• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Beste mensen,

Op dit moment probeer ik het volgende: Ik heb homevideo archiefmateriaal op diverse DVD's staan. Deze DVD's zijn gemaakt met een stand alone DVD recorder (ze hebben zo'n typisch inspiratieloos DVD menu). Nu wil ik fragmenten van deze DVD's achter elkaar zetten op een nieuwe DVD. Daarvoor heb ik met VirtualDub de relevante fragmenten er uitgeknipt (de betreffende VOB's geopend, selecties gemaakt en bewaard als uncompressed AVI.

Tot zo ver prima, zei het niet dat ik op geen mogelijkheid de audio van die schijfjes krijg! 8)7

-Vegas Pro doet het wel als ik de .vobs open, maar ziet altijd maar +- 15 seconden !?
-"copy /b naam1.vob + naam2.vob naam3.vob" om zo de vobs aan elkaar te plakken helpt ook niet
-VirtualDub zeurt: no audio decompressor found
-Nieuwe virtualdub snapt de VOB files helemaal niet (mpeg2 incompatible)
-"record what you hear" lukt ook niet, omdat Audacity geen recording device ziet, soundForge 9 idem...
-Premiere Pro CS4 heeft hetzelfde probleem als Vegas Pro
-Bij recording devices (Windows 7) rechtermuis --> show disabled devices veranderd ook niks

Is er serieus geen andere mogelijkheid dan een microfoon voor de speakers te houden of een line out naar line in bypass te maken? :X

Please enlighten me! :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Niet klooien met die VOBfiles, hoewel de audio daar eigenlijk gewoon in zou moeten zitten. Beter, of in ieder geval zoals ik het naar tevredenheid doe: met DVD decrypter gewoon complete content van DVD's rippen en opslaan als mpg file. Kan ook zelfs als aparte audio en videostream gebeuren. Die mpg-files vervolgens netjes bewerken in editsoftware naar keuze en nieuwe DVD van branden.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Mee eens met Martin2005, als je ze eerst omzet naar uncompressed avi en dan weer naar mpg dan doe je 2x een conversie. Das ook niet bevordelijk voor de kwalteit.
En ander tooltje is misschien handig: vob2mpg. Maar de complete dvd rippen naar mpg en dan in een willekeurig Author programma mikken, zou mijn voorkeur hebben. Dan wordt er niets geconvert en scheelt een hoop tijd.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Hij wil geen audio rippen, maar zijn dvd's opnieuw authoren....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

AviSynth met DGIndex is een start.

Welk audioformaat word in weggeschreven? Eventueel moet daar nog een plugin voor opgehaald worden, maar DGIndex zou in ieder geval de audio-streams uit de VOB kunnen afsplitsen en dan weet je weer meer.

Edit: Overigens kun je met iets als DVD-Shrink ook stukjes uit een DVD rippen (en min of meer weer aan elkaar plakken).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 18:08 ]

Pagina: 1