Toon posts:

onkyo 607 geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn onkyo 607 reciever.

Als ik mijn xbox of tv kastje van ziggo aansluit op mijn onkyo reciever (in gaat via component en uit gaat via HDMI naar mijn tv) krijg ik alleen maar een blauw beeld op mijn tv.

Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd en het boekje 2x doorgelezen maar 't lukt me niet om er beeld via component uit te krijgen.

iemand die mijn kan helpen?
alvast bedankt

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
http://www.eu.onkyo.com/d...X-SR607_Dutch-Swedish.pdf

Op pagina 25 staat dat je nog een toewijzing moet doen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:38
Bij een receiver moet je een paar instellingen doen:

- input selecteren (bijv hdmi 1)
- aangeven wat de receiver met t beeld moet doen (bijv upscalen of juist allees doorgeven: passthrough)
- aangeven wat de receiver met de audio moet doen (dolby, dts etc).

Je moet deze instellingen doen voor iedere input die je gebruikt. In t begin lijkt dit moeilijk vanwege al die opties, maar uiteindelujk valt t best mee ;)

Als je dan nòg geen beeld hebt moet je checken of jouw hdtv die resolutie wel aankan. Als je bijv een wat oudere hdready hebt, dan zal deze geen 1080p accepteren.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties, ga het meteen even proberen

Ik dus naar
"Component video input"
"cbl/sat" (hier heb ik mijn ziggo kast op aangesloten)
nu kan ik hem op zetten in "in1" of "in2" of "----"

aangezien ik hem via hdmi op mijn tv heb aangesloten (full hd tv) zet ik hem op "----"
Beschrijving zegt: (selecteer "---" als u HDMI out gebruikt)

maar dit geeft blauw beeld, (evenals ik hem verander in in1 of in2

wat doe ik fout?

Waar kan ik dit instellen, die zie ik namelijk ook niet in de handleiding staan.

Alvast bedankt

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 13:24 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Wanneer je het menu van je versterker oproept? Zie je die verschijnen op je TV? Zie Pagina 38 van de handleiding.

Dus Versterker ----- HDMI ----- TV. Menu

[ Voor 12% gewijzigd door Friedchicken op 09-12-2009 14:12 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:38
Moet zelf ook ff denken hoe ik t heb gedaan ;)

kijk goed in welke input je de componentenkabels in hebt gedaan, bijv Componenten 1
(waarom geen hdmi eigenlijk?).

Deze input moet je dan toewijzen en instellen dat de receiver het beeld uitstuurt via de hdmi. Eventueel laten upscalen maar dat moet je ff bekijken.

Pas goed op dat je de hdmi kabel die naar de tv gaat, in de hdmi OUT stop.
En vergeet niet de receiver (mer de afstandsbediening) op de Componenten 1 source te zetten. Als je deze als TvSat (uit mn hoofd, zoiets was het) hebt ingevoerd dan moet je die kiezen.

Ter verduidelijking: mn xbox staat op hdmi1 als Game en mn PS3 zit op hdmi2 als DVD.
Als ik dus n blu-ray wil kijken op de ps3, dan druk ik pp de afstandsbediening op DVD.
Pagina: 1