PHP-Fusion - Event Calendar

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik maak gebruik van de Event Calendar 0.8.4 van wibix i.c.m. PHP-Fusion 7.0.0.6.
Deze werkt overigens hartstikke goed behalve het volgende euvel.

Alle gebruikers die hun geboortedatum hebben ingevuld in hun profiel en geboren zijn voor 1970 komen in de kalender terecht op 01-01-**.
Alle gebruiker die jonger zijn dan 1970 komen netjes op de correcte datum terecht.
Iemand dit al eens gezien?

Afbeeldingslocatie: http://rosevalley-networks.net/images/photoalbum/album_1/example_calendar_birthday_error.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat zegt de maker van dit probleem dan? Heb je uberhaupt wel iets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:28

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Goh, vermoed jij ook een unix timestamp Cartman?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 08:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed dat het te maken heeft met het gebruikte datatype. Waarschijnlijk hebben ze een unix timestamp variant gebruikt die niet negatief kan worden. Een dergelijke timestamp wordt uitgedrukt in het aantal secondes sinds 1 januari 1970. Als deze waarde niet negatief kan worden kan er dus geen waarde voor die datum opgeslagen worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MueR schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:16:
Goh, vermoed jij ook een unix timestamp Cartman?
Niet teveel weggeven nu ;)

Ik gok op een combinatie, datum wegschrijven met unix timestamp en het jaar wel goed gezien het jaartal wel goed doorkomt. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat een developer dat zo zou maken :)

ohnee, hij heeft niet aan dat t jaartal wel goed doorkomt, tja...dan is t duidelijk :+

[ Voor 44% gewijzigd door Cartman! op 09-12-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
De date() functie van PHP gaat niet verder terug dan de Unix Epoch (January 1 1970 00:00:00 GMT). Zie http://nl.php.net/manual/en/function.date.php. Ik denk dat daar door het probleem wordt veroorzaakt. De maker van die kalender zal dus een andere manier moeten bouwen om geboortedata van voor 1970 te berekenen.

Edit:
Spuit 11, maar wel met linkje naar documentatie! :7

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 09-12-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Geweldig heren! Dan weten we nu in ieder geval de oorzaak, wel stom dat de schrijver daar niet over heeft nagedacht.
Ik ben bang dat ik dat zelf niet kan herschrijven, zal een bericht sturen naar de maker.

Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Goed, met de diverse reacties moet je wel vooruit kunnen. Ik vraag me dan alleen wel af waarvoor de maker het origineel heeft opgezet eigenlijk. Voor een geboortedatum wil je over het algemeen gewoon het DATE type gebruiken, niet INT. Ik kan me haast niet voorstellen dat de originele auteur dit niet is tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
De infusion bestaat toch al even (2006), http://wibix.de/infusions...panel/download.php?did=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

MueR schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:22:
Goed, met de diverse reacties moet je wel vooruit kunnen. Ik vraag me dan alleen wel af waarvoor de maker het origineel heeft opgezet eigenlijk.
Misschien voor toekomstige events? Vrij weinig websites zullen events uit het verleden in hun database opnemen. Daarnaast iemand zal iemand niet op 6 juni 1969 jarig zijn, maar op 6 juni 2010! geboortedatum != verjaardag. Ben trouwens wel benieuwd hoe de TS code omgaat met een geboortedatum zoals 29 februari 1976. Zal Ruud volgens zijn kalender uberhaupt jarig zijn in 2010, of wordt het dan een dag later, terwijl hij het al 33 jaar op de 28ste viert.. (behalve dan eemaal in de vier jaar (Y2K uitgezonderd)).

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een geboortedatum is dan ook niet "een verjaardag". Het is een referentiepunt voor een jaarlijks terugkerend event. Of dit nou echt intended use is voor de module weet ik niet, maar als de geboortedata bijvoorbeeld uit de userinfo worden gehaald, dien je gewoon date te gebruiken.

Overigens is het van de zotten om een kalender die je publiek wil releasen alleen maar vooruit te laten werken. Wat als ik nou in mijn agenda wil zetten dat op 14 juni 1964 een bepaald evenement gebeurde, wbijvoorbeeld een trouwdag van ouders. Moet ik het dan maar op een willekeurig jaar inplannen? Best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Het lijkt of de calendar het op wibix.de het wel doet:
http://wibix.de/infusions/aw_ecal_panel/calendar.php

Correctie: Meneer Wibix heeft al deze zogenaamde geboortedata op 2005 gezet, hij weet dus van de fout :S

[ Voor 90% gewijzigd door eXisTa op 09-12-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Interessant zou zijn om te weten of het in de database wel correct staat. Kun je dat opzoeken via phpmyadmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

eXisTa schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:22:
Ik ben bang dat ik dat zelf niet kan herschrijven, zal een bericht sturen naar de maker.
...waarmee dit topic verder alle zin binnen dit subforum verliest. ;) Voor een volgende keer: we praten hier over zelf programmeren. Als je die intentie niet hebt of het zelfs niet kunt, dan kun je maar beter meteen contact opnemen met de makers. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• eXisTa
  • Niet online
De kalender bleek toch wel goed geschreven te zijn maar de fout lag bij de gebruiker/ik, zoals 9 van de 10 keer.
Ik had contact opgenomen met de schrijver en deze wees mij erop dat het bij hem gewoon werkte en dat ik mogelijk iets verkeerd had ingesteld in PHP 5 php.ini :S.
Toen schoot me iets te binnen:
Onbewust maakte mijn hostingprovider (ik mag geen namen noemen) gebruik van PHP 4 (ik ging er vanuit dat deze standaard PHP 5 gebruikte) welke niet goed samenwerkt met de Event Calendar.

Gelukkig kon ik volgens de hostingprovider een .htaccess bestandje aanmaken met een Handler die aangeeft dat ik PHP 5 wil gebruiken.

Het was ook meteen opgelost toen! Geweldig, ik was echt al weken bezig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.