Toon posts:

Home cinema set via digitale ontvanger naar TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik zit met een probleempje:

Ik wil het geluid onlangs aangekochte home cinema set via de digitale ontvanger van Ziggo laten lopen, met andere woorden, als ik de digitale tv kijk, wil ik het geluid via de home cinema set laten verlopen. Op dit moment krijg ik het echter niet werkend :s

ik heb de volgende apparatuur staan:

sony dav-dz30 (scart aansluitingen) Home cinema set
humax ir-fox c Digitale ontvanger

TV Philips 32PFL7404H/12

Kan iemand me vertellen hoe ik het geluid van de tv/digitale ontvanger via mijn Home cinema set kan laten verlopen?

Thanks!!!

Gr
Richard

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

normaal gesproken heb je een paar opties (in volgorde van wenselijkheid):

1: optische kabel van humax naar sony, geluid van de TV uit.
2: analoge/optische kabel van philips naar sony
3: scart -> rca splitser, beeldkabel naar TV, rood/wit naar geluidset

maar als ik zo even snel de specs erbij pak heeft de sony geen ingangen en is het dus niet mogelijk.
kijk nog eens goed of dit echt zo is, en probeer anders het op iets van omruilgarantie te gooien bij je leverancier.

edit:
er staat wel iets over 'SCART (TV audio in)'. Pak je handleiding en volg de instructies :)
de humax heeft twee Scart uitgangen, dus met een extra scart-kabel tussen de humax en de sony zou het zomaar kunnen werken.

[ Voor 33% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2009 10:02 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:54:
normaal gesproken heb je een paar opties (in volgorde van wenselijkheid):

1: optische kabel van humax naar sony, geluid van de TV uit.
2: analoge/optische kabel van philips naar sony
3: scart -> rca splitser, beeldkabel naar TV, rood/wit naar geluidset

maar als ik zo even snel de specs erbij pak heeft de sony geen ingangen en is het dus niet mogelijk.
kijk nog eens goed of dit echt zo is, en probeer anders het op iets van omruilgarantie te gooien bij je leverancier.

edit:
er staat wel iets over 'SCART (TV audio in)'. Pak je handleiding en volg de instructies :)
de humax heeft twee Scart uitgangen, dus met een extra scart-kabel tussen de humax en de sony zou het zomaar kunnen werken.
Bedankt voor je reactie!

ik heb nu een scart lopen van tv naar digitale decoder en van digitale decoder naar de home cinema. Ik heb het geluid van de tv uit, maar er komt geen geluid uit de home cinema, moet ik dat nog iets anders instellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 12:29 ]

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:29:
[...]

Bedankt voor je reactie!

ik heb nu een scart lopen van tv naar digitale decoder en van digitale decoder naar de home cinema. Ik heb het geluid van de tv uit, maar er komt geen geluid uit de home cinema, moet ik dat nog iets anders instellen?
hoi, wat hierboven wordt gezegd, heb je het ook zo aangesloten:
er staat wel iets over 'SCART (TV audio in)'. Pak je handleiding en volg de instructies