Airport extreme communicatie tussen G en N ?

Pagina: 1
Acties:

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:56
ik ben van plan om een Airport extreme te kopen met dual-band 802.11g/n
maar kan ik met mijn iMac die dan op het 802.11n netwerk staat communiceren met mijn printer die alleen op het 802.11g netwerk staat ?

door mijn hoge internet snelheid moet de iMac op het 802.11n netwerk staan om die snelheid te kunnen halen, en veel van mijn buren hebben 802.11g. die al storing geeft op mijn bestaande 802.11g netwerk.

ik hoop dat ik mijn printer op een aparte plek te kunnen zetten uit het zicht.

.

Verwijderd

absrnd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:42:
ik ben van plan om een Airport extreme te kopen met dual-band 802.11g/n
maar kan ik met mijn iMac die dan op het 802.11n netwerk staat communiceren met mijn printer die alleen op het 802.11g netwerk staat ?

door mijn hoge internet snelheid moet de iMac op het 802.11n netwerk staan om die snelheid te kunnen halen, en veel van mijn buren hebben 802.11g. die al storing geeft op mijn bestaande 802.11g netwerk.

ik hoop dat ik mijn printer op een aparte plek te kunnen zetten uit het zicht.

.
Waarom is dit extreem? Het lijkt me dat dit apparaat hier precies voor is bedoelt.. Ik heb er al 2 geinstalleerd (niet zelf in gebruik), en een daar van heeft een Canon MP600R als printer op het G netwerk zitten, en dat werkt als een tierelier :)

Als je buren veel storing geven is het verstandig om een beter kanaal uit te zoeken dat weinig gebruikt word.. Verder zitten de G en N helften aan elkaar gekoppeld ja, dus apparaten zien elkaar als ze op N of G apart zitten..

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 22:05
Als je een G apparaat (je printer toch?) gebruikt op je Airport dan word je airport omgeschakeld naar G modus en blijft er van N niks meer over het ik ooit gelezen (sorry bronloos) denk dat je daar eerst aan moet denken.

Verwijderd

Volgens mij kunnen er twee kanalen opgezet worden die tegelijkertijd draaien, dus een N netwerkje en een apart G netwerkje voor apparaten die niet met N kunnen omgaan. Staan wel meer topics over even zoeken hier.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 19:13
Apparaten op de 2.4 en 5.0 GHz banden kunnen gewoon met elkaar communiceren, dit verloopt automatisch via de router.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:56
Falconey schreef op donderdag 10 december 2009 @ 01:16:
Apparaten op de 2.4 en 5.0 GHz banden kunnen gewoon met elkaar communiceren, dit verloopt automatisch via de router.
Dank u :)

.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46

Maartenvs

For Sale

Marijn100 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:08:
Als je een G apparaat (je printer toch?) gebruikt op je Airport dan word je airport omgeschakeld naar G modus en blijft er van N niks meer over het ik ooit gelezen (sorry bronloos) denk dat je daar eerst aan moet denken.
Dit geld alleen voor de eerste generatie Airport Extreme N. De versies hierna hebben zowel een radio voor G als voor N.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Sterker nog:
Airport utility --> tabblad wireless --> wireless options --> kan je het N netwerk een andere naam geven dan je G netwerk.
Heb ik thuis gedaan, ideaal!
Zo presteren beide netwerken optimaal en zit je niet met een traag N netwerk omdat je een G apparaat op je netwerk hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Grin op 10-12-2009 16:24 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Pagina: 1