• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Goeiedag

Ik heb onderstaand nieuwkoop systeempje samengesteld:

AMD Phenom II X4 905e 2.50GHz 8MB AM3
MSI NF750-G55
Antec Voeding TruePower Trio 550 - EC 550W
Kingston 1x4GB DDR3 PC10666 CL9.0 REG DRx4

(Antec HTPC Fusion Remote Max ATX
Samsung 1.5TB SATA300 32MB, HD154UI
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x Bulk)

Alles aangesloten, PC opgezet en ik krijg een normaal bootend systeem, lijkt het. Enkel komt er geen beeld uit en merk je aan je toetsenbord bv dat hij ook niet verder geraakt dan alles onder stroom plaatsen (dus fans draaien wel, HDD's zijn opgespind) doordat de ledjes niet blinken. Ook na enige tijd wachten kan ik bv de num lock nog niet aandoen.

Ik ben nu aan het proberen zonder HDD's en DVD, met 1 latje ram; met vga of dvi. Ik blijf tegen hetzelfde probleem aanbotsen... begin een beetje ten einde raad te geraken eerlijk gezegd. Alle hulp zal dan ook ten zeerste geapprecieerd worden!

mvg
frensj

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Verwijderd

Een mooi begin zou de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zijn. :)

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-02 11:04
Is toevallig je processor goed vastgemaakt? Ik had een keer hetzelfde probleem en toen bleek dat ik dat ene hendeltje bij je processor had omgehaalt (schaam schaam)

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Die 'hang- en opstartproblemen' heb ik al eens overlopen, probleem is dat die er zo ongeveer overal vanuit gaat dat je uberhaubt nog wat beeld krijgt... ;)

De processor heb ik er voor de 3e maal juist ingestoken nu net, kan ook moeilijk fout lopen lijkt me. Hij valt in de pin layout (kan ook niet anders door die plastic blokjes op de am3 socket) en ik doe het hendeltje naar beneden, heatsink erop en cooler+extra CPU-voedingskabel aansluiten.

Doordat alles opstart maar ik verder niets te zien krijg, denk ik ook wel aan een CPU -probleem.

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Verwijderd

Gebeurd er wel wat met je pc als je opstart? fannetjes die draaien lampjes??
achter bij je psu misschien knopje op 0 staan?

kortsluiting??

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb dit zelf al 2 x meegemaakt. Bleek dat de cpu defect was. Gek wordt je er van en alleen door de onderdelen uit te wisselen ben ik er achter gekomen.

[ Voor 44% gewijzigd door falcon2001 op 08-12-2009 23:40 ]

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Met een cpu probleem zou je moederbord tenminste nog via de speaker piepjes laten horen dat er een probleem is. Ik gok een moederbord probleem.

Controleer voor de zekerheid ook of je alle afstandbusjes wel op de juiste plaats hebt gestoken voordat je je moederbord in je kast hebt in gebouwd.
Test desnoods het systeem eerst eens buiten je kast.

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Dave; ja alle fans gaan draaien, eventueel aangesloten harde schijven spinnen ook op. Dat het aan de voeding ligt lijkt me wel uitgesloten.

Falcon en job: ik ga proberen iemand te vinden in mijn buurt met een am3 moederbord en/of processor, zodat ik het eens kan testen op die manier. Overigens zijn er 4 ledjes op het moederbord die aangeven of de CPU op 1fase of 4fase spanning draait (wat het juist betekend...) als je de extra voedingsstekker voor de CPU niet vastmaakt, dan brandt er 1 ledje, anders 4.

Job: wat bedoel je met die afstandsbusjes? De voetjes zodat je moederbord niet op de bodem van de kast ligt? Ik zal het morgen nakijken, en ineens inderdaad het systeem eens op hout leggen.

