Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik heb een probleem,

Ik heb een tijdje geleden mijn netwerk laten beveiligen
omdat, ik niet wilde dat andere huisgenoten met het netwerk verbinding wilde maken!

maar nu heb ik dus ook een andere pc gekocht voor me zelf boven en nu wil ik verbinding maken met het netwerk,

en dan krijg ik de melding : het netwerk is verborgen of niet binnen het bereik van de computer.

wat moet ik hier aan doen ?

Overige informatie:

provider : hetnet

Pc1 : beneden
kabelinternet
Windows XP

pc2 boven
Draadloos internet ( via sitecom Wl181)
Windows Vista

de netwerksleutel ED heb ik allemaal wel

Mvg Arnaud

Alvast harstikke bedankt voor jullie hulp !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31
Waarschijnlijk wordt gewoon je SSID niet uitgezonden door de access point. Als je die hebt kun je gewoon handmatig een verbinding toevoegen in Windows en daar het SSID met bijbehorende key invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

@The Realone, volgens mij heeft hij die SSID wel, want anders zou het ook lastig zijn om ermee te verbinden :)
Zit er geen macfiltering beveiliging op die de connectie weigert? Heb je het goede type beveiliging ingesteld (WEP/WPA/WPA2)?

edit:
Ik lees nu de uitleg op een andere manier en kan eventueel wel zo zijn wat The Realone zegt. Waar krijg je deze melding? Gewoon in het lijstje waar nogmaal de draadloze netwerken instaan? Mocht het zo zijn dan kan je via een handmatige toevoeging dit netwerk instellen en mocht je de SSID niet weten, dan zou je netstumbler kunnen gebruiken om dit netwerk toch te zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 09-12-2009 17:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31
Ik kan er eigenlijk nergens uit halen dat ie ook daadwerkelijk verbinding maakt, of althans een poging doet. De melding komt mij ook niet bekend voor, maar dat kan aan mij liggen.

Gebruik je de Wireless Zero Config software van Windows of een tooltje van Sitecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat er precies aan de hand is wat de melding roept. Je hebt geen bereik of je hebt een tikfout gemaakt in je SSID

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
meld dan niets, als je niets te melden hebt

[ Voor 100% gewijzigd door Equator op 10-12-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik was dat vergeten te meldden

ik kan dus gewoon het netwerk zien,
en ik vul dan netjes de Key (wpa2) in en Dan probeert hij verbinding te maken en dan krijg ik die melding pas.

en ik gebruik gewoon de zero configuration ,

en ohjah het bereik is volgens dat Sitecom tooltje 89% dus dat lijkt mij toch gewoon goed of moet dat per-se 100% zijn ?.

Edit: een tikfout is niet aan de orde want ik heb de Code een aantal keren overgetikt en ik weet zeker dat ie goed was :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:05:
Waarschijnlijk wordt gewoon je SSID niet uitgezonden door de access point. Als je die hebt kun je gewoon handmatig een verbinding toevoegen in Windows en daar het SSID met bijbehorende key invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Meestal kan je nog loggegevens opvragen in het scherm wat je krijgt, kan je dat eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:05:
Meestal kan je nog loggegevens opvragen in het scherm wat je krijgt, kan je dat eens posten?
hoe bedoel je dat precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat MAC filtering aan staat in je router, heb je daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59
Wat heb je gedaan om je netwerk te beveiligen?

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig de wireless router ingesteld dat alleen de eerste computer mag verbinden?
MAC Filtering o.i.d.

Ondersteund de wireless router de N snelheid van de sitecom Wl181 - zoniet, weet je zeker dat de sitecom Wl181 niet is ingesteld voor enkelt-N snelheid?

Probeer het eens volgens deze instructie; http://www.xs4all.nl/helpdesk/bdsl/zyxel660hw/windowsxp_draadloos.php

Om Zero Config onder Windows Vista te herstarten, zie dit verhaal; http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/What-are-Administrative-Tools - kies voor Services en ga door met bovenstaande instructies.

Zie je wel (andere) draadloze netwerken in het overzicht?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:18:
Heb je toevallig de wireless router ingesteld dat alleen de eerste computer mag verbinden?
MAC Filtering o.i.d.

Ondersteund de wireless router de N snelheid van de sitecom Wl181 - zoniet, weet je zeker dat de sitecom Wl181 niet is ingesteld voor enkelt-N snelheid?
ehm dat sitecom kaartje heeft ook in een andere pc gedraait maar dat was op nog mn oude netwerk ( maar dat is ondertussen wel al ruim een jaar geleden :+ ) dus dan ga ik er van uit dat alles goed is

enn hoe bedoel je dat Mac filtering ( ik heb niet zo heel gek veel verstand van Pc's en dit klinkt ongeveer hetzlefde als chinees voor mij 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ReallyStupidGuy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:18:
[...]

Wat heb je gedaan om je netwerk te beveiligen?
ik heb verder niks aan gedaan maar er heeft toen een kennis met veel verstand van pcs iets ingestelt en die is misschien 5 minuten bezig geweest
maar die persoon is overleden dus aan hem vragen gaan niet meer ;

:|

in ieder geval al bedankt voor jullie reacties ~!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het ook nog aan een ander gevraagt en die dacht ook dat het de MAC filter was

maar hoe zette je dat precies uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Log in op je router/firewall, voeg het MAC adres toe van de pc die je toe wilt voegen.
- Zoek dus uit hoe je het MAC adres kunt vinden (hint: command prompt)
- Zoek uit wat het ip adres is van je router/firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Of gewoon mac filtering uitzetten, want het geeft toch haast geen beveiliging.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:11:
Of gewoon mac filtering uitzetten, want het geeft toch haast geen beveiliging.
En hoe doe ik dat ??

toch alvast bedankt voor jullie reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kabel in de modem en kijken welk IP in de gateway staat (cmd - ipconfig /all). Daarna inloggen op de router met user/pass combinatie. Dan ergens Mac filtering uitzetten bij de opties.

Mocht je de user/pass niet weten dan zou je de modem moeten resetten en alles opnieuw instellen*. Misschien is het beter om even te kijken of je nog iemand weet die er verstand van heeft en hem het laten instellen. Zorg er dan voor dat hij even opschrijft wat hij heeft gedaan + wachtwoorden, zodat je het de volgende keer eventueel zelf kan mocht het nodig zijn.

edit:
*: Of eventueel kijken of het standaard wachtwoord werkt. Deze is op te zoeken via google e.d. door te zoeken naar merk en type combinatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 11-12-2009 16:06 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu dus gelukt

ik heb de Router gereset ( ik wist heel niet dat dat kon ;) )

en na een beetje geklooi met de telefoon die het even niet deed werkt het nu

iedereen harstikke bedankt voor zijn/haar reacties !!

mvg arnaud
Pagina: 1