Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs volgende installatie aangeschaft:
- Pioneer A/V receiver VSX-519V-K (http://www.pioneer.be/nl/...405/VSX-519V-K/specs.html)
- Pioneer Blu ray speler BDP-120 (http://www.pioneer.be/nl/...84/222/BDP-120/index.html)
- Canton speakers Movie QX 150 (http://www.canton.de/en/h...ie/produkt/movie150qx.htm)

Graag zou ik deze willen installeren en volgende zaken willen aansluiten:
- Telenet Digicorder (oude model: géén HD Digicorder, enkel optische uitgang, geen HDMI)
- Wii
- Multimedia harde schijf: Iomega Screenplay Pro HD (http://go.iomega.com/en/p...r=4740#tech_specsItem_tab)
(- playstation 2: optioneel)
(- oude VCR JVC: optioneel)

oh ja, bijna vergeten... :)
Mijn TV is een Philips full HD 42 inch (http://www.consumer.phili...-42pfl7404h_12/prd/nl/be/)

Kunnen jullie mij wat tips geven over hoe ik alles het beste aansluit? Welke kabels heb ik nodig en hoeveel?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dit lijkt mij niet zo heel moeilijk. Je wilt de hoogst mogelijke kwaliteit uithalen tussen je apparaten.

Telenet Digicorder (aansluiten optisch)

De rest aansluiten via scart / compenent. Bedoel de Wii kan niet via HDMI aangesloten worden. Je PS2 ook niet en hetzelfde als je oude VCR.

Tussen je blu-ray speler en je tv kan je HDMI aansluiten en dan je Blu-ray speler optisch of coax aansluiten op je reviever.
Afhankelijk de Ohm's je speakers zijn de juiste kabels halen (www.kabeltje.com) De lengte zul je zelf moeten bepalen. We weten niet hoe groot jouw woon/slaap kamer is.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij zou de Blu ray rechtstreeks op de tv aansluiten?

Ik dacht meer aan het volgende:
HDMI out van Blu Ray naar HDMI in van receiver
HDMI out van Harddisk naar HDMI in van receiver
HDMI out van receiver naar HDMI in van TV

Wanneer ik de andere componenten (Wii, PS2, digicorder en VCR) met de receiver verbindt via optisch/component, moet ik deze dan ook nog rechtreeks met de TV aansluiten? Of gaat de HDMI naar de tv deze signalen overbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:19:
Dus jij zou de Blu ray rechtstreeks op de tv aansluiten?

Ik dacht meer aan het volgende:
HDMI out van receiver naar HDMI in van TV

Wanneer ik de andere componenten (Wii, PS2, digicorder en VCR) met de receiver verbindt via optisch/component, moet ik deze dan ook nog rechtreeks met de TV aansluiten? Of gaat de HDMI naar de tv deze signalen overbrengen?

Deze geluid uitput zul je alleen horen via je reciever/speaker systeem.

De signalen die je aansluit op je reciever brengt hij niet over naar je tv. Het is een rechtstreekse input die je maakt.

Dus hij kan niet van apparaat naar reciever naar tv en dat je daar op je tv het geluid hoort.
Je zult elk apparaat individueel moeten aansluiten. Je moet alleen bepalen waar jij het geluid over wilt laten gaan. Via je speakers die aangesloten is op je reciever. Of via de TV zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 09-12-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De receiver heeft inderdaad 3 HDMI aansluitingen (2 in en 1 out), dus bovenstaande aansluiting moet wel lukken denk ik.

Ivm de andere appartaten: als ik bijvoorbeeld mij Wii aansluit op de receiver, zal het geluid toch via de speakers gaan? maar komt het beeld dan wel automatisch naar mijn tv?
Het kan toch niet zijn dat ik 2 aansluitingen vanuit mijn Wii moet laten vertrekken? 1 voor geluid naar de receiver en 1 voor beeld naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:45:
De receiver heeft inderdaad 3 HDMI aansluitingen (2 in en 1 out), dus bovenstaande aansluiting moet wel lukken denk ik.

