Toon posts:

luminance changes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week of 2 loopt mijn monitor nogal irritant te doen. Het heeft te maken met de "luminance" instellingen.

Mijn beeldscherm begint namelijk te flikkeren waarbij die aangeeft dat de luminance steeds veranderd wordt van "video" naar "text" en andersom.

Dit doet die geheel op eigen wil en veranderd om de seconde, ontzettend irritant.

Heeft iemand enig idee waardoor dit probleem zich voordoet? En vooral hoe het valt te fixen?

Het ligt volgens mij niet aan mijn grafische kaart, want het zijn de beeldscherm instellingen die veranderd worden (dus via de beeldscherm opties zelf, via de knopjes van de monitor zeg maar).

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, als stroom er af te halen en door diverse beeldscherm opties te veranderen.

Hoop dat iemand weet hoe dit op te lossen valt.

Groeten,
Joost

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 13:31
wat voor een monitor heb je, heb je al geprobeerd om de kabels van de monitor te vervangen, doet de monitor het ook op een andere pc etc.

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Topicstarter
Viper_4111 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:18:
wat voor een monitor heb je, heb je al geprobeerd om de kabels van de monitor te vervangen, doet de monitor het ook op een andere pc etc.
Sorry, vergeten te vermelden; het betreft een iiyama LF704UT.

De monitor doet het op een andere pc, maar geeft dezelfde problemen.

Verwijderd

LF704UT?
Zo'n Vision Master CRT?
Is het niet gewoon heel goed mogelijk dat ie dood aan het gaan is niet omdat slecht behandeld is, maar omdat het gewoon zijn tijd is? 7-8 jaar?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:26:
LF704UT?
Zo'n Vision Master CRT?
Is het niet gewoon heel goed mogelijk dat ie dood aan het gaan is niet omdat slecht behandeld is, maar omdat het gewoon zijn tijd is? 7-8 jaar?
Klopt, het betreft die idd. De monitor is 6 jaar oud, ouderdom zou de oorzaak kunnen zijn.

Hij werkt echter prima, op deze storing na.

Verwijderd

Als dat het enige is, misschien een knopje dat vast hangt? Want hij identificeert het wel steeds? text en video zijn dan modes of iets?

Mijn ouders hebben er ook iiyama staan kan het me niet zo voor de geest halen qua knoppen (wie onthoud dat), maar het model herken ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:29:
Als dat het enige is, misschien een knopje dat vast hangt? Want hij identificeert het wel steeds? text en video zijn dan modes of iets?
Dat zijn idd modes.

Is het eigenlijk mogelijk alle instellingen van je monitor naar "standaard" te zetten?

Het is jammer dat ik niet exact kan laten zien wat er gebeurd.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Reset / restore to factory defaults ? optie zit er vast op.

Verwijderd

Maarja als ie iedere minuut (of iets) weer aangeeft te wisselen van modus, zou dat werken? Ik denk dat 'wissel telkens van modus' geen custom instelling zou zijn.
Pagina: 1