• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Beste tweakers,

Ik wil een nieuwe DC gaan opzetten. Windows 2008R2 x64. DNS, DHCP en AD zijn de enige services die gehost gaan worden voor zo'n 400 gebruikers.

Ik heb hier een Dell PowerEdge R300 met een L5410 (quad Xeon @ 2.33), 2GB aan geheugen en een RAID 1 SATA.

Ik ben van mening dat dit een geschikte machine is voor deze doeleinden, echter mijn manager wil zeker weten dat deze bak qua hardware voldoet.
Zijn er richtlijnen voor een DC i.c.m. een bepaald gebruikersaantal en deze services?

B.v.d.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:26
http://www.microsoft.com/.../system-requirements.aspx

EDIT:
En deze uiteraard http://technet.microsoft....=BDM&go=MAPTN&dt=04012009

[ Voor 53% gewijzigd door Hari-Bo op 09-12-2009 11:10 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
MAP toolkit, niet eerder van gehoord, maar een zeer interessante tool.

Bedankt.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
Ik heb hier een Dell PowerEdge R300 met een L5410 (quad Xeon @ 2.33), 2GB aan geheugen en een RAID 1 SATA.
ZAT
quad core is zelfs ZWAAR overkill.
Als je meer planned met een DC dan DC, DNS en DHCP, dan mag je je afvragen of de specs genoeg zijn. Anderzijds kun je hier 1000 users of meer met gemak bedienen (als in je AD mag best 30k users hebben, en je site 1000 users). Uiteraard is een secondary DC gewenst ivm fault tollerance maar niet voor load.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:26
Razwer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:26:
[...]

ZAT
quad core is zelfs ZWAAR overkill.
Als je meer planned met een DC dan DC, DNS en DHCP, dan mag je je afvragen of de specs genoeg zijn. Anderzijds kun je hier 1000 users of meer met gemak bedienen (als in je AD mag best 30k users hebben, en je site 1000 users). Uiteraard is een secondary DC gewenst ivm fault tollerance maar niet voor load.
Wat extra RAM erbij is nooit verkeerd, dat scheelt dik in performance in Server 2008, tegenwoordig is de CPU meestal geen bottleneck maar het RAM geheugen.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
2gb is prima, al is het prijsverschil tussen 2 en 4 gb verwaarloosbaar. meer is wel beter,

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1