Toon posts:

Yamaha RX-V496 / Sony STR-DE215

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik het beste (lees: goedkoopste) een Yamaha RX-V496 receiver kopen? Heb 'm bij Correct voor f 799,- zien staan, maar volgens mij kan het goedkoper.
En oja: Wat kan ik vragen als ik mijn huidige receiver (Sony STR-DE215) verkoop?

Plz help :P

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
yamaha is die 799 meer dan waard :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 21:26 schreef Zeepoog het volgende:
yamaha is die 799 meer dan waard :)
Dat weet ik ook wel, maar daar koop ik niks voor.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50
heb em ook, die yamaha
760 bij stassen (zag net dat ie 840 is inmiddels)

ik heb em daar beluisterd .. klonk heel lekker. heb hier alleen nog geen speakers :(

zit te denken aan jbl setje scs 75.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Die Yamaha RX-v496 is gewoon geweldig...dat ding blaast dat is niet normaal meer! Ik denk trouwens dat die JBL speakers niet de juiste keuze zijn bij deze versterker/receiver....maar zoals al vaker gezegd smaken verschillen maar gewoon ff afgaande op de karakteristiek van de versterker denk ik dat je beter geen jbl kunt kopen. En als je hem wilt opendraaien moet je echt mega vette speakers hebben want je blaast ze zo op :)

• MinddiggerNL
Die jbl scs75 zie ik niet op de site staan wel de scs135 maar als die wat je wil halen minder aankan zou ik je die ten sterkste afraden...die blaas je gewoon op!

Verwijderd

Topicstarter
Die SCS 75 is brak. Een passieve subwoofer die tot 200Hz weergeeft. Juist ja, dan hoor je dus waar die staat. Is heel erg kritisch qua plaatsing en daardoor niet geschikt voor Dolby Digital/DTS. Een sterke afrader dus. Als je een sub/sat systeem wil, moet je toch echt een BOSE systeem. Wel wat duurder, maar ow, zweimel druipdruip kweil, zooooo goed. En voor het geluid heel erg goedkoop. Maarja, ik weet niet of je 2198,- wil betalen voor een Acoustimass 10 of 3498,- voor een Acoustimass 15 (= 10 met actieve sub).

Beide kunnen 200W per kanaal aan. btw.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Het enige is, die sub van bose is nodig om die melkpakjes te ondersteunen. 5 kanalen dus. En DTS of DD5.1 heeft ook nog een appart subje nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 11:38 schreef Adonias het volgende:
Het enige is, die sub van bose is nodig om die melkpakjes te ondersteunen. 5 kanalen dus. En DTS of DD5.1 heeft ook nog een appart subje nodig :)
Die zit in de Acoustimass 15. Die heeft een subwoofer unit, waar een passieve en een actieve subwoofer inzit. Dus wel 5.1.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

:r :r :r BOSE
Duur en kutgeluid, ga maar eens luisteren in een HiFi winkel en vergelijk ze met B&W en KEF met hetzelfde prijskaartje...

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Ohja en let vooral niet op wattages van speakers. Je kan in principe elke speaker die je maar wil op een versterker aansluiten, alleen gewoon niet te ver open draaien (dat het dus niet gaat vervormen, dat hoor je wel :z). Speakers alleen beoordelen op geluidskwaliteit/prijs-verhouding, de rest is van minder belang. Ik zou wel uitkijken met 4 Ohm speakertjes als je daarmee gaat blazen wil een versterker weleens in de beveiliging schieten, stukken sneller dan met 8 Ohm speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze vergeleken, en met name de ruimtelijkheid, geluidsspreiding en de zuiverheid waren veeeeeeel beter dan bij vergelijkbaar geprijsde B&W's JBL's en Quadrals. Dusssss.... :7

