Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakerts! Onlangs is mijn oog gevallen op de Jabra Halo, een stereo bluetooth headset bruikbaar voor telefoongesprekken en muziek via AD2P. Mijn vraag is eigenlijk of een fellow lezer van dit topic toevallig ervaring heeft met dit apparaat, en toevallig ook een plek weet waar zo'n apparaat te testen is. Ik ben geen pro op audio-specificaties dus via internet kom je moeilijk te weten of de geluidskwaliteit beter is dan je huidige bedraadde Philips SHL9600, of dat het überhaupt de prijs waard is om over te stappen. De 100 euro die er oorspronkelijk voor gevraagd wordt is overdreven, ik kan hem makkelijk nieuw van eBay af plukken voor een euro of 75 (lang leve de lage £-stand 8) ). Mijn vraag samengevat; zou het de moeite waard zijn om over te stappen van mijn mid-range Philips koptelefoon naar deze draadloze headset van een (schijnbaar) hoger kaliber, als je kijkt naar vooruitgang op gebied van geluidskwaliteit en draag- en gebruikscomfort?
Ik kijk uit naar jullie hersenspinsels 8)7

Greuwt, Bullehr

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik heb geen ervaring met die A2DP headphone in het specifiek, maar ik kan je wel vertellen dat de kans groot is dat jouw huidige SHL9600 beter klinkt dan die Jabra.
Ten eerste, omdat Phillips, unlike Jabra, een redelijke history heeft kwa semi-HiFi (MidFi?) met een aantal mooie, immidels helaas discontinued (afaik), headphones ertussen.
Ten tweede, A2DP maakt gebruik van een redelijk lage bitrate om zijn muziek te streamen, die on-the-fly word ge-encode. Opzich geen probleem, echter is je bron ongetwijfeld ook een lossy vorm van muziek, waardoor je dus een berg compression-artifacts krijg.
Ten derde, er zijn zware concessies gemaakt om A2DP te laten werken op een mid-sized hoodtelefoon. In de hoofdtelefoon zit een kleine versterker ingebouwd die de kleine speakertjes van stroom moet voorzien, het stroomverbruik daarvan mag echter niet te hoog zijn. Verder zal de A2DP-decoder/DAC niet te veel stroom mogen verbruiken en zal de DAC, een belangrijk onderdeel van de gehele muziek-keten, van extreem lage kwaliteit zijn.

Ik verwacht dat de geluidskwaliteit van de Jabra dan ook vrij laag is.
Het lijkt mij bovendien verstandig om jezelf eerst af te vragen (als je dat nog niet gedaan heb) of draadloos en handsfree telefoon gesprekken voeren, opwegen tegen lagere geluidskwaliteit. Want ik kan je, zonder die Jabra gehoord te hebben, wel vertellen dat je voor diezelfde 100 Euro een, normale, hoofdtelefoon kan kopen die zowel de Jabra als de Phillips laten verbleken en waarvoor je duidelijk meer soundquality/buck krijg.

Mijn hersenspinsel :) .

Pentaxiaan

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dit soort dingetjes mogen in Draagbare Mediaspelers.

Dus ik move je topic even die kant op :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor het professionele advies, SirNoBax, en voor het duwtje richting de goede kant mod :)
Maar Bax, heb je toevallig een suggestie mbt je laatste opmerking? Een koptelefoon rond dat budget waarvan de audiokwaliteit subliem is?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Je heb er verschillende in dat prijssegment, waarvan de bekendste de Grado SR-60/SR-80 zijn en de Audio Technica's ATH-ES55/ES7. Net buiten je budget valt de Sennheiser HD-25

De grado's zijn volledig open waardoor je in een rumoerige omgeving snel last van je omgeving zal krijgen, en vice versa. Als je de Grado's uit de USA besteld heb je (iirc) de SR-80's voor dezelfde prijs als de SR-60 uit NL. Hier op tweakers is ook een speciaal Grado topic, waar je meer informatie uit kan plukken.

De Audio Technica's zijn speciaal voor portable doeleinden ontworpen, en zullen daarom ook fatsoenlijk isoleren (in vergelijking met de grado's). De ES55 (goedkoper) en ES7 (beter, en mooier uiterlijk) zijn voor (net) onder de 100 Euro te krijgen, die zullen ze niet in Nederland verkopen, maar Warehouse123 (erg goedkoop, veel goede dingen over gehoord) en Audiocubes (bekender, wel duurder) verkopen ze voor vrij lage prijzen.

Van bovengenoemde modellen twijfel ik geen seconde dat die de Jabra volledig doen laten verbleken.
Verder zullen er wel meer hifi-waardige headphones, die door een portable device gepowered kunnen worden, en rond deze prijs zijn, maar daar ben ik verder niet bekend mee.

(Bij warehouse123 heb ik echter wel een probleem dat hij de cookies op de website niet pakt, maar dat probleem kan bij mij liggen.) :X

Pentaxiaan