Toon posts:

Samsung X420 wil niet connecten naar n-protocol (802.11n)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop gekocht, een Samsung X420.
Deze beschikt over een wireless adapter (volgens de specificaties tenminste) die zou moeten kunnen verbinden met een n-netwerk (802.11n).
Alleen ik krijg het dus niet voor elkaar. Veel geprobeerd, beveiliging eraf, omlaag e.d. Andere kanalen ingesteld op de router, maar er kan geen verbinding tot stand worden gebracht.
Heb ook 2 andere laptops draaien op hetzelfde netwerk, een Sony Vaio en een HP Elitebook en die draaien als een zonnetje op het n-protocol.

Waneer ik het netwerk naar g (802.11g) zet, heb ik direct verbinding met de Samsung laptop.

Graag jullie tips/advies?
Thanks.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Standaard riedeltje:
- recente drivers geinstalleerd?
- 20/40 Mhz goed in gesteld?
- wat zegt de log van de router

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:10:
Standaard riedeltje:
- recente drivers geinstalleerd?
- 20/40 Mhz goed in gesteld?
- wat zegt de log van de router
Ja de recentste drivers heb ik op de X420 geinstalleerd.
20/40 Mhz heb ik niks aan veranderd? Moet dat? Andere 2 laptops draaien er ook goed op?
Log van router zou ik uit moeten zoeken, heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij settings in mijn router alles geprobeerd, (het betreft hier een Draytek Vigor 2710n).
D.w.z. Mixed Mode > Green Field gezet, 20/40 naar 20 gezet, Guard Interval gewijzigd (auto> long) en Aggregation MSDU(A-MSDU) van enable naar disable.
Niks helpt, X420 wil nog steeds niet verbinden met n-protocol?
Snap er niks van.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-01 16:26
De wireless kaart in een X420 is de Atheros AR9285, en deze kaart ondersteund enkel "single stream" 802.11n.

Zie de specs van de kaart: http://www.atheros.com/pt/AR9285.htm

Heel simpel gezegd betekend dit dat enkel op de 2.4GHz band verbonden kan worden, en niet op de 5GHz band.

Dus als je router niet 802.11n op de 2.4GHz band ondersteund zul je geen verbinding met het desbetreffende netwerk kunnen maken.