Laptop werkt INEENS niet zonder netstroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303941

Topicstarter
Hoi,

Tot en met vanochtend kon ik mijn laptop twee uur lang gebruiken met alleen mijn accu.
Echter viel net mijn oplader (netstroom dus) uit mijn laptop en hij viel meteen (!) uit. Mijn laptop werkte dus niet verder op mijn opgeladen accu, terwijl hij dat eerder op de dag wel gewoon deed.

- Hoe kan dit?
- Hoe herstel ik dit?

Groetjes en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Waarschijnlijk is je accu gaar, oplossing is simpel. Accu vervangen.

Je kan ook eens kijken of er een controle functie op de accu zit, meestal is dit ene knopje met een rijtje ledjes ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:16

Aganim

I have a cunning plan..

Stomme vraag misschien, maar weet je zeker dat de accu opgeladen was? Je zou de eerste niet zijn die stomweg de stekker van de adapter er niet goed in heeft gedaan. (Aangezien je ook aangeeft dat de oplader uit je laptop viel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De meeste recente laptops kunnende status (degradatie enz) van de accu uitlezen. Dit kan je vaak in het bios terug vinden of met bijbehorende geinstalleerde management tools.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-06 04:07
Meeste laptops hebben een indicator die aangeven wanneer een accu tegen het sterven aanzit, mogelijk ontbreekt dat op jouw laptop.
Het kan zomaar zijn dat de accu defect is. Indien mogelijk een andere accu erin plaatsen van hetzelfde merk/model?

Overigens al gecontroleerd dat de accu er goed in zit? Anders probeer keertje accu los te halen en te herbevestigen, dat heb ik ook een keer gehad. heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Mijn laptop heb ik nu 2,5 jaar en ik gebruik deze elke dag ongeveer 8 uur (redelijk wat dus).

Vanochtend deed alles het naar behoren. Maar daarna hadden de katten mijn snoer van de oplader stuk gebeten toen ik even uit het zicht was. Vervolgens ging mijn laptop niet meer aan, totdat ik de extra oplader erin deed natuurlijk.

Zou dat stukgebeten snoer er misschien wat mee te maken hebben? Het is echt sinds dat moment.

Misschien stomme vragen, maar ik ben echt een noob op technisch gebied (vrouw he ;)).

EDIT: Mijn laptop geeft wel aan dat mijn accu voor 100%, dus volledig, opgeladen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303941 op 09-12-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:53
2,5 jaar en elke dag 8 uur gebruiken, ik zeg; gare accu ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SanderPS3 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:54:
2,5 jaar en elke dag 8 uur gebruiken, ik zeg; gare accu ;)
Dat zou ik in eerste instantie ook zeggen... maar (!) het is ineens gebeurd!
Vanochtend kon ik nog 2 uur gebruiken maken ZONDER oplader. Na het kattenincident kan ik geen gebruik maken van mijn laptop ZONDER oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als er 1 cel stuk is dan zijn dit wel de symptomen.. accu vol, stekker eruit.. .spanning is meteen onder de drempelwaarde ne laptop valt uit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gebruikte je hem altijd aangesloten op het netstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:16

Aganim

I have a cunning plan..

gebruikte je hem altijd aangesloten op het netstroom
Tot en met vanochtend kon ik mijn laptop twee uur lang gebruiken met alleen mijn accu.
Dit klinkt niet als degradatie, dat gaat geleidelijk en niet in 1x. Een overleden cel zou kunnen, misschien toch een soort kortsluiting ontstaan doordat de kat de kabel kapot heeft gebeten?

Als dat het geval is, kan je er weinig aan doen. De enige oplossing zou een nieuwe accu bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Degradatie kan ook een teller zijn, ik had ook 2 batterijen waar ik dik anderhalf uur mee kon werken in één keer er mee uitscheden

Maar katten knagen aan kabel kan ook oorzaak, er zijn ook wel laptops die niet willen laden wanneer ze de adaptor niet herkennen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt weer voor jullie reacties. Ik ga binnenkort met mijn laptop naar een pczaak dan maar.
En om nog een vraag te beantwoorden: Ik gebruik mijn laptop afwisselend; de ene keer zonder en de andere keer met netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322341

Dat de katten de draad doorbijten terwijl de boel aanstaat kan zeker schade toebrengen aan de laptop en/of aan de batterij. Jouw verhaal lezend is de batterij hierdoor idd vernield.

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:21
Dan zijn onze katten hier nog lief voor mijn laptops.
Het wisselen tussen netvoeding en accu is geloof ik niet erg,
Een accu moet ook weer opladen. :)

Topicstarter
Ik heb mijn accu eruit gehaald, schoongemaakt en erin gedaan... en HET WERKT WEER! Finally.

Bedankt allemaal.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:40
Je zou zeggen dat dat het eerste is dat je probeert ...

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-06 04:07
Anoniem: 303941 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:56:
Ik heb mijn accu eruit gehaald, schoongemaakt en erin gedaan... en HET WERKT WEER! Finally.

Bedankt allemaal.
Ik had je dat advies al gegeven, waarom niet meteen geprobeerd? :P
Pagina: 1