Bijna helft verkochte postpaid-telefoons is een smartphone

Pagina: 1
Acties:

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
nieuws: Bijna helft verkochte postpaid-telefoons is een smartphone

Persoonlijk vind ik de titel niet juist, aangezien het "pre/postpaid niets met telefoons heeft te maken maar met het buisness model van de provider" ( EM-Kay in 'nieuws: Bijna helft verkochte postpaid-telefoons is een smartphone' )

Volgens Wikipedia is Postpaid een service waar achteraf betaald moet worden naar rato van het aantal gebelde minuten. Bij een abonnement wordt echter altijd betaald, ook als er geen minuut gebeld is.
Post Paid: A model of cellular service whereby the customer is charged for usage in the prior month (hence 'post' usage), and hence does not feature any limitations on volume of service used. In contrast the Prepaid model asks customers to add a certain amount to their accounts prior to usage and their maximum usage is limited to the amount that is added to the account.
Derhalve zou ik het duidelijker vinden om de postpaid-telefoon te veranderen in/naar abonnement-telefoon

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 09-12-2009 08:49 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
In tegenstelling tot wat jij denkt, zouden veel mensen het juist niet duidelijker vinden: postpaid is een in Nederland doorlopend gebruikt synoniem voor het geheel van abonnementen. Ik wilde eigenlijk 'telefoons die in combinatie met een abonnement worden verkocht' ervan maken, maar dat is te lang :P

Postpaid is meer ingeburgerd dan je zou denken. Alle providers gebruiken het in hun kwartaal- en jaarcijfers (aantal prepaidklanten, aantan postpaidklanten), telco's gebruiken het en ja, ook het GfK gebruikte de term letterlijk in zijn Jaargids.

Als ik de ruimte had om in de kop uit te leggen wat postpaid is, had ik dat gedaan. Maar helaas, dat lukt niet :s Daarom hou ik het bij the-next-best-thing, en abonnement-telefoon komt op mij niet duidelijker over.

Thx voor t melden, ik zal nog even nadenken over een tussenweg is :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mag ik zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb...

Ik begrijp de term wel en had het direct door. Pre is voor en post is na. Dus opzich best logisch.

Maar volgens mij is de gangbare nederlandse term toch echt abonnementen en niet postpaid. Tenminste ik heb nog nooit op de straat ergens gehoord iemand die het had over postpaid. Nog leuker als ik de eerste de beste persoon in mijn msn lijst pak en vraag dat of ze weten wat het betekent ze of heel snel gaan googlen of het gewoon echt niet weten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:45:
Mag ik zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb...

Ik begrijp de term wel en had het direct door. Pre is voor en post is na. Dus opzich best logisch.

Maar volgens mij is de gangbare nederlandse term toch echt abonnementen en niet postpaid. Tenminste ik heb nog nooit op de straat ergens gehoord iemand die het had over postpaid. Nog leuker als ik de eerste de beste persoon in mijn msn lijst pak en vraag dat of ze weten wat het betekent ze of heel snel gaan googlen of het gewoon echt niet weten.
Met hem, ik had nog nooit van de term gehoord (ik ben ook niet echt geinteresseerd in de jaar/kwartaal-cijfers van telco's, dus misschien is dat het probleeem), maar met logisch redeneren is het dus geen prepaid, maar postpaid.
Achteraf betalen dus, maar daarmee ging ik er dus vanuit dat het iets anders was dan een abonnement, echter blijkt dus (uit de uitleg van Arnoud) dat het wel degelijk hetzelfde is.

Ik dacht dat het hetzelfde principe was als een creditcard, heb je hem gebruikt dan betaal je achteraf het verschuldigde saldo. Een abonnement wordt altijd betaald, dus ook als er niet gebeld/betaald is.

Enfin, dank voor je uitleg Arnoud :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time