Play.com: Douane vs TNT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:06

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Ik heb enkele weken geleden een Bluray box besteld op Play.com, deze kostte daar 33 euro, stukken goedkoper dan in Nederland, dus ik denk: "Leuk als kerstcadeautje."

Nu kwam afgelopen week de postbode aan de deur, of ik even €18,06 wilde betalen, dit waren belastingen door de douane opgelegd. Ik heb die €18,06 niet betaald, en het pakje ligt op het postkantoor tot ik betaal, samen met een brief van de douane.

Ik ben eens gaan zoeken en vond hier dat je geen rechten en belastingen hoeft te betalen als je iets bestelt uit EU-landen. Omdat Play.com een EU-land is, ging (en ga) ik er van uit dat die €18,06 dus ten onrechte zijn opgelegd.

De douane zegt dat ze dit niet doen, die ontkennen ook een brief gestuurd te hebben en sturen mij door naar de TNT. De TNT gebeld, en kan mij niets nuttigs vertellen. Ze zeggen dat ik de €18 euro maar moet betalen, en dat ik hierna in beklag kan gaan. Dan duurt het 3 tot 4 maanden voor ik antwoord krijg.

Met andere woorden, die €18 euro ben ik dus kwijt, en dan is het nog maar zeer de vraag of ik die €18 euro terugkrijg. Dan had ik de box net zo goed in Nederland kunnen bestellen.

Heeft iemand hier ervaring mee, komen de pakketjes van Play.com wel uit de UK? Moet ik de credit card maatschappij het bedrag laten storneren? Hulp wordt enorm op prijs gesteld!

/edit: Inmiddels wel gevonden dat retouren naar Oxfordshire in Engeland gestuurd kunnen worden, binnen de EU dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypho op 09-12-2009 11:50 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Play.com is gevestigd op één van de kanaaleilanden, dus het is mogelijk dat je douanekosten moet betalen
quote: wiki
De eilanden behoren niet tot het Verenigd Koninkrijk, maar zijn autonome bezittingen van de Britse Kroon (crown dependencies). De eilanden zijn derhalve geen leden van het Britse Gemenebest en de Europese Unie.
Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen

Voor bepaalde gebieden die deel zijn van het douanegebied van de EU, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:

* de Åland eilanden (Finland)
* de Canarische eilanden (Spanje)
* de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
* de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
* Berg Athos (Griekenland)

[ Voor 40% gewijzigd door Ike. op 09-12-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Idd, Play.com valt niet onder het Schengen verdrag.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hmm, het is natuurlijk wel misleidend. AFAIK is het bedrijf gevestigd in de UK, maar komen de producten ergens anders vandaan dus....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Er zijn meer van de shops die op de kanaaleilanden zitten. Betekent dus dat je kans hebt dat je wel invoerrechten moet betalen. Als je mazzel hebt hoef je niks te betalen. Voor mij de reden om gewoon bij Amazon te bestellen. Wellicht iets duurder door de invoerrechten e.d. maar geen gezeur en lekker snel.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-12-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het gaat hier waarschijnlijk niet om invoerrechten (douanerechten), maar om BTW.
Voor bedragen tussen de 22 en 150 Euro (inclusief verzendkosten e.d.) hoeft er alleen BTW betaald te worden.
Voor Amazon.co.uk gelden er geen douanerechten, maar wel voor Amazon.com (vanaf 150 Euro).

Er staat inderdaad bij Play.com niets vermeld over VAT (BTW), dus houden ze die misschien niet in.
Wel een instinker, omdat overal op de site over UK wordt gesproken.
Zelf al veel besteld hier en nog nooit BTW hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Flitzer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:04:
Ik ook nooit problemen gehad, vandaar dat ik nu een beetje verbaasd was. Beetje misleidend dus vanuit Play.com.

Wat kan ik nu het beste doen, gewoon betalen kost me €18 euro meer, moet ik gewoon de credit card maatschappij het geld terug laten halen wegens misleiding, en dan het bedrag, min de kosten aan Play.com betalen?

Het pakketje kostte 33 euro, de BTW is dan een kleine 7 euro, is die overige 11 euro dan een boete ofzo? En als ik dus BTW betaal, kan ik dan de UK BTW ook terugkrijgen op de een of andere manier?