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op dinsdag 06 maart 2001 13:40 schreef Flippit het volgende:
Ik heb ze vergeleken, en met name de ruimtelijkheid, geluidsspreiding en de zuiverheid waren veeeeeeel beter dan bij vergelijkbaar geprijsde B&W's JBL's en Quadrals. Dusssss.... :7
en Mission's?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• MinddiggerNL
B&W en JBL zijn ook niet echt mijn favouriten...klinken veel te dof. Bose is idd niet ieders smaak en ik was er voordat ik ze zelf had ook behoorlijk sceptisch over, maar het ligt echt aan waar je ze plaatst. Ze zijn duur (idd te duur) maar ze klinken wel heel goed. Op die Yamaha versterker ga je echt geen 8 ohm speakers aansluiten man! Ga dus maar voor 4 ohm versies. Ik zou niet zo'n pruts dolby setje nemen. Je kunt veel beter vier zuilspeakers nemen en dan een boekenplank speakertje als center gebruiken. Dan heb je super geluid overal en doordat je al bass genoeg hebt, heb je ook geen act. subwoofer meer nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 22:21 schreef timotheebastin het volgende:
B&W en JBL zijn ook niet echt mijn favouriten...klinken veel te dof. Bose is idd niet ieders smaak en ik was er voordat ik ze zelf had ook behoorlijk sceptisch over, maar het ligt echt aan waar je ze plaatst. Ze zijn duur (idd te duur) maar ze klinken wel heel goed. Op die Yamaha versterker ga je echt geen 8 ohm speakers aansluiten man! Ga dus maar voor 4 ohm versies. Ik zou niet zo'n pruts dolby setje nemen. Je kunt veel beter vier zuilspeakers nemen en dan een boekenplank speakertje als center gebruiken. Dan heb je super geluid overal en doordat je al bass genoeg hebt, heb je ook geen act. subwoofer meer nodig :)
Let er dan wel ff op dat die center magnetisch afgeschermd is. Anders kan je gelijk een nieuwe tv meenemen.

• MinddiggerNL
Op dinsdag 06 maart 2001 23:10 schreef Flippit het volgende:

[..]

Let er dan wel ff op dat die center magnetisch afgeschermd is. Anders kan je gelijk een nieuwe tv meenemen.
Uiteraard :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op dinsdag 06 maart 2001 22:21 schreef timotheebastin het volgende:
B&W dof:? B&W's komen uit Engeland en zijn gemaakt op de Engelse akoustiek: veel zware gordijnen en veel zacht meubilair. Dus een tweeter die net ff boven de rest uitsteekt, absoluut niet dof dus. Ik vind het juist een bezwaar van mijn B&Ws, aangezien ik een kamer heb met weinig zachte materialen (bewust) klinken ze niet lekker meer op hoge volumes (>90 dB).
Bose vind ik persoonlijk een van de slechtste merken op aarde, serieus. Zowel de HiFi als PA (auw hoog). Ze hebben de ziekelijke neiging om speakers te maken en ook nog eens heel duur. Wanneer begrijpen ze het nou eens, speakers kunnen gewoon niet klein.
Die opmerking van de 8 ohm en 4 ohm vat ik niet helemaal. Ik zou niet weten waarom je 4 ohm zou willen ipv 8 ohm (iig niet vanwege de 2dB hogere output van de versterker).
En als laatste, een sub is niet zozeer voor meer bass, ook al wordt ie daarvoor wel vaak gebruikt, maar voor een groter frequentiebereik van het systeem. Een sub begint dan ook waar de fronts ophouden als het goed is (of liever ze vullen als het goed is elkaar aan tot een vlakke response).

Jag

• eXhale
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 23:38 schreef timotheebastin het volgende:
Die Yamaha RX-v496 is gewoon geweldig...dat ding blaast dat is niet normaal meer! Ik denk trouwens dat die JBL speakers niet de juiste keuze zijn bij deze versterker/receiver....maar zoals al vaker gezegd smaken verschillen maar gewoon ff afgaande op de karakteristiek van de versterker denk ik dat je beter geen jbl kunt kopen. En als je hem wilt opendraaien moet je echt mega vette speakers hebben want je blaast ze zo op :)
mmm, lijkt me sterk met 70 Watt per kanaal
Pagina: 1