Sheeva sharepad wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:06
Ik heb een vraag over sheevaplug - samba share - windows 7

Thuis, in mijn eigen netwerk, is mijn sambashare onder windows 7 als netwerkverbinding bereikbaar onder

\\SHEEVA\

Heel makkelijk.

Ben ik nu elders, dan maak ik een pptp VPN naar huis. Ik krijg dan een IP-adres van hetzelfde netwerk als thuis. Echter \\SHEEVA\ werkt dan niet meer, dus ik moet altijd een aparte verbinding over het ip-adres aanmaken. dat werkt wel/

Hoe krijg ik \\SHEEVA\ over de VPN wel aan de gang, zodat ik gewoon met één netwerkkoppeling kan blijven werken?

Verwijderd

Het is me nu niet helemaal duidelijk over welk platformen je het hebt (wat er op je server draait en wat op je laptop). Maar waar ik denk dat het aan ligt, is dat hostnames onder Windows door je router worden verspreidt middels WINS (meende ik), wat vervolgens niet gedaan wordt als je via VPN verbind. Wat je kunt proberen is om onder je hosts bestand je servers IP te fixen aan een hostname. Dit doe ik ook altijd met mijn servers. Dit doe je door onder /etc/hosts (geen idee wat de locatie onder Windows is) een regel toe te voegen. Bijvoorbeeld:
code:
1
192.168.1.150    sheeva

Nu verwijst sheeva altijd naar 192.168.1.150 ongeacht hoe of waar je verbonden bent. Je kunt nu door je gehele systeem de hostname sheeva gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 10:46 ]

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:06
Thanx, samba share op linux, windows 7 als host.

aha, ik kan ook WINS eens aanzetten op samba, heb daar iets van gezien. Anders idd via HOSTS.

Working on it,thanx!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Posts even afgeplists uit de Kroeg, vragen het lieft gewoon in loss topics :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME