[Windows2003] Printen van HTML zonder dialog box

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ik probeer vanuit de verkenner een .htm-file direct te printen zonder dat er eerst een dialog box komt waarin ik de printer moet selecteren; de job moet dus gewoon naar de default printer worden gestuurd. Hoe kan ik dit maken? Volgens mij ging dit ergens in de folder-options maar krijg 't maar niet voor elkaar. Voor bijvoorbeeld RTF-files speelt dit probleem niet.

het gaat om een Windows 2003 R2 Standard NL machine.

iRacing Profiel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is geen Client OS.

>> SWS dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een willekeurige HTML file pakt, en in Explorer rechtsklik je hierop en je selecteert "Print", wat gebeurt er dan?

• kroegtijger
elevator schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:15:
Als je een willekeurige HTML file pakt, en in Explorer rechtsklik je hierop en je selecteert "Print", wat gebeurt er dan?
Dan wordt gevraagd naar welke printer het moet worden gestuurd; ik wil dan dus dat ie naar de default printer gaat

iRacing Profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zo te zien gebruikt Windows standaard 'msohtmed' als je Office geinstalleerd hebt, je zou dus eens kunnen proberen om een PC te zoeken zonder Office om te zien wat daar de associatie is om HTML files mee af te drukken om die op je faxserver te importeren.

• kroegtijger
elevator schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:03:
Zo te zien gebruikt Windows standaard 'msohtmed' als je Office geinstalleerd hebt, je zou dus eens kunnen proberen om een PC te zoeken zonder Office om te zien wat daar de associatie is om HTML files mee af te drukken om die op je faxserver te importeren.
Office lijkt inderdaad de boosdoener te zijn ja :{
(had net even getest te faxen met de standaard maileditor word uitgeschakeld en dat werkt wel...html is dus niet het probleem, maar word...)
Maar goed, dat is natuurlijk voor dit topic niet echt van toepassing; de noodzaak hiervoor is weg, dus wat dat betreft mag dit topic dicht...maar ben nu wel nieuwschierig naar hoe 't nu precies zit ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1