Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil naast een nieuwe monitor ook een nieuw audio setje halen. Ik wil graag de speaker set naast de pc ook op mijn xbox aansluiten voor lekker luid gamen.
Ik zat te denken de Z-5500 maar zoek er dan een goede geluidskaart bij. Hebben jullie suggesties?
Also, is het makkelijk te fixen om die 5500 op zowel pc als xbox aan te sluiten?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 19:24
Als je SP/dif out hebt op je moederbord, heb je niet echt een betere geluidskaart nodig, de z-5500 haalt het juiste signaal dan uit je PC, en die verwerkt het zelf.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel onboard en ook nog wel een SB audigy kaart liggen. Die is alleen nu zo verouderd dat er wat gebreken beginnen op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even een korte vraag: wat voor kabel heb ik precies nodig om de z-5500 op mijn xbox aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Heeft jou XBOX een optische ingang? De nieuwere hebben dat wel maar de oudere volgens mij niet

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als t goed is wel ja. gewoon een optische kabel zoals hier?

http://kabeltje.com/audio...21ad9efa11b597608a684e978

zie dat er wel verschillende zijn: http://kabeltje.com/audio...tische-kabels-c-3_20.html

maakt t nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheIbex schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:02:
Als je SP/dif out hebt op je moederbord, heb je niet echt een betere geluidskaart nodig, de z-5500 haalt het juiste signaal dan uit je PC, en die verwerkt het zelf.
Nee niet juist. De Z-5500 kan, net als de meeste versterkers, wel overweg met DD en DTS uit de 360 en PS3 maar veel games zijn niet in DD of DTS. Dat betekend dat je dat geluid niet digitaal kan versturen omdat je versterker het niet als 5.1 geluid zal herkennen en gewoon als stereo geluid zal behandelen. Je hebt dan dus wel een geluidskaart nodig die kan omzetten naar DD of DTS of het analoog aansluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet van mijn xbox360 naar de pc naar de speakers. suggesties hoe ik dat moet fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee 360 naar de Z-5500 kan wel digitaal, vanaf de PC via SP/dif kan niet digitaal in 5.1 geluid bij veel spellen.
Dus 360/PS3 naar Z-5500 kan digitaal.
PC naar Z-5500 kan digitaal mits een geluidskaart die dat ondersteund of analoog wat elke geluidskaart ondersteund.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.

Ik kom net thuis en zit eens te kijken maar ik snap even iets niet. De xbox heeft dus een normale hdmi uitgang en die hd tv plug, die je in elke tv kunt zetten en dan in hd stand kunt doen. deze plug heeft ook de uitgang voor digitaal geluid. Nu wil ik de xbox via hdmi op mijn monitor zetten (die dus niet de normale hd tulp stekkers aankan) maar dan moet ik volgens het boekje bij de xbox de standaard hd tv plug verwijderen. waar moet dan mijn digitale kabel voor het geluid in als ik die eruit moet halen... hoe kan ik zowieso geluid uit die xbox halen als ik maar 1 kabel tegelijk in dat ding kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan als het goed is een HDMI kabel in je xbox stopen en in het AV slot kan je dan nog een kabel stoppen die een aansluiting heeft voor digitaal geluid.
En anders deze: http://www.xbox.com/en-GB...60hdmiavcable/default.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 15-12-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank voor de info, het is helemaal duidelijk nu! ga ff zo'n setje kabels halen en dan dit weekend los!
Pagina: 1