Ivm de andere appartaten: als ik bijvoorbeeld mij Wii aansluit op de receiver, zal het geluid toch via de speakers gaan? maar komt het beeld dan wel automatisch naar mijn tv?
Het kan toch niet zijn dat ik 2 aansluitingen vanuit mijn Wii moet laten vertrekken? 1 voor geluid naar de receiver en 1 voor beeld naar de tv?
Als je de Wii aansluit op je receiver zal het geluid overgaan op je speakers. Ja natuurlijk komt het beeld op je tv. Je moet sowieso de Wii via scart aansluiten op de TV. (waarom de Wii in godsnaam toen voor scart heeft gekozen in plaats van HDMI is me een raadsel)

Ik heb hem thuis gewoon via Scart aangesloten op me TV. (dacht dat via de reciever het niet kon trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:38:
[...]

Als je de Wii aansluit op je receiver zal het geluid overgaan op je speakers. Ja natuurlijk komt het beeld op je tv. Je moet sowieso de Wii via scart aansluiten op de TV. (waarom de Wii in godsnaam toen voor scart heeft gekozen in plaats van HDMI is me een raadsel)

Ik heb hem thuis gewoon via Scart aangesloten op me TV. (dacht dat via de reciever het niet kon trouwens)
Maar dan heb jij het geluid van de Wii gewoon door de TV en niet via de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:47:
[...]

Maar dan heb jij het geluid van de Wii gewoon door de TV en niet via de speakers?
Ja klopt. Scart aansluiting levert zowel geluid als beeld op he. En tevens de beste aansluiting de Wii heeft. De Wii heeft namelijk geen HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:07
Xtr3me4me schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:58:
[...]
Ja klopt. Scart aansluiting levert zowel geluid als beeld op he. En tevens de beste aansluiting de Wii heeft. De Wii heeft namelijk geen HDMI aansluiting.
Je kan voor de WII een componentkabel kopen die je op de receiver kan aansluiten. De receiver van de TS kan deze dan weer met componentkabels doorsturen naar de TV. Duurdere receivers die ook video kunnen scalen zouden dit ook via HDMI kunnen doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat mijn receiver geen HDMI video upscaling heeft. Dus kan ik mijn Wii best niet rechtreeks op de receiver aansluiten ,aangezien deze het beeld niet via HDMI zal kunnen overbrengen naar mijn tv? right?
Hetzelfde probleem stelt zich dan natuurlijk voor mijn PS2 en VCR...

Kan ik deze dan niet best rechtreeks op de TV aansluiten en de analoge audio-uitgang van mijn tv gebruiken om geluid via de speakers te krijgen?

Ik dacht aan volgende opstelling (verbeter me indien ik fout ben ;) )
- bluray --> receiver (hdmi)
- harddisk --> receiver (hdmi)
- receiver --> tv (hdmi)
- Wii --> tv (AV)
- PS2 --> tv (AV)
- VCR --> tv (AV)
- telenet digicorder --> tv (AV)
- tv --> receiver (audio analoog)
- telenet digicorder --> receiver (optisch): dit is misschien overbodig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:30:
Ik begrijp dat mijn receiver geen HDMI video upscaling heeft. Dus kan ik mijn Wii best niet rechtreeks op de receiver aansluiten ,aangezien deze het beeld niet via HDMI zal kunnen overbrengen naar mijn tv? right?
Hetzelfde probleem stelt zich dan natuurlijk voor mijn PS2 en VCR...

Kan ik deze dan niet best rechtreeks op de TV aansluiten en de analoge audio-uitgang van mijn tv gebruiken om geluid via de speakers te krijgen?

Ik dacht aan volgende opstelling (verbeter me indien ik fout ben ;) )
- bluray --> receiver (hdmi)
- harddisk --> receiver (hdmi)
- receiver --> tv (hdmi)
- Wii --> tv (AV)
- PS2 --> tv (AV)
- VCR --> tv (AV)
- telenet digicorder --> tv (AV)
- tv --> receiver (audio analoog)
- telenet digicorder --> receiver (optisch): dit is misschien overbodig???
Zoals je het net omschreef klopt het idd. Het beste om deze apparatuur direct aan te sluiten op je tv

Verwijderd

Topicstarter
en de optische kabel van de digicorder naar de receiver is optioneel??
Of sluit ik deze best wel aan?
Pagina: 1