hit it.

Even een kickje, mijn probleem is hier denk ik wel op zijn plaats.

Ik heb een aantal uur geleden een game aangekocht via Steam, ik heb betaald via IDeal. Betaling ging vlot, zoals altijd via IDeal, alleen in Steam gaat er iets niet goed.

Het spel stond in mijn library, maar als ik op install klikte stond er dat mijn payment is currently being processed oid, en dat ik dus moet wachten tot mijn payment is geaccepteerd voordat ik kan downloaden. Nu heb ik een aantal uur gewacht maar nu is het spel compleet uit mijn library verdwenen, dus ook de optie om te downloaden is weg.

Als ik via de store het spel op zoek kan ik het wel weer kopen.
Alleen heb ik dat dus al gedaan, het geld is ook al van mijn rekening afgeschreven door global collect, en heb weinig zin om 2 keer voor hetzelfde te betalen.

Na verder zoeken op de websites van valve kom ik tot de conclusie dat ik 2 tot 4 uur moet wachten als ik deze melding krijg.
Dat heb ik inmiddels gedaan maar helaas nog steeds geen succes. Ook heb ik een support ticket aangemaakt in de hoop dat valve er iets mee kan.

Nu is mijn vraag:
-Hoe snel is valve met het beantwoorden van vragen via hun support afdeling?En werken ze ook in het weekend?
-Stel dat ik het spel nu nog een keer aanschaf, maar dan via Paypal en het werkt dan wel meteen, krijg ik dan 1 betaling vergoed?

Ik vind het erg vreemd dat dit bij mij zo lang moet duren, zit met een aantal mensen op Mumble, en die hadden instant acces tot het betreffende spel, ook hun betaalden via Ideal.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

24h wachten, nog niet binnen -> Steam ticket versturen

Als jij in het Steam venster rechstbovenin op jouw naam klikt (blahblahblah account). Staat daar dan het aangekochte spel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

D4NG3R schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:51:
24h wachten, nog niet binnen -> Steam ticket versturen

Als jij in het Steam venster rechstbovenin op jouw naam klikt (blahblahblah account). Staat daar dan het aangekochte spel?
Er staat om een of andere vreemde reden 3 keer het betreffende spel, 2 keer failed en 1 keer pending.
Wachten dus maar?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo je kan gewoon een prepaid credit card kopen met ideal ;) Doe ik ook!

Check ;) https://www.3vcash.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Het betalen is het probleem niet, het daadwerkelijk krijgen van het spel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Indien deze info helpt: niet élke transactie van iDeal is seconden werk, ook al wordt dit wél zo geadverteerd en is dat algemeen bekend, maar foutief. Als webshop houder heb ik daar ervaring mee, zo 1 op de 100/200 verrichte iDeal-betalingen duren tussen de 4 en 48(!) uur eer deze op een status komt dat de verkoper 100% zeker weet dat hij zijn geld krijgt. Vooral in het weekend gebeurt dit opvallend vaak en als ik dan inlog bij iDeal zelf op maandag middag zie ik de daadwerkelijk bevestiging van bank dán pas staan, inclusief tijdstip. Dat tijdstip ligt soms dus bijna 48 uur na betaling van de klant. Gebeurt bij elke bank en ook soms buiten het weekend, dus kan best zo zijn dat het daaraan ligt.

Desondanks, wie weet ziet de steam->ideal plugin een verlate iDeal betaling over het hooefd en gaat dat niet automatisch goed, dus support vragen is zeker aan te raden.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Er stond net bij mijn account, payment pending. Nu staat er failed. Helaas geen geld terug gestort gekregen op mijn rekening. Weet of niet of dat zomaar gaat via IDeal.
Ik denk dat ik maar ga wachten op reactie van Valve zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Nogmaals: Wacht 24h en stuur dan een ticket in.

@Dinkelover, iDeal doet er geen 24h over. De Steamserver kan er echter wel 24h over doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1