Programma om je MP3tjes te taggen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik ben gek op muziek en heb een behoorlijke muziekcollectie, ik probeer dan ook alles netjes te houden door zoveel informatie toe te voegen aan mijn MP3tjes. ( Jaar van het album, albumhoes, componist etc etc ) Dit doe ik dan ook allemaal via iTunes.

Probleem is dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb, ik heb er ook geen zin meer in. Kortom ; mijn muziek collectie ziet er niet meer uit.
Ik heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt om meerdere topics te zoeken, ik ben er helaas niet uitgekomen.

Op mijn Windows machine had ik Media Monkey. Dit programma ging automatisch je MP3tjes taggen, dit werkte prima
Ik zoek dus een vergelijkbaar programma. Op dit moment gebruik ik :

OS X 10.5.8 Leopard @ 2.4 GHz
iTunes 9.02
iPod Classic 120GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Het is maar de vraag hoeveel het voor jou toevoegd, maar ik heb Parallels geïnstalleerd om via Windows ID3 Tag-it te kunnen draaien. Dit vind ik op Windows het beste en snelste programma om massa's tags mee aan te kunnen passen.

Als je geen Parallels of VMWare hebt, dan heb je hier natuurlijk niks aan, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht in spanning af op meer reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Tjoekbezoer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:21:
Het is maar de vraag hoeveel het voor jou toevoegd, maar ik heb Parallels geïnstalleerd om via Windows ID3 Tag-it te kunnen draaien. Dit vind ik op Windows het beste en snelste programma om massa's tags mee aan te kunnen passen.

Als je geen Parallels of VMWare hebt, dan heb je hier natuurlijk niks aan, maar je weet nooit.
Dit ga ik denk ik ook maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Als je inderdaad op 1 of andere manier Windows weet te draaien dan kan ik Tag & Rename ook wel aanraden. Kan ook aan de hand van de bestandsnaam tags invullen en omgekeerd en van heel veel bestanden tegelijk tags aanpassen (album, componist, jaar ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:47
Inderdaad een prima programma, Tag&Rename. Kan ook via verbinding met Amazon covers en albuminfo downloaden.

Voor losse mp3's zoek ik eigenlijk ook nog iets om er via een online database covers, albumnaam, genre, jaartal bij te zoeken. MusicBrainz Picard wordt daarvoor aangeraden, maar bij mij zit ie er vaak naast of maakt ie van Albumnaam 'Greatest Hits' of een of andere verzamel-cd (maar ik wil het originele album!)

Verwijderd

Tja ik gebruik nog altijd 1 windows app op mijn mac gewoon omdat er geen vervanger is voor een feature die ik nodig heb ... labels exporteren.

mp3tag

Hiermee edit ik tags met de hand en plaats ik nummers in eigen albums waarna ik de tags exporteer naar labels welke ik weer kan printen. Het is voor mij een must have workflow waar ik nog geen mac app voor gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Tag en Rename is het enige programma wat ik nog gebruik op de windows laptop.. Voor OSX heb ik nog steeds niet een goed alternatief kunnen vinden helaas.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Deze doet het ook leuk:

http://download.cnet.com/...3000-2141_4-10232548.html

edit:

Foutje, the godfather is niet voor Mac, had niet goed gekeken.. :(

http://alternativeto.net/desktop/the-godfather/?platform=mac

Hier staan wel 3 alternatieven voor de Mac. Op Windows vond ik the godfather altijd een super programma'tje.

[ Voor 59% gewijzigd door jbdeiman op 11-12-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Op windows heb ik altijd gebruik gemaakt van Tag & Rename, goed programma, nooit problemen mee gehad. Maar om nou voor wat ID3-tags een hele virtuele server op te zetten vind ik ook weer zo wat...

Voor Mac is wellicht dit nog een optie:
http://www.tuneupmedia.com/
Pagina: 1