Leuke testcase, al spreken niet alle foto;s mij aan. ik zal proberen per foto wat commentaar te geven:
#1: Kleuren van de lucht vind ik erg mooi, evenals het silhouet van het huisje en de man daarin. wat ik jammer vind is dat de foto scheef lijkt en dat je de voorgrond veels te lang hebt gemaakt. dat zwarte vlak zou ik veel verder inkorten.
#2: Op zich wel aardig lijnenspel, maar ik had bij deze foto heel erg het gevoel dat een deel van de foto weggevallen was. Ik zat als het ware te zoeken naar de schuifbalk om naar rechts te schuiven om de rest vna de foto te kunnen bekijken

Ik vind trouwens het meegepikte zonlicht wel mooi erop staan!
3#: Gave compo, zeker door gebruik van die fisheye. Alleen de belichting zou wat spannender kunnen. allicht 's avonds als het donker is nog eens proberen en kijken hoe dat eruit gaat zien?
#4: Hier vind ik het fisheye effect minder geslaagd. komt denk ik omdat je hier duidelijk ziet dat het vooraan erg sterk effect geeft en achteraan amper. Wel vind ik de compositie verder best sterk, de straat trekt je de foto als het ware in.
#5: Leuke plaat, alleen zonde dat er mensen op staan en zonde van de uitgebeten witte vlek in de lucht.
#6: Sorry deze vind ik niks... denk dat het komt doordat de fietsen te onbelicht zijn ofzo...
#7: Jammer van die zwarte linkerbovenhoek

Belichting is wel ok op deze foto. ALleen denk ik niet dat ik deze met fisgh-eye zou nemen.
#8/#9: is wat mij betreft gewoon 2x de zelfde foto maar dan met ander focuspunt. zou persoonlijk 9 weglaten, vind 8 wel geslaagd op zich.
#10: je staat een beetje scheef

Ook zonde dat de toren niet echt scherp is. idee is verder wel aardig.