[ Voor 7% gewijzigd door Ypho op 09-12-2009 12:14 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

BTW wordt volgens mij gerekend tegen de Nederlandse adviesprijs van een product.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
De 'inklaringskosten' bij TNT bedragen 12.50(!) Euro, wat dus lijkt te kloppen.
Dit is terug te vinden onder pakketten op de site van TNT Post (sorry, geen link).
Dan betaal je liever vooraf BTW 8)7
Een enorme instinker dus.
Bij weigeren wordt het pakket teruggestuurd of vernietigd (kiest de afzender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik vind het zelf maar een vage bedoeling. Misschien moet je eens met PLAY bellen en kijken wat zij kunnen doen of ervan zeggen.
Ik zou bijna zeggen laat ze het pakketje maar terug sturen naar PLAY en dan bestel je t nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
TNT rekent nog een leuk bedrag "administratie"kosten (meer dan de BTW), kan niet meer vinden waar ik het eerder had gevonden maar geloof dat je tot 22 euro vrij kunt invoeren.
Alles daarboven is + BTW en de grootste klap de "kosten" van TNT.

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

In al die jaren bestellen bij Play.com heb ik dit ook 1 keer meegemaakt. De Belgische post dacht dat het uit de USA kwam en rekende dus importrechten aan. Fout van de post, niet van Play, wel stom maar ik was meer tijd & geld kwijt bij het argumenteren bij de post dan gewoon de rechten te betalen. Is wel alweer 2 jaar geleden. Voor de rest nooit problemen gehad met Play.com

Ik geef dit topic wel een tikje naar Shopping Forum want dit is niet echt Spielerij related.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 09-12-2009 13:29 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi streep Stuffis Generalis door en vult Shopping Forum in

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

moto-moi :>

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/

ff zoeken en je weet meer...

Uit een EU-land Waarde onbeperkt
Geen douanerechten
Geen btw

Uit een niet-EU-land Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw

Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw

Hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen verschilt per product. Voor het actuele tarief belt u de BelastingTelefoon Douane.( 0800-0143 ) In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.

doe je voordeel ermee.

al die belastingen en invoerrechten bestaan in landen zodat de interne markt word beschermt, anders kunnen vele winkels sluiten, en staan mensen zonder werk op straat. geld niet alleen voor electronica, maar voor alle producten, food, non-food, grondstoffen, auto`s... enz.. enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 12:16

-d-

Ypho schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:14:
[...]

Ik ook nooit problemen gehad, vandaar dat ik nu een beetje verbaasd was. Beetje misleidend dus vanuit Play.com.

Wat kan ik nu het beste doen, gewoon betalen kost me €18 euro meer, moet ik gewoon de credit card maatschappij het geld terug laten halen wegens misleiding, en dan het bedrag, min de kosten aan Play.com betalen?

Het pakketje kostte 33 euro, de BTW is dan een kleine 7 euro, is die overige 11 euro dan een boete ofzo? En als ik dus BTW betaal, kan ik dan de UK BTW ook terugkrijgen op de een of andere manier?
# If your delivery address is outside of Jersey, you may be subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Any such additional charges for customs clearance must be borne by you. You should note that customs policies vary widely from country to country; Play.com advises each customer to contact their local customs office for further information.
Misleiding??? Staat gewoon op hun website. Je bent zelf met die voorwaarden accoord gegaan. Het is gewoon pech, bij mij zijn 200+ bestellingen zonder douane er doorheen gekomen.

En het is dus geen UK BTW, want play verstuurd niet vanaf de UK. Dus valt niks van terug te krijgen.

Edit: 12.50 inklaringskosten van TNT is ook belachelijk, maar kan Play niks aan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door -d- op 09-12-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
-d- schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:45:
Misleiding??? Staat gewoon op hun website. Je bent zelf met die voorwaarden accoord gegaan.
Misleiding is nog niet hetzelfde als 'beetje misleidend'.
Je moet inderdaad goed zoeken om die specifieke voorwaarden te vinden en weinig mensen zullen die voorwaarden tot in detail doornemen.
Er zullen vermoedelijk ook erg weinig klanten uit Jersey bij Play.com bestellen.
Verder is er op de site geen enkele hint te vinden over mogelijke BTW opslag (en inklaringskosten).
Het lijkt erop dat de business van Play.com dus draait om de fiscale uitzondering van Jersey en het feit dat de douane zelden kosten in rekening brengt.
Dit verklaart natuurlijk wel de lage prijzen, want 19% BTW niet af hoeven dragen is een leuk prijsverschil.

