"Battery is not detected" bij nieuwe Acer Aspire 7730G

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Acer Aspire 7730G met Vista gekocht.

In Vista krijg ik de melding 'Battery is not detected' en als ik de stekker uit het stopcontact haal gaat de laptop inderdaad onmiddelijk uit.

Het lampje van de batterij gaat wel branden als ik de stekker in het stopcontact doe. Als ik de batterij eruit haal en de stekker weer in het stopcontact doe gaat dit lampje niet branden.

Heb ik een defecte batterij bij mijn laptop geleverd gekregen of is er nog iets wat ik kan proberen om het op te lossen?

Specs

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Wat meestal wel helpt is gelijk terug naar de winkel en vragen om een nieuwe (nadat je je probleem hebt laten zien)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb hem via mijn werk gekocht, vertrek binnenkort naar Japan voor een conferentie, en hoopte het nog even thuis op te kunnen lossen doordat ik gewoon wat doms had gedaan. Anders zit ik dus in Japan met een laptop zonder een werkende batterij, maar dat moet dan maar.

Ik wilde trouwens via de Acer website dezelfde vraag stellen maar ik kom niet door de verificatiecode heen?

https://customercare.acer...ercare/ProblemFacing.aspx

Specs

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Acer Computer Helpdesk
Europalaan 89
5232BC's-Hertogenbosch
0900-2020767

www.acer.nl

Probeer dit eens.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02 10:00

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Masterdam schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:57:
Ik heb net een nieuwe Acer Aspire 7730G met Vista gekocht.

In Vista krijg ik de melding 'Battery is not detected' en als ik de stekker uit het stopcontact haal gaat de laptop inderdaad onmiddelijk uit.

Het lampje van de batterij gaat wel branden als ik de stekker in het stopcontact doe. Als ik de batterij eruit haal en de stekker weer in het stopcontact doe gaat dit lampje niet branden.

Heb ik een defecte batterij bij mijn laptop geleverd gekregen of is er nog iets wat ik kan proberen om het op te lossen?
Belangrijk is wel om het probleem zo snel mogelijk te melden. Met een DOA krijg je inderdaad vaak meteen een nieuw exemplaar. Als je paar dagen wacht, dan wordt het al een stuk lastiger.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Bericht opsturen aan Acer is inmiddels gelukt. Zat even niet op te letten dat je door het schermpje van de verificatiecode moet scrollen |:(

Er is al een week of twee overheen voordat ik erachter kwam dat de batterij van de laptop het niet deed. Had het ding alleen nog maar geinstalleerd enz. met de stekker in het stopcontact. Toen ik vanmiddag de laptop afsloot en de stekker eruit trok terwijl hij aan het afsluiten was viel hij ineens uit, waardoor ik erachter kwam dat er een probleem was.

Specs

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Even een vraagje voor de zekerheid... Zit er geen beschermfolie over de batterijcontacten o.i.d.?

:X

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Haha nee daar heb ik nog wel naar gekeken maar kon niks vinden...

Dat t LEDje van de batterij wel aangaat (op oranje trouwens) op de laptop als de batterij erin zit, maar niet als ik hem eruit haal, geeft ook wel aan dat er iig contact gemaakt wordt toch?

Specs

Verwijderd

Lijkt erop dat de batterij niet ok is. Inderdaad proberen met een nieuw exemplaar en dan kom je er snel achter!
Pagina: 1