Toon posts:

HD TV als monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb een vraag. Ik was/ben op zoek naar een nieuwe monitor voor mijn pc. Wat ik vooral doe is films kijken, met fotos klooien en in office werken met word etc. Daarnaast speel ik geen spellen via de pc maar via de xbox. Nu dacht ik dat t misschien wel mooi zou zijn om een en ander te combineren en ipv een monitor gewoon een mooie hd tv aan te schaffen en die voor de xbox alsmede computer te gebruiken.
Is dit zomaar mogelijk of kan dat voor problemen zorgen? Daarnaast ben ik benieuwd of het een beetje fatsoenlijk in word werken is op een tv ipv een monitor ivm pixel grootte. Mijn vga is 7800GT in sli.

Graag jullie meningen/advies.

Als een tv niet handig zal zijn dan koop ik gewoon een 26"monitor.

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10
Dit kan gewoon.
Ik heb zelf m'n wii en pc aangesloten op m'n HD TV.
Wii via de rood wit geel stekkertjes.
Pc via hdmi.

Je zou de pc ook via vga/dvi kunnen aansluiten op de tv maar dan moet je het geluid appart doen.

Ik weet niet hoe word werkt op een tv, daar heb ik geen ervaring mee.

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan zeker gewoon, zorg er dan wel voor dat je een Full HD TV neemt, in verband met de pixelgrootte waar je het zelf ook al over hebt. Daarnaast hebben de meeste HDTV's gewoon een DVI of VGA ingang voor je PC.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de info.

kun je mij vertellen hoe het is om in office te werken op je tv? is het een beetje fatsoenlijk kijken naar die kleine letters?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
maar je wilt geen vga gebruiken, daar dit geen full hd ondersteund, kom je iig al uit op DVI/HDMI, met als voordeel van HDMI, dat je ook meteen je audio doorstuurt naar de HD TV (mits je videokaart een HDMI chip heeft afaik)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 19:11

mace

Sapere Aude

Dutch2007 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:03:
maar je wilt geen vga gebruiken, daar dit geen full hd ondersteund, kom je iig al uit op DVI/HDMI, met als voordeel van HDMI, dat je ook meteen je audio doorstuurt naar de HD TV (mits je videokaart een HDMI chip heeft afaik)
VGA ondersteunt heus wel Full-HD. Je moet alleen wel een geschikte TV hebben.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zit er vanwege de gigantische beeldbe-/verwerking niet een gigantische inputlag op TV's? Of is dat bj veel tv's op de pc input uitgeschakeld?
Overigens voor office gebruik niet echt een issue.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Ik game er in principe niet op vanaf de pc dus dat is lekker makkelijk.

Moet een TV als monitor dan nog aan bepaalde specificaties voldoen om te gebruiken voor bovenstaand?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 19:11

mace

Sapere Aude

TV heeft wel meer inputlag dan een gemiddeld beeldscherm maar vaak zit er een "game" mode op die een stuk sneller is.

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:31
Ik heb dit toevallig vorige week gedaan, toen ik het nodig vond een full HD 32" tv als monitor te kopen.
(LG 32LH3300). dit beviel in eerste instantie goed, mooi beeld en kijkhoeken maar voor internet/office gebruik was de pixel pitch toch wel iets aan de grote kant... Daar kon ik nog wel mee leven, maar tijden CODMWII merkte ik toch dat de input lag ook in game mode net iets te groot was om echt goed te spelen. Dus voor snelle shooters vond ik het niet geschikt en heb m dus ook teruggestuurd.
Als je toch iets groots wil is de 28" Hanns.G die ik al had echt een aanrader. Dat beeld is wel scherp genoeg en geen merkbare input lag..

anathema

Verwijderd

Topicstarter
hmm. je bedoelt dus dat je op je TV lag had vanaf je console? Dat zou toch niet mogen, dan kun je helemaal niet normaal gamen?

Kun je iets meer info geven over die 28"?

• anathema
Niet vanaf mn console, ik gebruikte hem als PC monitor. Met een muis merkte ik dus lag in snelle shooters. Het is ook maar erg weinig hoor. Met langzamere spellen/racespellen zeker niet merkbaar. En met de console al helemaal niet denk ik aangezien je met een gamepad toch al zo traag als wat bent in shooters.

Tik maar es Hanns.G 28" in op google vind je wel reviews, ook op tweakers. Kost 300 euro, een budgetmonitor wordt het genoemd, maar men is vaak zeer positef en terecht.

anathema

Verwijderd

Topicstarter
en hoe is dat met de beeldratio als ik een console erop zet? Hoorde eerder bij een 27" van dit merk dat de ratio raar is en dat het niet mooi werkt met een xbox erop.

zie nu ook dat die monitor al vrij oud is en niet echt veel aangeboden wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zat net nog even te zoeken naar monitoren en deze is op zich ook wel leuk van LG:

LG W2753V-PF

Full HD, 27" voor 350 euro...

• anathema
Ik had niet zo goed gelezen dat je geen spellen via de PC deed maar alleen xbox. Dan hoef je je om dat input lag verhaal niet zo druk te maken. En is de Hanns.G niet geschikt inderdaad, want die heeft geen 1:1 pixel mapping en rekt console spellen uit wat er niet uitziet. Voor console spellen die slechts 720p zijn zou ik niet zo dicht op een grote TV willen zitten en is zo'n 27" monitor wellicht een betere optie.

anathema

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je info.

ik zit op zich niet heel dicht bij de monitor als ik game. heb luie stoelen paar meter achter buro staan.
Pagina: 1