Dan ga ik nu slapen, heb nog een krappe 6 uur... Dat wordt weer geeuwen morgen :|

[ Voor 16% gewijzigd door FReNsJ op 08-12-2009 23:54 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
heb je die 4 pins voeding kabel wel op je moederbord aangesloten?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Razwer schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:53:
heb je die 4 pins voeding kabel wel op je moederbord aangesloten?
Hehe sorry, zie mijn edit hierboven... ja dus ;)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
FReNsJ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:53:
Dave; ja alle fans gaan draaien, eventueel aangesloten harde schijven spinnen ook op. Dat het aan de voeding ligt lijkt me wel uitgesloten.
Dat lijkt mij heel erg kort door de bocht, omdat je hardeschijven en rom-drives stroom krijgen hoeft helemaal niet te betekenen dat bijvoorbeeld je videokaart en cpu ook goed stroom krijgen...Dat zal ik dus absoluut niet uitsluiten...

Geen beeld lijkt mij overigens een probleem wat ook in je videokaart en/of chipset kan zitten, dat behoort iig tot de mogelijkheden. Als de cpu niet goed zit dan kan het systeem alsnog een error geven, mijn mobo geeft dan een cpu error in beeld... ik heb iig nog niets gelezen waardoor echt een bepaald defect is uitgesloten, behalve dat je de drives hebt losgekoppeld, bijna alles is dus nog mogelijk ;)

Ik zou beginnen met het installeren van een andere videokaart, je hebt geen beeld dus dat is logischerwijs het eerste wat ik zelf zou testen, heb je zelf nog of ken je iemand die nog een kaartje in de kast heeft liggen?

[ Voor 39% gewijzigd door MicGlou op 09-12-2009 06:09 ]

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Het is onboard video, dus dat zou dan weer betekenen dat het moederbord kapot is. Lijkt me dan een grote kans dat niet enkel de onboard videochip gesneuveld zou zijn.

En nogmaals, ik merk nergens aan (bv mijn toetsenbord) dat ik in of voorbij het bios geraak, ook al zou ik daar dan geen visuele voorstelling van krijgen op mijn scherm.

Ik ben aan het rondhoren voor am3 cpu/mobos in mijn omgeving :)

[ Voor 41% gewijzigd door FReNsJ op 09-12-2009 07:40 ]

Verwijderd

Ik weet dat somige moederborden geen piepjes en beeld geven indien het geheugen niet goed is. Misschien dat je hier iets aan heb

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
De voeding werkt wel met mijn amd64 3200+, de voeding van die oude PC doet ook de nieuwe niet werken.
Heb het moederbord uit de case gehaald om op te starten, niets.
Heb zonder ram, of ieder latje afzonderlijk in ieder slot geprobeerd, niets.

En ik heb uiteraard geen kennissen met een am3 moederbord in de buurt wonen, zal dan maar eens terug naar de winkel (4launch) moeten zeker.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
Al eens een bios reset geprobeerd?
Anders denk ik echt dat er een onderdeel kapot is.
Waarschijnlijk CPU...

Computer says no

Verwijderd

Afgelopen weekend heb ik ook een nieuwe pc in elkaar gezet, precies hetzelfde probleem. Ook van alles geprobeerd, als laatste alle overbodige frontpanel aansluitingen (usb, geluid, firewire) afgekoppeld, maar startknop, reset etc. laten zitten. En toen werkte die opeens.
Ik heb nog geen tijd gehad of als ik alles nu aansluit de pc het nog steeds doet. Ik weet ook niet of jij die wel hebt aangesloten.

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Ik heb de BIOS gereset ja.

Het moederbord ligt nu met enkel stroom, geheugen en CPU op mijn houten bureau. Het heeft een geintegreerde start-knop dus zelfs die front aansluitingen kon ik loskoppelen ;) Ik ga gewoon zien wat ik kan doen met 4launch, er moet toch echt wel iets gesneuveld zijn he.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:30

BaRF

bijna kerst

moet dat mobo niet eerst een FW update krijgen voor deze cpu?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Normaal niet, maar hoe dan ook: hoe wil je dat doen zonder cpu :-)

Pagina: 1