Bij Zavvi (The Hut) staat er ook een dergelijke uitzondering, zie price and payment.
Zavvi geeft aan dat de prijzen wel inclusief VAT zijn, maar dat er buiten de UK en Jersey mogelijk wel invoerrechten of belasting bovenop komen.
Hierbij zou het voor Nederland mogelijk om het kleine verschil in BTW gaan, wat natuurlijk helemaal belachelijk zou zijn gegeven de hoge inklaringskosten.
Wel lijkt er dus een verschil te zijn tussen Zavvi en Play.com, want Play.com beperkt zich volledig tot Jersey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ypho schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:14:
[...]
gewoon die € 18 betalen. andere keus heb je niet.
Je hebt zelf bij play besteld, en niet goed genoeg gekeken of er sprake is van importkosten.
Op de game-import forums op got staat ook heel duidelijk uitgelegd dat bijna alle "engelse" (muv amazon) voornamelijk op de kanaaleilanden zitten.

Meestal heb je geluk en moet je niks betalen, maar af en toe pikt de douane er wel eens iets uit.
Met boxen is dit risico uiteraard groter dan met losse dvd's of games.

Dat TNT belachelijke importkosten rekent, daarvoor moet je bij TNT klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Flitzer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:37:
[...]Misleiding is nog niet hetzelfde als 'beetje misleidend'.
Mee eens, mijn reactie was ook meer op het feit dat de TS het geld evt. wil terugboeken via z'n creditcard wegens misleiding - wat ik dus absoluut niet vind kunnen.
Je moet inderdaad goed zoeken om die specifieke voorwaarden te vinden en weinig mensen zullen die voorwaarden tot in detail doornemen.
Voorwaarden staan zodra je een bestelling doet 'I agree with the terms & conditions' - met link. Het feit dat mensen dit niet lezen kan je Play niet kwalijk nemen. Dat ze het duidelijker aan kunnen geven, ja - het zou misschien netter zijn, maar het is nou eenmaal een buitenlandse webshop en de klant heeft gewoon de zelf de onderzoeksplicht hiervoor.
Bij Zavvi (The Hut) staat er ook een dergelijke uitzondering, zie price and payment.
Zavvi geeft aan dat de prijzen wel inclusief VAT zijn, maar dat er buiten de UK en Jersey mogelijk wel invoerrechten of belasting bovenop komen.
Hierbij zou het voor Nederland mogelijk om het kleine verschil in BTW gaan, wat natuurlijk helemaal belachelijk zou zijn gegeven de hoge inklaringskosten.
Wel lijkt er dus een verschil te zijn tussen Zavvi en Play.com, want Play.com beperkt zich volledig tot Jersey.
Jersey heeft geen VAT (enkel een lage GST). Het zou kunnen zijn dat UK inwoners een andere belastingconstructie hebben met Jersey, gezien het een soort van onderdeel van de UK is en daarom dus niet 15% VAT hoeven te betalen. Maar zavvi en play zijn gelijk qua belastingconstructie.

En de mensen uit Jersey bestellen veel bij Amazon UK - ze hoeven namelijk daar weer geen VAT te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Flitzer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:04:
Het gaat hier waarschijnlijk niet om invoerrechten (douanerechten), maar om BTW.
Voor bedragen tussen de 22 en 150 Euro (inclusief verzendkosten e.d.) hoeft er alleen BTW betaald te worden.
Voor Amazon.co.uk gelden er geen douanerechten, maar wel voor Amazon.com (vanaf 150 Euro).

Er staat inderdaad bij Play.com niets vermeld over VAT (BTW), dus houden ze die misschien niet in.
Wel een instinker, omdat overal op de site over UK wordt gesproken.
18 euro BTW op een DVD van 33 euro?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:59:
[...]

18 euro BTW op een DVD van 33 euro?
BTW + inklaringskosten

http://www.tntpostpakkets...toms-clearance/index.aspx
even doorklikken naar "wat zijn de kosten"

TNT rekent € 12,50 als administratiekosten voor het afwerken van de BTW aangifte, en het innen van dit bedrag.

[ Voor 40% gewijzigd door M a r c o op 09-12-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Heb niet helemaal doorgelezen wat hierboven gezegd word, maar vind het wel bizar. Heb echt al 30 keer besteld bij play.com en nog nooit iets te betalen voor verzending, op wat voor manier dan ook.......

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf nu een euro per keer in een spaarpot voor de keer dat ie wordt tegen gehouden door de douane ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
afraca schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:37:
Heb niet helemaal doorgelezen wat hierboven gezegd word, maar vind het wel bizar. Heb echt al 30 keer besteld bij play.com en nog nooit iets te betalen voor verzending, op wat voor manier dan ook.......
hij heeft het ook over een box.
denk dat de kans op controle dan groter is dan bij een bubbelenvelope met een enkel dvd doosje erin.
plus het ligt er ook aan wat play.com op het label zet van het pakje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

M a r c o schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:48:
[...]

hij heeft het ook over een box.
denk dat de kans op controle dan groter is dan bij een bubbelenvelope met een enkel dvd doosje erin.
plus het ligt er ook aan wat play.com op het label zet van het pakje natuurlijk.
Dat heeft er volgens mij ook mee te maken. Toen ik nog in Den Haag woonde kwamen nl alle boxen via TNT binnen, en alle enkele DVD's/games/etc per bubbelenvelope per Selektvracht.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Misleiding??? Staat gewoon op hun website. Je bent zelf met die voorwaarden accoord gegaan. Het is gewoon pech, bij mij zijn 200+ bestellingen zonder douane er doorheen gekomen.
Klopt, maar niet iedereen (ik ook niet) weet dat Jersey niet in de UK ligt, zoals welke indruk wel gewekt wordt door de website zelf. Bij de UK horen en in de UK liggen zijn totaal verschillende dingen, mag wel iets duidelijker naar voren komen dan 1x "Island of Jersey" in de algemene voorwaarden van 5 A4tjes. Daar komt bij dat ze bij de belasting/douane wel iets duidelijker mogen aangeven dat de Kanaaleilanden niet bij de BTW-vrije gebieden horen.
wat ik dus absoluut niet vind kunnen.
Ik zeg ook niet dat ik dit ga doen, ik vroeg om suggesties en somde mogelijkheden op. Want als ik niet betaal wordt het pakketje teruggestuurd en krijg ik m'n geld toch ook terug.

Anyway ik ga die 18 euro gewoon betalen, nu is de box net zo duur als in NL, een duurder kerstcadeautje dan verwacht, maarja.
Vanaf nu een euro per keer in een spaarpot voor de keer dat ie wordt tegen gehouden door de douane ;)
Precies :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ypho op 10-12-2009 08:02 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Overlaatst nog de box van The Beatles gekocht, wat ook een serieuze grote doos is en ook geen douanekosten moeten betalen. Nog nooit douanekosten moeten betalen bij Play.

Bij zaken die uit Azië komen daarentegen... Daar weten ze me altijd te vinden. Daarom probeer ik het ook wat lokarer te houden of ebay-shops die de zaken als 'gift' versturen.

Je hebt dus gewoon pech en veel meer dan die 18 euro betalen kan je niet doen. Er is nog wel een andere mogelijkheid, maar die is niet heel zuiver op de graat: je wacht een drietal weken en laat play.com weten dat je het pakketje niet ontvangen hebt. Play stuurt je dan zonder problemen een nieuw exemplaar op, die dan waarschijnlijk zonder douanekosten bij je zal geraken. Eerlijk is natuurlijk anders...

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
DarthDavy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:11:
[...]

Je hebt dus gewoon pech en veel meer dan die 18 euro betalen kan je niet doen. Er is nog wel een andere mogelijkheid, maar die is niet heel zuiver op de graat: je wacht een drietal weken en laat play.com weten dat je het pakketje niet ontvangen hebt. Play stuurt je dan zonder problemen een nieuw exemplaar op, die dan waarschijnlijk zonder douanekosten bij je zal geraken. Eerlijk is natuurlijk anders...
Mag toch hopen dat dit geen serieuze opmerking is, iedereen die importeert weet dat je er op moet letten waar het vandaan komt en dat je dan eventueel met importkosten kan worden geconfronteerd. Het is niet voor niets zo goedkoop... En iets wat te mooi klinkt om waar te zijn is dat vaak ook ;)

