Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

EFS bestanden soms corrupt soms niet :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het volgende, hier hebben we een laptop welke gebruik maakt van EFS. Tijdens het openen van bestanden geeft deze soms aan dat de bestanden corrupt zijn en soms access denied. De andere keer werkt het wel gewoon om deze zelfde bestanden te openen. Opzich al raar.

De bestanden zijn op de laptop ge-encrypt (logisch :) ) en uiteindelijk heb ik op de server (certificate authority) een certificaat zien binnenkomen op de username die encrypte. Dit lijkt dus allemaal goed te gaan.
Deze laptop gebruiker hibernate bijna altijd de laptop.

Mijn vraag is... kan dit probleem veroorzaakt worden door de server? het lijkt mij toch dat de encryptie lokaal plaats vind en hier ook een key lokaal aangemaakt is, zeker omdat deze laptop niet altijd aan het netwerk hangt moet je ook lokaal bij de bestanden kunnen.
De gebruiker geeft de server de schuld, maar dit betwijfel ik sterk.

Situatie: Domain controller is server4 en certificate authority staat op server 3 (ook ISA server).

Edit: even een aanvulling. Er is sinds een maand of 9 een nieuw domein in de lucht. Voorheen op het oude domein had deze gebruiker ook bestanden ge-encrypt. Deze heeft hij voordat zijn laptop overging op het nieuwe domein weer ge-decrypt. Op het nieuwe domein is het weer ge-encrypt.
Zal dit de bestanden geen goed gedaan hebben? Ik weet natuurlijk ook niet of de gebruiker dingen verzwijgd zoals eventuele foutmeldingen tijdens decrypten etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 08:38 ]