Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
** Weet niet waar dit topic het beste past dus als hij ergens anders hoort dan hoor ik het wel **

Ik heb sinds kort een Aopen MP45-DR Mediacenter aangesloten op een Philips 37PFL5604.
Als ik de Mediacenter aan heb dan verschijnen er strepen op het beeld (alleen bij RTL4).

- Mediacenter zit met HDMI kabel aangesloten op de TV
- Mediacenter maakt via draadloos netwerk verbinding met internet
- TV zit rechtstreeks op de analoge kabel aangesloten

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Het rare is dat het maar bij 1 zender is - de rest is wel prima als de computer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ik heb zelf ook nog wat gezocht en dit lijkt wel op wat ik heb: http://www.kabelkeur.nl/s...ruis-een-zender/oorzaken/

Storing oplossen
Ruis of strepen op één of enkele zenders (Analoge TV)

Onbeschermde of loszittende bekabeling
Ergens in uw huis is er lekkage van het tv-signaal. Die zorgt voor ruis en strepen op de televisie. Niet op alle kanalen. Want de kracht van het tv-signaal verschilt per zender. Nederland 1 is dan bijvoorbeeld wel oké, maar MTV niet.

---------

ik zal eens kijken wat voor een antenne-kabel er nu in zit. Volgens mij een goedkoop kabeltje. Aangezien de Wifi antenne direct onder de TV staat kan ik me voorstellen dat dat kan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Was dus inderdaad een kwestie van een andere antenne-kabel. Ik heb bij de Praxis een Coax 100Hz aansluitsnoer gekocht, HF afgeschermd met 100 Hz filter voor storingsvrij beeld. Voor € 7.99 ben ik weer streep-vrij.

Er kan dus een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

njitter schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:32:
Was dus inderdaad een kwestie van een andere antenne-kabel. Ik heb bij de Praxis een Coax 100Hz aansluitsnoer gekocht, HF afgeschermd met 100 Hz filter voor storingsvrij beeld. Voor € 7.99 ben ik weer streep-vrij.

Er kan dus een slotje op.
Ik lijk een zelfde soort probleem te hebben (op dezelfde zenders althans), maar ik heb dit ook op de ontvangstbox van UPC, als mijn mediacenter die er naast staat aanstaat tenminste. Het lijkt dus of iets uit het mediacenter de ontvangst verstoort. Waardoor komt dit? Is hier iets tegen te doen?