Daarnaast we hebben het hier over 18 euro, ga jij voor 18 euro fraude plegen omdat je zelf niet goed hebt opgelet? Ook zal Play zelf toch ook wel kunnen zien waar het pakketje is als het met de TNT is verzonden, dus dat lijkt me niet zo handig ;)

Heb het zelf gelukkig nog nooit gehad, importeer overal vandaan(Canada, Engeland, Hong Kong, kanaaleilanden) maar nooit iets van douane gehoord. Denk ook meer dat het een toevalstreffer is bij de TS, maar als je geen risico wilt lopen ren dan gewoon naar de Media Markt ofzeu :X

Verwijderd

Rctworld schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:28:
[...]

Ook zal Play zelf toch ook wel kunnen zien waar het pakketje is als het met de TNT is verzonden, dus dat lijkt me niet zo handig ;)
Goedkope pakketten worden vaak verstuurd zonder tracking/verzekering. Als je een tracking nummer wil op een internationale verzending ben je zo het dubbele kwijt aan verzendingskosten.

Pakketten zonder tracking die 'verloren' gaan, zijn bij kleinere shops vaak risico van de besteller. Grotere spelers (zoals Play) doen hier vaak wat minder moeilijk over. Al weet ik niet hoe ze gaan reageren als je eerste bestelling al meteen 'verloren' gaat :') Eea gaan een stuk vlotter als je al wat succesvolle aankopen op je account heb staan, vermoed ik (zelf nooit nodig gehad want er zijn bij mij nog nooit bestellingen niet aangekomen eig.)

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

DarthDavy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:11:
Overlaatst nog de box van The Beatles gekocht, wat ook een serieuze grote doos is en ook geen douanekosten moeten betalen. Nog nooit douanekosten moeten betalen bij Play.

Bij zaken die uit Azië komen daarentegen... Daar weten ze me altijd te vinden. Daarom probeer ik het ook wat lokarer te houden of ebay-shops die de zaken als 'gift' versturen.

Bij de The Woody Allen Collection Box Set ook niks extra's hoeven te betalen, terwijl dat wel degelijk een andere verpakking was dan een enkele dvd. * afraca vind play.com awesome :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

M a r c o schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:00:
[...]
TNT rekent € 12,50 als administratiekosten voor het afwerken van de BTW aangifte, en het innen van dit bedrag.
Dat is ook best belachelijk eigenlijk. 5,50 BTW en 12,50 administratiekosten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04
Ik heb zelf ook iets dergelijks gehad bij play.com. Alleen had KPN/TNT zo lang gewacht met het afleveren van het pakketje, dat ik bij play.com al had aangegeven dat het pakketje niet was aangekomen (dat kan pas na 21 dagen, dus kun je nagaan hoelang het toen al onderweg was). Play.com heeft netjes een pakketje verstuurd, die heb ik ontvangen, en een paar dagen later kwam KPN/TNT langs met het eerste pakketje, en een verzoek om 18 euro te betalen. Dat pakketje geweigerd, en nooit meer iets van gehoord.

Overigens wel vaker besteld bij play.com, en soms wel, maar meestal geen kosten hoeven te betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Poltergeist op 10-12-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:39:
[...]

Goedkope pakketten worden vaak verstuurd zonder tracking/verzekering. Als je een tracking nummer wil op een internationale verzending ben je zo het dubbele kwijt aan verzendingskosten.

Pakketten zonder tracking die 'verloren' gaan, zijn bij kleinere shops vaak risico van de besteller. Grotere spelers (zoals Play) doen hier vaak wat minder moeilijk over. Al weet ik niet hoe ze gaan reageren als je eerste bestelling al meteen 'verloren' gaat :') Eea gaan een stuk vlotter als je al wat succesvolle aankopen op je account heb staan, vermoed ik (zelf nooit nodig gehad want er zijn bij mij nog nooit bestellingen niet aangekomen eig.)
Ik heb al wel meerdere aankopen, maar ik ga niet frauderen, zo ben ik ook niet. Feit blijft dat ik beter had moeten opletten. Maar tegelijkertijd mag Play.com wel iets duidelijker zijn dat ze van de Kanaaleilanden komen (staat er precies 1x), evenals de douane, ik heb moeten zoeken om te vinden dat de Kanaaleilanden niet in het BTW vrije deel liggen van de EU.

