Beste 2.1 Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:
  • 3.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120448

Topicstarter
Dag allemaal,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe TV + bijhorende geluidset. De TV wordt waarschijnlijk een LED van Samsung, alleen voor het geluid zijn we er nog niet. Vanwege praktische overwegingen MOET de geluidset 2.1 zijn. Ons oog viel op een Bose 3.2.1. set, alleen vanwege behoorlijk negatieve reviews + het gemis van een blu-ray speler nog niks gekocht. De verkoper (mediemarkt) stelde voor om voor de Sony DBV-Z7 te gaan; na even googlen lijkt ook dit systeem niet een kampioen te zijn. Het valt me op dat er over het algemeen erg weinig wordt geschreven over kwalitatief hoogwaardige 2.1 systemen. Denon en Onkyo hebben ook setjes in dezelfde prijsklasse alleen ook geen blu-ray.

Samenvattend, de belangrijkste punten op een rij:
- Compacte speakers (het formaat van de Bose speakers valt goed in de smaak)
- Het liefst een alles-in-één systeem met een blu-ray speler
- Makkelijk uit het zicht te plaatsen subwoofer
- Geluid is vooral ter vervanging van de lcd-speakers
- Zo nu en dan muziek en radio luisteren
- Geluidskwaliteit van hoog niveau.
- Makkelijk bedienbaar.

Nogal een lijst met eisen, maar het budget is naar mijn mening ook voldoende: 1500 euro.
Voordat iedereen Bose begint af te kraken, zouden jullie concreet kunnen zijn in een alternatief?
Zijn er toevallig ook voorstanders van Bose 3.2.1?

Als ik specifieker moet zijn, laat het weten. Feit blijft wel; ik ben absoluut geen audiofiel alleen wil graag een set kopen waar mijn ouders weer een tijd mee vooruit kunnen. :) Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bose 3.2.1. is een heel goed en gemakkelijk bedienbaar systeem. Uitmuntend geluid. Ik heb hetzelf niet in bezit maar wel vaak gehoord in de winkel.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Xtr3me4me schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:00:
Bose 3.2.1. is een heel goed en gemakkelijk bedienbaar systeem. Uitmuntend geluid. Ik heb hetzelf niet in bezit maar wel vaak gehoord in de winkel.
anders lees je de ts nog ff door ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 14:47

HenkS

Da_king alias HenkS

Eigenlijk kan ik precies hetzelfde zeggen als ik in een andere post heb gedaan, ik ben zelf aan het kijken voor een soundbar van philips:

http://www.kieskeurig.nl/.../philips/hts8160b/348548/

900,- inclusief blueray. Over het geluid kan ik niet oordelen, de reviews van de voorganger van dit systeem zijn redelijk goed, maar ik wil het zelf ook eens in het echt horen.

ik ben zelf ook opzoek naar zoiets, en op dit moment heeft deze Philips wel de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05 19:17
Yamaha is voor zover ik weet op dit moment nog steeds heer en meester op het gebied van sound bars. Bij de betere series noemt men de subwoofer soms zelf optioneel (geen bron, maar half uurtje google zou genoeg moeten zijn).

Het topmodel (YSP-4000) kost op dit moment rond de 1100,- euro. Goede BluRay speler erbij, en klaar is kees.

[ Voor 6% gewijzigd door Capiyol op 09-12-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Laatst online: 13-01 23:24
Ik zou voor een mooie samengestelde set gaan, naar mijn mening is dit het beste wat je voor € 1500 kan krijgen.

Marantz BD5004: € 499,- (iEar)
Marantz SR5023: € 345,- (Stassen hifi)
BK Gemini Mk II: € 300,- (RA Subwoofers)
Paradigm Atom Monitor v6: € 318,- (Raf)
HDMI 1.3 Kabel met Ferriet kern 1m: € 7.95 (Allekabels)
OFC Luidsprekerkabel Professioneel 4mm: € 2,79 p/m (Allekabels)
Professionele Audio Kabel (Digital Coaxiaal) 5 meter: € 9,25 (Allekabels)
Totaal (met 4 meter speakerkabel): € 1490,36

De Marantz blu-ray speler is erg duur maar past er goed bij plus doet het ook erg goed. Wil je hier geld op besparen kan je ook voor een PS3 (€ 279,-) gaan al kan ik begrijpen dat je ouders het onzin vinden een PS3 aan te schaffen de Philips BDP7300 (€ 185,-) is anders ook een mooie optie, dat bespaart ze nog een hoop uit neem je de Philips kan je gaan voor een betere subwoofer (RA Subwoofers Model I), betere speakers (Paradigm Mini Monitor v5) en betere (mooiere) kabels. Of het geld gewoon houden natuurlijk. Ik denk dat je ouders met deze set-up wel een lange tijd vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276255

Philips HTS-7200

599 euro...

Ik weet alleen niet of het de virtual surround zo goed emuleert.. Maar ik zou me er niet blind op staren want dan moet je kamer wel aan heel specifieke voorwaarden doen wil dat lukken.

Dus ik zou voor die gaan. Bluray en mooi geluid voor de helft van zo'n 3.2.1 systeempje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Swagger schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:46:
Ik zou voor een mooie samengestelde set gaan, naar mijn mening is dit het beste wat je voor € 1500 kan krijgen.
Of dat het beste is wat je voor dat geld kan krijgen is natuurlijk smaakafhankelijk. Maar ik geef je wel gelijk over het voor een set gaan bestaande uit losse componenten. Dit omdat je voor een bedrag van 1500 euro dan meer waar voor je geld hebt dan kant-en-klare setjes.

Maar zoals gezegd zijn merken natuurlijk smaakafhankelijk als het gaat om design en klank. Dus daarvoor zou ik eens een Stassen of Hobo binnenstappen. Daar je budget en eisen neerleggen en een middag lekker gaan luisteren naar wat er mogelijk is :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 120448 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:57:
Dag allemaal,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe TV + bijhorende geluidset. De TV wordt waarschijnlijk een LED van Samsung, alleen voor het geluid zijn we er nog niet. Vanwege praktische overwegingen MOET de geluidset 2.1 zijn. Ons oog viel op een Bose 3.2.1. set, alleen vanwege behoorlijk negatieve reviews + het gemis van een blu-ray speler nog niks gekocht. De verkoper (mediemarkt) stelde voor om voor de Sony DBV-Z7 te gaan; na even googlen lijkt ook dit systeem niet een kampioen te zijn. Het valt me op dat er over het algemeen erg weinig wordt geschreven over kwalitatief hoogwaardige 2.1 systemen. Denon en Onkyo hebben ook setjes in dezelfde prijsklasse alleen ook geen blu-ray.

Samenvattend, de belangrijkste punten op een rij:
- Compacte speakers (het formaat van de Bose speakers valt goed in de smaak)
- Het liefst een alles-in-één systeem met een blu-ray speler
- Makkelijk uit het zicht te plaatsen subwoofer
- Geluid is vooral ter vervanging van de lcd-speakers
- Zo nu en dan muziek en radio luisteren
- Geluidskwaliteit van hoog niveau.
- Makkelijk bedienbaar.

Nogal een lijst met eisen, maar het budget is naar mijn mening ook voldoende: 1500 euro.
Voordat iedereen Bose begint af te kraken, zouden jullie concreet kunnen zijn in een alternatief?
Zijn er toevallig ook voorstanders van Bose 3.2.1?

Als ik specifieker moet zijn, laat het weten. Feit blijft wel; ik ben absoluut geen audiofiel alleen wil graag een set kopen waar mijn ouders weer een tijd mee vooruit kunnen. :) Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Misschien is dit een optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.avihifi.co.uk/images/neutron_system.jpg

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 10:44
Dat zijn volgens mij niet echt compacte speakers :) (al denk ik dat het een grapje is)

Ik heb geen ervaring met 2.1 sets inclu bluray speler maar heb wel ervaring met een mooi 2.1 setje, onkyo HTX 22HD. Toevallig is dit setje nu ook voor een mooi bedrag te koop bij just24/7

http://www.just247.nl/com...tx-22hd-surround-set.html

Deze set is ook nog uit te breiden naar 5.1. en de versterker zit in de sub. Verder hoor je van iedereen alleen maar goede reacties over deze set.

Anoniem: 159816

SuperKneus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:32:
Dat zijn volgens mij niet echt compacte speakers :) (al denk ik dat het een grapje is)

Ik heb geen ervaring met 2.1 sets inclu bluray speler maar heb wel ervaring met een mooi 2.1 setje, onkyo HTX 22HD. Toevallig is dit setje nu ook voor een mooi bedrag te koop bij just24/7

http://www.just247.nl/com...tx-22hd-surround-set.html

Deze set is ook nog uit te breiden naar 5.1. en de versterker zit in de sub. Verder hoor je van iedereen alleen maar goede reacties over deze set.
Hangt natuurlijk van je definitie van compact af, zie dat jij bij compact aan bose formaat denkt. Realiseer je dan wel dat je voor, bijvoorbeeld, goede lage tonen je gewoon een grotere driver nodig hebt met een grotere kast. Een super kleine luidspreker is altijd een compromis, of jij de geluidskwaliteit dan nog van hoog niveau vind is aan jouw. Het beste is dus gewoon te gaan luisteren in een winkel :) . Kan je wel garanderen dat die set van AVI rondjes loopt om elk sub/sat systeem ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 10-12-2009 17:51 ]

• Swagger
  • Laatst online: 13-01 23:24
FeaR1986 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:00:
[...]

Of dat het beste is wat je voor dat geld kan krijgen is natuurlijk smaakafhankelijk.
Daarom staat er naar mijn mening :P

Die AVI set is zeer goed ja, alleen boven zijn budget en dan heeft hij nog geen blu-ray speler. Maar wel ideaal om ruimte te besparen, een subwoofer met versterker en DAC erin gebouwd. Ik heb gehoord dat hij het beter doet dan de AVI S21 Intergrated Amp.

[ Voor 19% gewijzigd door Swagger op 10-12-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-04 16:32
Heeft iemand een idee of dit setje al ergens te koop is en of het het waard is?

www.qacoustics.co.uk/q-tv/q-tv2.htm

Kent iemand alternatieven voor rechtstreekse bevestiging aan het scherm (37"Samsung)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

Heb je ze gemaild voor een evt Nederlandse distributeur?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:34
2.1 en Blu-ray in 1 zou je kunnen kijken naar:

- Philips HTS7200 deze doet het niet eens zo verkeerd.
- Pioneer FC500 wat langwerpige speakers maar klinkt erg leuk.

Tja als je echt even wacht en vrije keus wil dan wachten op de nieuwe denon S5 een alles in 1 receiver met blu-ray en vrije keus tot speakers. Enige nadeel is dat de prijs zal starten bij 1999,-

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Je kunt ook kijken naar sets van LG en Samsung.
Wellicht niet het super geluid dat je kunt verwachten van een Bose systeem.
Echter veelal wel veel HDMI inputs, en een redelijk goed geluid.
kieskeurig

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:38

CeesKees

I rest my Kees

Ik kom nogal een contradictie tegen in de reactie van Ganymedus.

Supergeluid en Bose in een zin. Die gaat natuurlijk niet op. Ik geloof dat een willekeurige set van 500 euro zich m inimaal kan meten met de eerste de beste Bose 321 troep.

Doe jezelf een lol en betaal niet voor de extreem goede marketing van Bose, maar stel zelf een mooie set samen uit losse componenten (dus een stereo/HT reciever en een blu-ray speler, setje speakers en evt een sub).

Kwalitatief vele malen beter, en mocht (bijvoorbeeld) 3d z'n intrede doen, is die zonder moeite te integreren (laat staan als bijvoorbeeld de bluraydrive van je 321 shit kapot gaat... kun je het hele setje weggooien)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 07:57
Wicked-Game schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:35:
2.1 en Blu-ray in 1 zou je kunnen kijken naar:

- Philips HTS7200 deze doet het niet eens zo verkeerd.
- Pioneer FC500 wat langwerpige speakers maar klinkt erg leuk.
Vervelend dat veel van die "compacte" sets, met name de Philips, zo beperkt in connectivity zijn. Volgens de specs niet eens een HDMI input! Ongelofelijk. Moet je je HTPC/NMT/gameconsole/HDtuner direct op je TV aansluiten?
Tja als je echt even wacht en vrije keus wil dan wachten op de nieuwe denon S5 een alles in 1 receiver met blu-ray en vrije keus tot speakers. Enige nadeel is dat de prijs zal starten bij 1999,-
Dat is dan ook wel meteen een vrij fors nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
CeesKees schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:14:
Ik kom nogal een contradictie tegen in de reactie van Ganymedus.

Supergeluid en Bose in een zin. Die gaat natuurlijk niet op. Ik geloof dat een willekeurige set van 500 euro zich minimaal kan meten met de eerste de beste Bose 321 troep.
sorry... dit was een aanname van mijn kant.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind je eisen niet echt sterk voor een budget van 1500 euro. Je praat voornamelijk over de looks (grootte), features (bluray) en dat je een goede geluidskwaliteit op 2.1 wilt. Omdat jij de set voor je ouders uit zoekt durf ik aan te nemen dat je ouders er niet al te veel verstand van hebben. Hoe weet jij dan wat voor jouw ouders een goede geluidskwaliteit is terwijl het, zeker bij een set boven de 500 euro, echt een kwestie van smaak wordt. Omdat het een vervanging van LCD speakers is, je ouders zo af en toe gebruik zullen maken van deze set en je binnen jouw eisenpakket nog steeds tientallen opties hebt zonder een specifieke voorkeur te kunnen hebben vraag ik me het volgende af:

Is het besteden van 1500 euro aan audioapparatuur gerechtvaardigd op basis van bovenstaande eisen of voldoet een 'simpele' 2.1 bluray ook?

(Van mij mag je overigens best voor de 1500 euro gaan als je dat te besteden hebt hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Jongens, de TS heeft al sinds de start in december 2009 niet meer gereageerd.. 8)7
Laat hem eerst maar even weer posten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 116571 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:08:
Jongens, de TS heeft al sinds de start in december 2009 niet meer gereageerd.. 8)7
Laat hem eerst maar even weer posten :p
Mocht het nodig zijn dan kan de TS mijn een DM sturen met de vraag om het topic weer te openen. Topic is namelijk onnodig gekicked naar mijn mening: de hele kick is puur een topickaap van een andere user.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.