Zoals ik eerder aangaf is het jammer, maar een klacht naar TNT komt er wel dat ze 12.50 vragen om een kleine 6 euro aan BTW op te geven, maarja, al die keren dat het zonder problemen is gegaan...

Mijn vraag is beantwoord, als het aan mij ligt mag er een slotje op, tenzij we nog even door discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ypho schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:35:

Mijn vraag is beantwoord, als het aan mij ligt mag er een slotje op, tenzij we nog even door discussieren.
Slotjes worden alleen gezet indien de policy wordt overschreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

[...]

En het is dus geen UK BTW, want play verstuurd niet vanaf de UK. Dus valt niks van terug te krijgen.

Edit: 12.50 inklaringskosten van TNT is ook belachelijk, maar kan Play niks aan doen.
Post word wel degelijk vanuit Engeland verstuurd, play zit alleen qua hoofdkantoor daar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:04:
[...]

Post word wel degelijk vanuit Engeland verstuurd, play zit alleen qua hoofdkantoor daar.
Dat klopt niet helemaal. Play zal vast wel eens vanuit Engeland versturen, maar ze versturen ook gewoon vanaf Jersey via Engeland naar Nederland. Ik heb overigens ooit eens een door Play verzonden boek ontvangen via Frankrijk...
Overigens denk ik dat het voor de douane niet zo veel uitmaakt waar vandaan verstuurd wordt: je koopt in Jersey dus ben je officieel BTW verschuldigd.

Feit blijft dat de inklaringskosten van TNT tegenwoordig vaak meer bedragen dan het verschuldigde BTW-bedrag. Vooral vervelend als je iets koopt dat maar net duurder dan 22 euro is. Persoonlijk betaal ik dan liever een paar euro meer bij een andere winkel zodat ik dat risico niet loop - tenzij het om een product gaat dat nergens anders te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:04:
[...]

Ehm. Nee hoor - ze versturen vanuit Jersey/Kanaaleilanden. Net zoals HMV/Zavvi/TheHut/etc.
Als ze vanuit UK zouden versturen zouden ze namelijk VAT moeten berekenen, wat niet het geval is.

Dat er af en toe een stickertje o.i.d. op zit met UK/Frankrijk kan betekenen dat ze het via die bestemmingen hebben gestuurd, maar de originele zending komt altijd uit Jersey.

[ Voor 38% gewijzigd door -d- op 13-12-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Dit is dus duidelijk NIET de bedoeling!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 18:27 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:26
Ik bestel erg veel bij webshops in Engeland.

Bestel volgende keer gewoon bij:

shopto.net
gameplay.co.uk
amazon.co.uk
thehut.com

Allemaal betrouwbaar, TheHut duurt het nog welleens wat langer dan de andere webshops (kan soms week tot 2 duren), de rest is er altijd de na een dag of 4, waarvan Amazon enorm snel is (soms 2 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
STIMPPYYY schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:13:
Ik bestel erg veel bij webshops in Engeland.

Bestel volgende keer gewoon bij:

shopto.net
gameplay.co.uk
amazon.co.uk
thehut.com

Allemaal betrouwbaar, TheHut duurt het nog welleens wat langer dan de andere webshops (kan soms week tot 2 duren), de rest is er altijd de na een dag of 4, waarvan Amazon enorm snel is (soms 2 dagen).
TheHut.com ligt ook op Jersey, net als Play.com, dus daar kan je net zo goed te maken krijgen met douanekosten.

Ik bestel erg veel dingen in buitenland (ook bij Play.com) en ik heb volgens mij in de 9 jaar dat ik dat doe 3 keer invoerrechten moeten betalen, altijd met pakjes uit USA volgens mij (Amazon 2 keer en nog andere webshop 1 keer).

Mij irriteren die €12,50 inklaringskosten van TNT behoorlijk. Is bij mij meestal meer dan de BTW die ik moet betalen :r. Nou ja, kosten van het importeren zullen we maar zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik heb overigens 34 keer wat besteld bij Play.com en nog nooit extra hoeven bijbetalen. Het is echt een soort loterij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, even het verzoek om geen "IK OOK" reacties te plaatsen. :)
Pagina: 1